Bröllop i Barcelona

I torsdagskväll var det dags för bröllop.
Vi som var gäster fick åka buss till en hemlig plats.
Gäster på väg
 Välkomstdrinkar serverades i kvällssolen bredvid en pool.
 Alla var så fina!




Ceremonin som var judisk hölls på stranden.
 Alla män och pojkar bar en kippa.
Även dom icke-troende.
Av respekt för brudparet.
Kippa bärs som ett tecken på vördnad inför gud vid religiösa tillfällen.
 Min yngsta syster höll ett tal för brudparet.
Bruden är en av hennes bästa vänner.
Talet hölls under själva vigseln.
 Efter seder som att krossa glas såg det ut så här.
Som vanligt så blev jag salig och sprang dit (eller okej haltade) för att fota.
Brudparet efter vigseln.
Så oerhört fina!
Så mycket kärlek och glädje.
Det var fest i dagarna två.
Dagen efter var det cocktailparty.
Och jag som hade tagit ut mig lite äntrade partyt i svart skitsnygg dräkt, 
lång silverkofta, massor av silversmycken och gympadojjor med krycka till....
Vi skojade om att en ny trend skapades.
Vad gör man inte för att få gå på fest liksom?

Men nu är det slut på lyxfasoner och glamour.
Jobbarbrallor på och till odlingslotten står på schemat.
Så ska en hund duschas så jag misstänker att ett mindre världskrig bryter ut.

Kram Hannis





18 kommentarer:

Good Enough sa...

Vad vackert! Jag tror du va minst lika vacker som de andra trots (eller på grund av) krycka o jympaskor ❤️

Kram /M

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fina bilder från Barcelona i förra inlägget och så bröllopet, så vackert! Synd att du inte fick foto på din dräkt och skorna, jag tror du var lika snygg trots skorna. Lycka till med duschandet, ung lika poppis som och klippa klor.
Kramar/AM

svart vitt och rött sa...

Vilken upplevelse! Läckert!! Barcelona står på min "Att-resa-till-lista". Ha det gott!

Helén i Vilrummet sa...

Vilket magiskt bröllop.
Hoppas du haft det skönt på lotten idag.
Kram Helen

Kia sa...

Vad fint!! Härligt med utebröllop. Fina bilder och stämning på topp.

Ha en toppen söndag!
Kram Kia

Jennica... sa...

Åh....så vackert....! Ett riktigt drömbröllop! Och vackra bilder från Barcelona.....fick mig att drömma mig tillbaka. Det är en vacker stad!

Och jo...sura ihop var precis vad jag gjorde....och var ledsen...länge sedan hjärtat tog skada...men, det är bara att komma tillbaka igen.

KRAM!

Team Åsgård sa...

Ha ha! Du är så beskrivande:))
Du har verkligen fångat stämningen i dina vackra bilder.
Det kan nog bli ett helt eget inlägg om den där björnsnoppen kanske;)
Kram!

Anna S sa...

Så härligt! Ler när jag läser. :-)
Kan tänka mej att brudparet och ni runt var och är lyckliga.Så fint och respektfullt att alla pojkar och män bar kippa!

Jag kom hem från Paris häromdagen. Har sedan dess vilat och idag sov jag tills kl 15. Vi har haft det bra. Men så skönt att komma hem!! Det var nog det bästa av allt.Ser hemmet med lite nya ögon nu.
Paris var en spännande stad dock.Vet inte hur många mil jag gått under dessa dagarna, bra träning helt klart. Hade så ont i benen av träningsvärk och annat den sista dagen. Fast det gick över när jag vilat.Orkade som något slags mirakel av att vara ute varje dag och se Paris. På kvällarna gick vi ut och åt.En kväll tillsammans med en musiker som min syster nu har en fling med. Han verkar jättefin!

Vi hade tänkt fel när det gällde att ta oss till flygbussen som skulle gå till flygplatsen hem. Så vi fick ta en taxi hela vägen till flyget ,en och en halv timme. Fick specialpris av taxichaffisen så slapp betala flera tusen kronor som tur var. Han sa att vi får det billiga priset som present.

Katten min verkar överlycklig för att jag kommit tillbaka igen.

Kramen!

Hanna sa...

så fantastiskt
Ha en fin vecka!
Hanna

Bakom dörr nr. 11 sa...

Vilka fina bilder och vackert brudpar :)


Trevlig kväll
Kram Pia

Pemsplatser sa...

Åå så vackert! Så himla lyckligt, det ser man:) Kram till dig

Mamma C sa...

Verkar ha varit ett magiskt bröllop du varit på. Och vilka vackra bilder i ditt förra inlägg.
Kram Mamma C

Flower of Fame sa...

Vilken stad Barcelona är. Kom hem nu i eftermiddag. Kommer säkert återvända dit igen. Vackra bilder du visar därifrån. Vilket härligt bröllop du har varit på. En fin kväll till dig Kram Pernilla

LissenTo sa...

Att vara med på ett bröllop med andra traditioner, så spännande och fascinerande.

Tror du glänste som en ny trendsättare :-)

Kram och ha det gott i odlingslotten och vanlig vardag igen

Johanna Stålros sa...

Åhh vilket vackert minne att bevara i hjärtat, tack för att vi får vara med på ett hörn och njuta av din fina resa…Önskar dig fin start på veckan. Kramar

VisaLiza sa...

Vilka vackra bilder. Ser ut att ha varit ett fantastiskt bröllop. Tycker verkligen att det är fint med vigsel på stranden. Kramar Liza

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Åhhhhh, så läckert det ser ut! Vilket vackert bröllop, vilket vackert brudpar och vilka vackra gäster! Så häftigt att giftas sig ute, tycker jag!
Var i Barcelona för första gången i våras och tyckte verkligen om den staden, så fin!

Ha det så gott
kram Anncathrine
Ps. Synd att vi inte fick se någon bild på dig, med krycka och fina kläder!

åse sa...

Vilka underbara bilder du bjuder oss på från bröllopet. Hoppas världskriget slutade med fred :-) Kram Åse