Dimma

Den där morgondimman.
Där det känns som att du går in i en hemlig värld.
Där du inte ser vad som ligger framför dig.
Nattåget som susar förbi, rådjuren som skäller och du hör
hunden springa på gärdet vid din sida men du ser den inte.
Jag älskar det!

Tystnaden och avkopplingen i det är fantastisk.


Jag vaknade till dimma varje morgon när vi var uppe vid stugan.
Och gick ut innan dom andra vaknade.
För en stunds ensamhet i tystnad.
Det behövde jag.

Det har varit så mycket dom senaste månaderna.
Så många kast mellan lycka och sorg att jag börjar bli trött.
Och när det närmar sig längre ledighet så är det som att kroppen 
och psyket börjar skrika ännu högre. Ni vet vad jag menar.
När man börjar räkna ner.

Samtidigt så har jag fått tillbaka min iver att pyssla igen.
Det är också avkoppling.
Så igår började jag maskera en vägg.
Som ska få bli ljust grå.
Jag tror det blir fint.

Kram och mjuk dag till er//Hannis

20 kommentarer:

HönaPöna sa...

Underbara bilder... kan nästan känna lugnet och tystnaden.
Ja, nu börjar nedräkningen och tröttheten är rätt tydlig. Tänk vad härligt med lite ledighet, snart.
Fin dag önskar jag dej!

Anci sa...

Och ditt sätt att beskriva det är underbart !
Bilderna är så fina. De ger drömmar.

Hoppas att hela du snart mår bra igen.

Kram
Anci

Anci sa...

Och ditt sätt att beskriva det är underbart !
Bilderna är så fina. De ger drömmar.

Hoppas att hela du snart mår bra igen.

Kram
Anci

Flower of Fame sa...

Vacker dimma. Ja jag börjar verkligen också räkna ner. Även om det är fyra veckor kvar till ledighet. Så är det nedräkning. Ha en mjuk fin dag Kram Pernilla

Jennica... sa...

Visst är det så....att när man känner att semestern närmar sig så känns det som om man inte klarar att jobba en dag mer än vad som är tänkt! Men du har haft en tuff vår, så jag förstår om du är trött....ta hand om dig!

Och ska du måla?! Vad spännande! Jag hoppas på att jag ska få lite "ryck i pysseltarmen" i sommar! :) Det var ett tag sedan nu. Är lite ringrostig.... :)

Stor KRAM
// Jennica

Anonym sa...

Vilka fantastiska bilder. Och du den där ensamheten behövs ibland. Bara få andas

Massa kramar till dig
Annie

Anna S sa...

Härligt med en tyst och dimmig morgon. Det är lite som att man själv blir mindre dimmig i såna miljöer tycker jag. Där man kan vila i nuet med det som finns omkring, här och nu. Mycket blir så klart för en.
Otroligt vackra bilder du tagit!

Skönt för dej med semester inom kort! Hoppas att nedräkningen går snabbt.

Så kul att du känner dej inspirerad igen att fixa! Jag känner samma, det är nog sommaren och det lugnare tempot som gör att man känner skaparglädje tror jag. När man inte är för upptagen av annat. Ljusgrå vägg låter fint!
Jag hade två olika nyanser här i lyan tidigare, en i hallen och en lite ljusare i rummet. Färg finns kvar på min vind om jag skulle känna för att måla. Men tror att det kommer gå till skåp som jag gör. Även den lusten har kommit tillbaka så smått.
Önskade mej trä från soprummet i förrgår och igår stod där en väderbiten planka, som drivved. Får se vad det blir av den.

Kram, och med önskan om en fin dag!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag vet känslan, både från tidiga promenader och att räkna ner. Jag jobbar ända till v 28, men då ska det varvas ner rejält. fast det är ju sånt man tror, brukar bli fullt upp. Härliga bilder.
Kramar/AM

åse sa...

Så vackert, de tidiga morgnarna är ljuvliga att tassa omkring i daggvått gräs och bara njuta av stillheten. Underbart. Kram Åse

åse sa...

Så vackert, de tidiga morgnarna är ljuvliga att tassa omkring i daggvått gräs och bara njuta av stillheten. Underbart. Kram Åse

Villa Freja sa...

Så skönt att pysselivern har återvänt. Otroligt vackra bilder. Det där lugnet behövs när livet är turbulent. Kram.

franmyllan sa...

Morgondimma är verkligen vackert! Och så skönt att du fått tillbaka pyssellusten :) Du får verkligen se till att vila ordentligt på semestern sedan!
Kram Sara

Maria O sa...

Ler när jag läser ditt inlägg. Håller med dig om att dimma kan vara magiskt vackert även om det är katastrof för mitt hår ;) Och håller med dig om att både kropp och själ skriker efter ledighet nu. För min del är det mindre än tre veckor kvar nu.
Stor kram till dig.
Maria

Maria - Snickaregården sa...

Härliga bilder. Jag förstår dig helt. Jag behöver också tystnaden. De stunderna är heliga.
Kram Maria

Bakom dörr nr. 11 sa...

Underbara bilder, förstår att du känner lugn.
Det märks på jobbet att vi börjar närma oss semestrar för det låter ofta "det tar vi efter semestern"
Men några veckor till, sen så....

Kram Pia

anettan sa...

Jag tycker det är lite spöklikt med dimma men väldigt fint på bild. Kram Anette

Kia sa...

Först och främst får jag säga Grattis i efterskott!!

Dimma är mysigt och lite mystiskt, lite som tomtar, troll och älvor och sånt. Brukar säga att älvorna har möte då eller spökena.

Jo, vi har rätt stor gräsmatta. Planen blev inte fullstor men nästan 12x30 meter i alla fall. Var lite träd och rabatter i vägen. :) Tomten är på 5000 kvm dock berg och skog bakom huset som upptar mer än halva. Det räcker till!

Ha en toppen vecka! Snart semester.
Kram Kia

Mamma C sa...

Morgondimma är väldigt magiskt innan allt vaknar till igen. Kan känna tystnaden och lugnet i dina bilder.
Kram Mamma C

millandante sa...

<3

Team Åsgård sa...

Vackert och mysteriskt. Magiskt:)