Då var det dags igen

Tack för alla era fantastiska kommentarer!
Ni får mig att le alla dagar, det är då säkert.
Jag har inte hunnit besöka er alla men gör det snart.

Nu ger jag mig av igen några dagar.
För ett sista avsked av mina systrars pappa.
Och för att återse den älskade sjön.
Vara med flocken på den platsen som vi alla bär fina minnen från.
Och jag tror han kommer att vara med oss.
På sitt sätt.

I den stora sorgens famn
finns små ögonblick av skratt
så som stjärnorna tittar fram
ur evighetens natt
och i solens första strålar
flyger svalorna mot skyn
för att binda sköra trådar
tvinna trådar till en tross mellan oss...
Så vi når varandra
                                              / Ted Gärdestad

Vi ses snart igen.
Kram Hannis




17 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så fin text av Ted. Hoppas det blir ett fint avsked. Ha det fint. Kram Pernilla

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag önskar att det blir ett fint avsked som du delar med dina närmaste...och det finns väl ingen som kan sätta ord på känslor på ett sådant sätt som Ted gjorde...
Kram,
Regina

Jennica... sa...

Många stora KRAMAR till dig!

Melody and M.E sa...

Ja även i sorgen finns ljuset…
Styrkekramar M.E

millandante sa...

Åh... önskar er ett fint avsked där tillsammans <3

Vet du Hannis att jag fick tårar i ögonen nu när jag kikade ikapp, dina bilder från Barcelona är helt otroligt fina, bilden från hamnen grep helt överraskande tag i mig... jisses vilken bra fotograf du är!!

Stor varm kram
Milla

Maria - Snickaregården sa...

Stor varm kram till dig och dina systrar.
Underbar text av Ted.
Kram Maria

Anna S sa...

Så vackert skrivet av dej, och texten av Kennet, Teds bror är så bra, sjungen av Ted.
Jag önskar ett fint avsked av dina systrars pappa, för er alla.
Viktigt att våga minnas och gråta, men även skratta.Det är svårt när en person försvinner från oss, blir ju ett tomrum som bara den personen kunde fylla. Men minnena lever ju vidare och det personen gav och gjorde för avtryck i livet.

Stor kram från mej!

Helén i Vilrummet sa...

Teds texter är fantastiska. Han bar på rätt mycket sorg inom sig.
Jag hoppas ni får det fint och tar hand om varandra.
Kram Helén

bara anna sa...

Avsked är jobbigt men nödvändigt ibland. Det blir säkert en fin ceremoni...
Kram

Suz sa...

Skickar kramar och hoppas ni får fina dagar och ett vackert avsked.

Så vackert inlägg!

Sköt om dig!
Kram
Suz

Le petit jardin sa...

Vilken fin textrad!!

Kram på dig och ha en fin stund

kram Kajsa

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Vilken underbar text... den berör.
Va rädd om dig och det som du och dina systrar har tillsammans, det är så viktigt att finnas för varannn.
Stor kram
Jessica

Kia sa...

Hoppas du får en bra helg med fint avsked. Såg himla fint ut där vid sjön.
Ta hand om dig.
Kram Kia

Villa Freja sa...

Stor kram. Hoppas det blir ett fint avsked. Kram.

tinajo sa...

Kram på dig - hoppas det blir en så fin stund det bara kan.

tinajo sa...

Kram på dig - hoppas det blir en så fin stund det bara kan.

Bakom dörr nr. 11 sa...

Ta hand om dig och dina systrar.
Varm kram
Pia