Hemma hos andra

Jag får inspiration genom att kika i andra hem.
Hem som inte är stylade.
Som inte följer någon regel utan där någon har ställt dit en möbeln för att den är fin. 
Och ställer något helt annat bredvid för att det också är fint. 
Och ändå får ihop det utan att det blir rörigt.
Hem som känns som hem, där någon lever.

Det här är bilder från "farmors" hem.
Hon gillar det där med möbler.
Gamla möbler.

 Stor dregelfaktor på den här soffan på bilden nedan...
Om jag bara hade större tänkte jag när jag låg i den.
 Den här stolen skulle jag lätt ha i min hall.

Hon har ett vackert hem!

Och i en av stugorna som vi ska renovera så finns det flera fina möbler.
Hon sa att hon tycker att dom ska användas.
Jag ska övertyga mina systrar om just det.
Med lite jobb blir dom vackra igen.
Det är sånt jobb jag ser fram emot i sommar.

Kram och fin fredag//Hannis

Ps. Anna.S, hoppas att du får den finaste helgen.
Glad att du är här!
Kramen





19 kommentarer:

bara anna sa...

Håller med dig! Så roligt när man kommer hem till någon som har det lite speciellt, lite eget. Likaså i bloggarna. Alla de där trendiga bloggarna med den senaste inredningen inspirerar mig inte ett dugg, läser dem inte ens längre...
Ha en skön dag!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gomorron
Vilket härligt och vackert hem, och så roligt det är och fota hemma hos andra. Två såna spanska munkstolar med skinnsits har jag haft, dom står nu hemma hos Karl-Petter, bonden från Värmland som var med i Lets dance, dom passade bättre hemma hos honom. Och vilken fin spegel, det märks att din farmor har inrednings intresse.
Ha en skön helg
Kramar/AM

MammaElva sa...

Oj, vad mycket häftiga saker! När man är sådär lite inredningsknasig så blir man verkligen inspirerad av de flesta sorters hem speciellt de där som verkligen har själ.

Ha en underbar helg! kram

choicesbyannie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Choices by Annie sa...

Vilket vackert hem, och så många fina möbler. Spegeln var rena drömmen.

Önskar dig en mycket härlig fredag
Kram
Annie

Melody and M.E sa...

Det där är vad jag kallar ett hem! Superstylade hem med bara nya inredningsprylar, känns mera som utställning än hem! Vilket härligt sommarjobb du har att se fram emot!
Kram M.E

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Så fint hon har det! Där är ju fullt av vackra saker som man gärna skulle vilja ha hemma.

Skön helg till dig
Kramar Anncathrine

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
så vackert och annorlunda mot de mesta man ser i inredningsblaskor!! Så häftigt med att renovera stugan och använda den, skall bli kul att följa er renovering.

Här går allt i 180 så mkt så jag hinner inte ens fota orangeriet, men det kommer oxå får du hälsa på så klart!!
Har en liten galen ide gällande orangeriet som jag går och suger lite på, du är inblandad! : ) hi hi..
Kram, trevlig helg!!
ps hämtat hunden idag och snart bär det iväg ...

Le petit jardin sa...

Möbler som andas historia, som ger en vacker atmosfär...härligt med ett levande hem

Kram kajsa

Le petit jardin sa...

Möbler som andas historia, som ger en vacker atmosfär...härligt med ett levande hem

Kram kajsa

Villa Freja sa...

Ja, alltid lika roligt att låta sig inspireras hemma hos andra. Kram.

Fröken Grön sa...

Vilket underbart hem! Och så vackra bilder! Du lyckas alltid fånga ljuset på det där speciella sättet som gör bilderna levande och intressanta.

Hoppas du har en skön helg framför dig!
Kram!

/Anna-Karin

Maria O sa...

Vilket härligt och personligt hem! Att fixa med möbler låter som en skön sommarsysselsättning :)
Kram Maria

Flower of Fame sa...

Så fina gamla möbler med mycket själ i. Vilket roligt jobb att få möblerna fina igen. Ha en fin kväll Kram Pernilla

Anna S sa...

Härliga möbler! Verkligen speciella och utvalda för hur de ser ut!
Hoppas att du kan få nån möbel från stugan! Låter som ett trevligt sommarprojekt att restaurera möbler där och ge dem nytt liv.

Kramen till dej med önskan om en fin helg! :-) Jag är trött nu efter veckan, ska bli skönt att slagga snart.
Tack för att du skriver och driver denna blogg! Det ger mej mycket att titta in! Just för att det är kravlöst. :-)

Tatjanis sa...

Åhh underbart. å renovera gamla möbler - det dem tillbaka sin glans och låta dem pryda ett hem igen - vackert!

En mjuk helg (kanske på odlingslotten) önskar jag dig. och pälsbollen!

Kram - Tatjanis

Tatjanis sa...

Åhh underbart. å renovera gamla möbler - det dem tillbaka sin glans och låta dem pryda ett hem igen - vackert!

En mjuk helg (kanske på odlingslotten) önskar jag dig. och pälsbollen!

Kram - Tatjanis

Huset på Backavägen sa...

Nu har jag läst ikapp. Väldans vad det händer grejer och vilket ställe ni håller på och fixar! Må så gott och njut av din pysslarlust.
Kram Anki

Team Åsgård sa...

Underbart! Sånt där gillar jag. Stylade och opersonliga hem finns det tillräckligt av.
Trevliger helg och kram på dig:))