Grå mocka

Idag är en fixardag.
Helt emot mina principer att ha en sån dag på en helg.
Men inför semestern så är det skönt att beta av saker.
Så jag började tvätta klockan 07...
Och ska nu börja putsa fönster.

Men mockan då.
Jag vill ha grå kuddar, stora i soffan.
Först tänkte jag linne för det är en favorit.
Men då hittade jag mocka, eller rättare sagt fuskmocka.
 I en perfekt grå nyans.
Mjukt är det också.
 Hur hundvänligt det är återstår att se.
Om inte annat så får det gå vidare till någon annan.

Nu, putsa fönster som sagt.

Kram Hannis


12 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

När morgonsolen ligger på syns allt frömjöl och annat på fönstren, tyvärr har jag en förmåga och skjuta upp just fönsterputsning. Kanske skulle göra som du och ta några fönster idag... Ska bli roligt och se kuddarna, tror du kommer bli nöjd.
Kramar/AM

Flower of Fame sa...

Även om det är måstengöra. Är det skönt när de väl är gjorda. Det blir fint med mocka. Härlig nyans. Ha en härlig söndag. Här skiner solen. Hoppas den gör det hos dig med. Kram Pernilla

Mamma C sa...

Här behövs det också tvättas fönster. Men jag väntar ett tag till. Blir nog fint med mockakuddarna. Kommer ihåg att jag sydde parkas i fuskmocka till flickorna när de var små. Det var blommigt foder i dom.
Kram Mamma C

Home2tiny sa...

Skönt att ha allt tråkgöra färdigt innan härliga semestern tar vid. Läckert med grå mocka, hoppas det är hundvänligt så du kan behålla det. Kramisar Tina

Villa Freja sa...

Inte för att det är roligt, men det är ofta på helgen när jag är ledig som jag har ork att städa. Idealet vore en dag efter jobbet, men då ramlar jag oftast ihop i en trötthög.
Kram.

Choices by Annie sa...

Ibland måste man frångå sina principer, och som du säger inför semester är det skönt att ha betat av lite saker.

Ser härligt ut med mocka ska bli roligt att se det färdiga resultatet.

Kram
Annie

Anna S sa...

Hej Hannis! Jag har också såna principer som jag frångår ibland. Då det bara är skönt att få undanstökat saker så att man kan vila sen.

Fuskmocka! Så himla snyggt!! Och fin grå kulör.
Hoppas att pälsbollen håller sej borta från dem! De skulle göra sej jättefina hemma hos dej. Mjuka upp, men samtidigt vara lite ruffa i stilen, allt på samma gång.

Kramers!

anettan sa...

Vad du fejar och står i. Jätte snygg färg i grått. Kram Anette

LissenTo sa...

Värt att beta av saker, innan semestern :-)

Kram

Joanna Halvardsson sa...

hej! tänkte bara tipsa om att jag just nu har en tävling tillsammans med onlinedesign.se som jag tror du skulle gilla:)http://www.domkallarmighannes.com/2014/06/tavling-presentkort-pa-250-kr-fran.html
Gillar du inte sådana här kommentarer så ber jag om ursäkt och hoppas du får en bra vecka
kram Joanna

Joanna Halvardsson sa...

hej! tänkte bara tipsa om att jag just nu har en tävling tillsammans med onlinedesign.se som jag tror du skulle gilla:)http://www.domkallarmighannes.com/2014/06/tavling-presentkort-pa-250-kr-fran.html
Gillar du inte sådana här kommentarer så ber jag om ursäkt och hoppas du får en bra vecka
kram Joanna

Joanna Halvardsson sa...

hej! tänkte bara tipsa om att jag just nu har en tävling tillsammans med onlinedesign.se som jag tror du skulle gilla:)http://www.domkallarmighannes.com/2014/06/tavling-presentkort-pa-250-kr-fran.html
Gillar du inte sådana här kommentarer så ber jag om ursäkt och hoppas du får en bra vecka
kram Joanna