Börjat med balkongen

Tack för grattis=))

Jag tog en sån där "ta det i snigeltakt" dag igår.
Och började sakta göra i ordning på balkongen.
Nu lär ju risken för järnnätter vara över så en del av blommorna åkte ut.
Tillsammans med filtar.
 Jag älskar dom här sandalerna och nu ska dom "gås" in.
 En av pellisarna som jag skickade efter förra året.
Den blommar igen.
 Mårbackan som inte vill blomma.
Tror den får klippas en gång till.
 Jag fick gamla tegelstenar av min chef tidigare.
Som skulle bli ljusstakar.
Men dom är så fina att dom fick bli ett litet bord för kaffekoppen.
Lite är klart.
Och jag kan knappt fatta att tiden jag längtat efter är här.
Dessutom jobbar jag bara 1½ vecka till så är det semester.
Märklig men behaglig känsla.

Kram och fin dag till er!

Ps. Anna.S, alltså tunnelbanan i Paris...
Den kan knäcka vem som helst=))
Hysteriskt tempo!
Vilken möjlighet att kunna hyra en lägenhet.
Schysst när man träffar på såna människor.
Kramen



15 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så fint det blir på din balkong. Älskar också den hör tiden på året. Fräckt med dina tegelstenar som bord. Ha en fin dag Kram Pernilla

Hemma på Sjuan sa...

Vad mysigt på din balkong! Här har jag inte riktigt hunnit få till det som jag vill på altanen än... kram Suss

Jennica... sa...

Så härligt med en långsam dag....de är de bästa! :)
Och jaaa...nu är den här....sommaren!

Kram Jennica

Johanna sa...

Ljuva fantastiska bilder att kika på! Tack för dem, ett förträffligt sätt att börja sin dag på.

Du skriver så fint om er träff vid sjön. Så hjärtligt och varmt.

Önskar dig en finfin start på denne till synes härliga vecka!

Kram Johanna

millandante sa...

Långsamhetens lov... härligt:) Och fint. Som alltid när du är i farten. Även i snigelfarten;)

Kram
Milla

Anci sa...

Förlåt, jag missade ! Ett STORT Grattis i efterskott till dig.

Och en Kram

PS. Underbara bilder och en fin känsla.

Anna S sa...

Härligt att ta det chill på din födelsedag!
Jag gillar din balkong och bordet av tegelstenar. Så fint det ser ut med kaffe i glas. Får ta och prova det jag med snart. Annars har jag mina favoritkoppar här hemma.

Ja, sant. Metron i Paris var nåt i hästväg..Jag orkade inte ge mej ner i den sista dagen då vi skulle till flyget, som var 1½ timma utanför stan.Vi bestämde oss för att ta taxi hela vägen till flygplatsen, då vi redan skulle missa flygbussen och inte hinna checka in annars. Kostade en slant, men det var fint att hinna med flyget hem.:-)
Hörde att taxichauffören berättade för en vän att två unga damer ska till flyget och det blir klirr i kassan.Men han var juste och gav oss mycket rabatt mot vad det skulle kostat egentligen. "En present till er från mej!" sa han.

Önskar dej en fin dag! Vilket skönt väder vi fått. Jag som inte gillar för varmt kan t o m tycka att det är fint med sommarvärme.
Kramen!

Helén i Vilrummet sa...

Stort grattis i efterskott!
Vad härligt ni har haft det på det där speciella stället. Nu när sommaren är i antågande är det härligt att flytta ut igen, oavsett om det är på landet, en altan eller en balkong.
Kram Helén

Le petit jardin sa...

Grattis i efterskott!!

Mysigt slut och fin början av mycket som ska komma. Du verkar ha haft ett par sköna dagar. Fint med tegelstensbordet

kram Kajsa

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis, en dag försent. Så ni har grejat och jobbat, kommer bli ett fint ställe och träffas på där på landet. Fint har du på balkongen också, gillar tegelstenarna.
Kramar/AM

Home2tiny sa...

Ett stort grattis i efterskott, är den sämsta bloggvännen ever just nu, men ibland blir det bara så att det händer mycket i livet....Fint o mysigt på din balkong o jag önskar att jag hade dina gröna fingrar. Kramisar Tina

anettan sa...

Det var ett fiffigt litet bord så fint. Jag önskar att jag hade lite grönare fingrar men tyvärr tillhör inte det min utrustning alls. Kram Anette

Mamma C sa...

Ja nu får vi väl hoppas att järnätterna är förbi. Ser jättefint och mysigt ut på din balkong.
Kram Mamma C

Stina sa...

Grattis i efterskott
finaste Hannis.

Största kramen.

Nickan sa...

Åh vad fina sandaler, vart är dom från? För övrigt bara älskar jag din blogg, försöker tänka mjukt, allt blir så mycket bättre då :)