Det där med midsommar i stan

Vi firade midsommar i hemma stan.
Hos mormor.
Vi åt allt det där som hör till och jag blev som vanligt proppmätt efter silen.


 Och den där som alltid är med.
På alla middagar, fester, tjejträffar och utflykter var med förstås.
Pälsbollen.
Hånglandes med leksaken som finns hos mormor.

Och om jag får säga det själv så gjorde jag en alldeles förträffligt 
god rabarberpaj. På mina egna rabarber, från lotten.
Tänk att jag bor i stan men kan gå fem minuter bort och ta egen rabarber.
Sånt gör mig lycklig.

Sent på kvällen satt jag på balkongen.
Med en kaffe och en bok.
Och lyssnade på träden
Trots att jag bor i en storstad så blir det så tyst en sån 
här helg så att du hör träden susa i vinden.
Jag tycker om det.

Träd som susar och egen rabarber.
Det är tacksamt att finna lyckan i det lilla.

Fortsatt fin helg till er/Kram Hannis


15 kommentarer:

Anna S sa...

Det låter som ett bra firande!
Här i området var det också helt stilla, mer än vanligt när jag gick hem från vännen sent igår kväll.
Mötte en gammal dam som bor bredvid och hon kollade på fynd i soprummet. Hon hade också varit på fest.
Det blev en hel dag tillsammans med vännen på gatan, hennes vuxna barn med respektive och mina syskon. Träffade min systerson som snart blir två och har börjat prata så smått. Härmar allt och är charmig. De är vegetarianer och han säger saker som "Kapris, den är gör-go ´!!" Jag tror att han skulle välja kapris före lördagsgodis om han fick välja.

Håller med, lyckan i det lilla är bra. Då behöver man inte stå efter så mycket för att bli nöjd och tycka att livet är bra trots allt. :-)

Önskar dig och pälsbollen en fortsatt fin helg! Kramers

Flower of Fame sa...

Mysigt firande. Håller med att det är en tjusning i att kunna använda sitt eget. Känns mycket bättre än att gå och handla i affären. Fin dag till dig denna midsommardag. Kram Pernilla

VisaLiza sa...

Visst är det något särskilt att tillaga det en själv har odlat och skördat. Låter som att ni haft en bra midsommar pälsbollen och du. Kramar Liza

åse sa...

Vilket mysigt firande, att lyssna på träden låter som en lisa för själen. Kram Åse

åse sa...

Vilket mysigt firande, att lyssna på träden låter som en lisa för själen. Kram Åse

Rost och rädisor sa...

Egen rabarber det är fint det! Mina tre första egna jordgubbar för säsongen mognade lagom tills igår, fast jag fick allt köpa några till : )
Önskar dig en fortsatt fin helg
Anette

Good Enough sa...

Underbart finis. Jag fann lyckan i barnens sång, lek och rena glädje. Mamma-hjärtat sprängde nästan bröstkorgen av tacksamhet och kärlek. Då är livet riktigt fint.

Kramen /M

Maria O sa...

Han är ju bara så fin din pälsboll! Bilden på Instagram fick mig att sakna vår lilla pälsboll. Låter som att du har haft ett riktigt härligt midsommarfirande.
Kram Maria

franmyllan sa...

Låter som ett alldeles underbart firande! Och mysiga pälsbollen verkar också haft det bra ;)
Kram Sara

Le petit jardin sa...

Mysigt du haft det och visst är det lyxigt att ha nära till det goda. Vi har ca 15-20 minuter med bil, men det känns lyxigt. idag har vi mest gått och skrotat omkring och tagit det lugnt, för utanför kolonistugan har det varit halvstorm med små solchanser.Hoppas på ett finare söndagsväder

Ha en fin fortsatt helg!!

Kram Kajsa

Jennica... sa...

Det låter ju som en supermysig midsommarafton! Själv firade jag med vänner i Helsingborg och hade en riktigt bra dag! En dag som dessutom bjöd på fint väder! :)
Kram Jennica

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Låter som en bra midsommar det, roligt och träffas och ha knyt.
Ha en skön söndag
Kramar/AM

Amanda sa...

Önskar dig en härlig dag!

Kika gärna in hos mig bland mina smycken och detaljer!

KRAM

HD Wallpaper sa...

Thank you for your very good site….

kristen stewart hot sa...

Wow ! Very nice,,,i really like it..