Då var vi hemma igen

Det blev ett vackert avsked som var fyllt av sorg men även skratt.
Med hans musik i kyrkan, Johnny Winter och Beach Boys.
Och en stund vid hans viloplats där pälsbollen också var med.
Han hade tyckt om det, det kände jag i hjärtat.

Dagen efter åkte vi ut till platsen där vi alla har fina minnen.
 Brorsan fixade gräsklipparen.
Mamma och systrarna rensade.
Jag och svågrarna bar...
i en värme som liknade utlandsvärme.
 Men det fanns också tid för vattenlek och en stunds avkoppling.


 Mamma och pälsbollen kopplar av.

Ja, ni ser ju.
Vi har jobbat ganska mycket.
Rivit ut golv och kastat saker.
På grund av sjukdom så har det blivit lite bortprioriterat men nu
ska det bli levandes igen. Renoveringen påbörjas om några veckor.
För då åker vi upp igen.
Det är en sann lycka att göra den här platsen levande igen.
Och nya minnen och upplevelser kommer att skapas här.

Och som vanligt när den här familjen gör något så uppstår små situationer.
Som att bli bogserade av en bonde och hans traktor.
Som jag kallade jesus för hans räddning.
Hysteriska skrattanfall.
Men han var lugn och sansad och tackade ja till
en kaffe hos oss nästa gång vi kommer upp.

Idag fyller jag år, 43 år för att vara exakt.
Och jag har en del att göra idag som inte har med födelsedagen att göra.
Men ikväll, då ska jag njuta, av kaffe och amaretto.
Det är min sommargrej.
Och nu är det sommar på riktigt.
Kram Hannis

Ps. Anna.S, hur har du det?
Hoppas att allt är bra!
Kramen







14 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det låter som att avskedet blev ett ljust och fint minne och att ni tillsammans kan fortsätta att minnas iom att ni renoverar stugan och kommer att tillbringa tid där och få dela nya upplevelser.

Grattis på din födelsedag!
Kram,
Regina

LissenTo sa...

Det där med sorg, så härligt med att det blandas upp av glada och varma minnen.

Du och din flock, vilket team ni är :-)

Njut av din dag, en varm kram från mej.

Sommargrejer ska man ha :-)

Tror jag ska köpa Marinella till veckan..... fast jag har ju likörer i skåpet, som stått där länge..... hmmm

VisaLiza sa...

Svårt det där med avsked. Det är ju en del av livet men den delen är något som en helst vill skjuta framför sig så länge som det går. Fint att pälsbollen var med, sånt tycker jag om. I en sådan stund är det nog viktigare än någonsin med djuren tror jag. Även om de inte till fullo greppar begreppet sorg så förstår det onekligen det där med tröst. Önskar dig en skön födelsedag trots allt det tunga. Kramar Liza

Maria - Snickaregården sa...

Låter som att det blev ett bra avsked.
Ni fick en fin helg däruppe, mycket gjort och mycket roligt. Sånt är bra.
Stort grattis till dig vännen. Hoppas att du får en riktigt bra dag.
Kram Maria

Anna S sa...

Läser med ett leende. En sån tur att traktor"jesus" kom åkande! ibland klaffar saker när det behövs. Och härligt med gapskratt.
Ser att ni jobbade hårt vid stugan, så mycket kartonger. Men så fint att ni ska renovera och ha det som en plats att fortsätta samlas! Det ligger verkligen fint intill sjön. Härlig bild på de dina och den på Rolle!

Det är OK här tack! Har landat efter Paris. Mycket vila behövdes. Jag fick stänga av där för att orka med. Tunnelbanan var en pers! Dessutom åkte vi fel några gånger eftersom det fanns flera linjer med samma färg. Högst förvirrande för trötta turister som oss ;-)
Var nära att få böter i metron med då jag inte hittade min biljett. Den låg i väskan bland andra , gamla biljetter. Sen råkade jag svara på engelska när jag väl hittat den, det var inte poppis hos kontrollanterna.
Många var dock trevliga. Min syster hade det lite jobbigt för hon kan ingen franska alls.

Vi träffade en kille på planet dit som vi sen gick ut och åt med. Han erbjöd sej att betala syrrans biljett ner och att jag kan få hyra lägenhet i Paris , till OK pris. Som det är nu orkar jag inte, men kanske i framtiden. Han är även i Sverige ibland, så då hoppas han och vi att vi kan ses.

Önskar dej en finfin födelsedag! Och stort grattis!! Låter helt rätt att fira med kaffe och Amaretto!
Kramers!

Flower of Fame sa...

Så mysigt att ni gör stället levande igen. Hipp hipp hurra på din födelsedag. Hoppas den blir fin. Kram Pernilla

Good Enough sa...

Fint skrivet om en omtumlande, vacker, svår och givande upplevelse.

Stort Grattis på din födelsedag finis. Du förtjänar att den blir precis så som du önskar. <3

Kramen / M

Rosa i huset i vitt sa...

Alltid jobbigt med avsked ....
grattis på din dag
kram Rosa

Jennica... sa...

Underbart att ni gör ert fina ställe levande igen! Så fint!

Och GRATTIS på födelsedagen! 43 år....ett år yngre än jag då alltså....eller ett halvår om man ska vara petig....hihihi! :)

Hoppas du har en fin kväll!
Kram Jennica

Therese sa...

For en reise, du må være sliten. Alle kontrastene, men for en fin flokk dere er. Jeg liker som vanlig bildene dine, syns du tar bilder av ting som vanligvis blir litt borte, men som egentlig er viktig substans.

For 20 år siden døde en klassekamerat av meg. Han viste han skulle dø og planla sin egen begravelse. Hver gang jeg hører Seasons in the sun stopper livet mitt litt opp og jeg tenker på han. Det er fint syns jeg.

Håper du har hatt en fin bursdag og at noen har gjort deg glad i dag. Varmklem

Den där Victoria sa...

Grattis på födelsedagen! Vad fint att ni haft det bra tillsmmans trots sorgligt avsked.

Kram Victoria

Mamma C sa...

Ett fint avsked och ett vackert ställe som ni gör levande igen. Ett stort grattis till dig med på födelsedagen.
Kram Mamma C

millandante sa...

Åh fina du, stort grattis på din dag!! Lät som en fin och god tradition du skapat där <3

Och vilka dagar du haft, förstår av bild och ord att de kommer vara levande länge:)

Varm grattiskram
Milla

Charlotte sa...

Grattis i efterskott! :)
Hoppas du hade en superdag!
Kram