Ingen rör min mugg!

Ni vet när man jagar kaffemuggen på jobbet.
När muggarna är slut eller just sin egen favoritmugg är borta.
Jag får dessutom skäll för att det ofta samlas muggar på mitt bord som 
sen min ena kollega muttrandes tar bort, fast mest på skoj förstås.
Så det är alltså jag som är boven i dramat.
Fast jag skyller på en annan kollega.
(Jag tror banne mig att jag har hittat ett nytt lyxproblem)

Nu är det slut på det!
För jag har kladdat med porslinspenna.
På en egen mugg, och den som tar den här är avslöjad!
Det är inte speciellt noga gjort men den är personligt.

I alla fall så funkar det med porslinspenna.
Men man får planera sitt målande och fylla i allt på samma ställe på en gång. 
För det går inte att gå tillbaka och fylla i.
Då blir det randigt som på den här test-muggen.

Så nu kan jag släpa fram dom där muggarna som jag tänkt göra lite egna. 
Vanliga vita billiga muggar.
Pyssellusten har börjat vakna till liv igen.
Skönt det!

Kram Hannis




22 kommentarer:

HönaPöna sa...

Perfekt med en egen mugg, den där fina går ju liksom inte att ta miste på...! På mitt jobb har jag mer problemet med att någon dricker upp mitt te, avskyr att öppna paketet och det är tomt. Fast en gång tog det ändå priset, då låg det en ensam använd tepåse kvar i kartongen... ingen bra start på dagen!

Flower of Fame sa...

Så fräckt med sin egen mugg. Kul att din pyssellust har kommit tillbaka. Ha en fin dag Kram Pernilla

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det kan vara väldigt känsligt det där med kaffemuggar på jobbet...igår introducerade jag en nyanställt och kafferummet är ju punkt nummer A...i skåpet med muggar kan vem som helst använda muggar som står på mellersta och nedersta hyllan, men gu nåde den som använder muggar på översta hyllan, för där står de personliga muggarna. Det händer ibland att någon "utifrån" råkar ta en personlig mugg och då blir stämningen i kafferummet något tryckt. Så jag förstår din "markering"=)
Kram,
Regina

anettan sa...

Det blev en riktigt cool mugg....sån vill jag med ha. Vågar ju inte låna din haha. Kram Anette

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Smart, och snyggt! Vi hade egna muggar med det utbröt total förvirring bland alla 35. Nu har alla vita Ikea muggar. Det här var snyggare.
Kramar/AM

Angela sa...

snyggt och smart :-) Jag ska fundera på att införskaffa en sån själv, kan va riktigt smart!
Då har man koll på vem som strör muggar runt om sig haha
kram kram

Angela sa...

snyggt och smart :-) Jag ska fundera på att införskaffa en sån själv, kan va riktigt smart!
Då har man koll på vem som strör muggar runt om sig haha
kram kram

Browneyedgirl sa...

Tjusigt :) Perfekt med en märkt mugg....snyggt med.
Ha en fin dag, kram

Therese sa...

Den ble perfekt og mye finere nå med litt "mangler" - blir litt mer særegen.

Jeg har kost meg med bildene dine fra Barcelona, både på IG og her på bloggen. Jeg syns du tar spennende bilder som skaper nysgjerrighet og refleksjon. Og så liker jeg så godt at reisen hadde en ekstra dimmensjon fordi du reiste med de du reiste med. Livet kan vært skjønt, husk det når det blir vanskelig igjen. Jeg gikk og smilte hele den dagen du skrev at du lo da det torden sånn - for en herlig barnlig reaksjon.

Jeg er glad for at du er litt pysselsugen igjen. Da jeg var på det sykeste forsvant alle kreative tanker, de ble bare borte og jeg var ikke sikker på om de ville komme tilbake igjen.

Ønsker deg en myk dag kjære Hannis.

Melody and M.E sa...

Spännande med porslinspenna! Måste testas.
Jag gick på kurs och målade porslin en gång i tiden, men det skulle ju brännas i ugn för att sitta kvar.
Kram M.E

Huset på Backavägen sa...

Den blev riktigt cool. Det kanske man ska prova. Vilka härliga bilder från din resa, vilken upplevelse! Må så gott!
Kram Anki

choicesbyannie sa...

Verkligen fin mugg, en sådan kan jag tänka mig;)

Köpte porslinspennor för ett tag sedan, i många färger. Insåg efter första försöket att -jag kan ju inte måla, teckna eller skriva snyggt. Näpp ibland måste man inse sina begränsningar så jag packade ner de vackra pennorna och gav bort till en vän som är betydligt duktigare på handen:)

Fin dag önskar jag dig
Kram
Annie

Jennica... sa...

Men åh, vad kul! Och enkelt! Det där vill jag testa! :)
Kram Jennica

åse sa...

Härligt när pyssel motivationen återvänder, muggen är ju läcker. Kram åse

Le petit jardin sa...

Mitt i prick med en mugg med peacemärke och dessutom är det snabbt man kan identifiera boven om muggen är borta

kram Kajsa

Anna S sa...

Hej Hannis, smart med personlig prägel på det mesta! :-) Muggen är jättesnygg! Jag tänkte när jag först såg bilden att det var konst du köpt och att jag vill ha en likadan.
Jag har (mest förr) målat en del på T-shirts och gett bort och även glas, hemma hos en vän en jul för några år sedan. Det är verkligen bra DIY.

Här är det vila som gäller fortfarande, efter resan. Katten verkar trygg med att jag verkligen är hemma igen.

Stor kram!

Team Åsgård sa...

Pennor måste ju vara mycket lättare att hantera än dom där färgerna man bara kladdar fel med penseln.
Du vet väl att det finns en låt om det där med personliga koppar. Oves kopp med Ola och Potatisarna med en refräng som går "vafan dricker du ur Oves kopp". Det finns ju inget som är så givande som ett allvarligt lyxproblem;)

Tinis vita hem sa...

Muggen blev jättesnygg! Nu fick jag allt lust att härma din idé :)
Ha en fin kväll!
kram Tini

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej fina du
Den blev så himla fin den muggen
Ha en fin kväll kram

Maria - Snickaregården sa...

Så fin den blev. Vi målade muggar här när barnen var små. Inte var jag stadig på handen men personliga blev de och som vi använde dem. De blev våra favoriter ;)
Kram Maria

Maria - Snickaregården sa...

Så fin den blev. Vi målade muggar här när barnen var små. Inte var jag stadig på handen men personliga blev de och som vi använde dem. De blev våra favoriter ;)
Kram Maria

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej vännen,
En mugg i min stil - den skulle jag gärna "sno" om jag hade vägarna förbi din arbetsplats : )

Så härliga dagar ni har haft i Barcelona (den fina staden) Bröllop är häftigt...

Här rullar det på.. jag kämpar med listorna till FB och försöker få upp lite hyllor och annat smått och gott. Dagarna i Paris var som vanligt helt underbart härliga... och hem kom jag med lite sköna inköp, lite loppat och lite krämer (apoteken är ju en guldgruva) å lite smått och gott ...

Kram Monica