Vem är du?

Den härliga Victoria skrev ett inlägg igår som väckte min nyfikenhet.
Hon undrade vilka som läser hennes blogg.

Och det gör jag också.
Vilka som läser Hannis hem.
Många av er "känner" jag sen innan.
Fantastiska bloggare och en del andra härliga människor.
Jag har bloggat sen 2007.
En del har försvunnit och många nya har tillkommit.
Min blogg har ändrat skepnad under åren men trots det så är
ni många som har stannat. Eller kanske just därför...
 Jag skulle vilja veta mera.
Vilka är ni som kikar in här?
Vad är det som gör att ni följer just den här röriga bloggen?
Vad är det som gör att ni tar er tiden att titta in?
Det är jag nyfiken på.
Jag vet ju varför jag läser bloggar men vad är det som gör att ni gör det?

Och till er som bloggar,
hur tänker du om bloggandet?
Vad är just din drivkraft?
Det är jag också nyfiken på.
Om ni orkar så svarar ni, om inte så finns det inga måsten här.

Och förstås så hoppas jag att ni får en fin torsdag.
Kramen Hannis

Ps. Anna.S, hehe, det skulle vara något.
Att spraymåla en bänk.
Kanske skulle passa i odlingslotten.
Hoppas att allt är bra med dig!
Kramen



26 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Jag gillar att läsa om dina små projekt. Gillar dina fina foton. Du har så många kloka ord i dina texter. Gillar din stil helt enkelt! Det jag gillar med att blogga är att fotografera fina saker. Sedan är det så härligt när man får små fina kommentarer av er andra bloggare. Känns som man har en massa brev vänner fast i cybervärlden. Ha en fin dag Kram Pernilla

Lene i Annekset sa...

Fast leser fra Norge. 50 år og med to voksne barn og ett barnebarn. Husker ikke helt hvor lenge jeg har fulgt bloggen din, men det er en god stund i alle fall. Du har en litt annerledes blogg og det liker jeg! Ikke bare fokus på dyre designerting! Og så liker jeg at du bor i en liten leilighet, den skulle jeg veldig gjerne sett mere av! Blogger litt selv fordi det gir meg en pause fra de kroniske sykdommene jeg har. :)

Melody and M.E sa...

Jag läser din blogg för att du skriver så vackert och för att jag känner att du finns där bakom. Du pysslar, fixar och känner för kära och nära! I dina vackra foton finns alltid ett ljus som är speciellt!
Precis som Lene skriver, så tycker jag om bloggar där det inte bara är fokus på en massa dyra kläder och designprylar!
Själv vacklar jag i mitt bloggande! Fortsätta eller sluta? Från början var det bara en test för att lära mig hur man gör, men nu har det blivit som en dagbok och så är det så härligt med alla bloggvänner!
Kramisar M.E

Den där Victoria sa...

Tack för ditt svar inne hos mig, roligt att kunna inspirera och väcka tankar.

Jag är Victoria, blir 42 i sommar, är gift och har fyra barn som alla kommer att vara i tonåren från och med nästa vecka. Jag jobbar på orderservice/IT på ett globalt företag, men drömmer om att vara min egen en vacker dag.

Jag började blogga under en period när jag var arbetslös (började 2010), av nyfikenhet och för att ha något att göra, ha rutiner om dagarna (när jag inte sökte jobb). Sen har det bara ramlat på, i både glädjeämnen och sorger här i livet. Bloggen har blivit som en vän i etern, där jag inte bara inspirerar mig själv, utan förhoppningsvis andra också.

Jag gillar din blogg väldigt mycket Hannis, du är en blandning av kreativitet, glädje och allvar och skriver vackert om livet.

Kram Victoria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ja mig "känner" du ju, jag har följt dig jättelänge. Jag bloggar för jag tycker det är så roligt och fota, och småprata med bloggvänner via kommentarer.
Kramar/AM

när man hittar hem sa...

Jag gillar din blogg för att jag känner ett sådant lugn när jag läser dina fina inlägg och ser dina vackra foton. Du inspirerar.
Mitt eget bloggande är en enda röra just nu..men jag försöker hitta hem :)
Kram viktoria

Fröken Fräken sa...

Jag gillar ju din inställning till livet, och så tycker jag att det är kul med någon som jag plötsligt drar igång projekt, gillar loppis, får roliga infall och ja, blandar både högt och lågt!

Jag har ju då bloggat sedan.. måste kolla.. 2007! Jag bloggar ju mest om pyssel och gör mina små ironiska betraktelser av livet, årstider, människor och sånt. Men mest inredning!
Men börjar just nu känna på riktigt att jag inte vet om jag ska fortsätta, gå över till Instagram eller sluta helt. Känns som att bloggandet börjat gå ned till förmån för Instagram, det är lite tråkigt att lägga ned mycket tid på bloggande när de som kommenterar och är intresserade av díalog har minskat så kraftigt. Det känns också lite som att nu ska man bara blogga om lyx, handla, handla, handla, och "livsstil". Och det är ju inte riktigt min grej. Känner väl helt enkelt att jag inte vet om jag har så mycket att säga längre.

Eller gud förbjude, börjar jag tappa pysselstinget?!?!?!!

Jennie Bergius sa...

Det var ett tag sedan jag var ordentligt aktiv med bloggen - stora måleriprojekt, utställningar och framförallt lilla bebis har upptagit min tid <3 Men nu har jag fått tid och lust igen. Det är ju så fantastiskt att få dela med sig av sitt och få inspiration från andra. Din blogg är harmonisk och ljuv, element som jag värderar högt i mitt liv. Och därför kikar jag gärna in här <3 Jennie

franmyllan sa...

Bra initiativ av Victoria! Jag är Sara, 43 år boendes på landet på gränsen till Österlen. Kommer inte ihåg hur jag hittade till dig men jag har följt dig ett tag nu och gillar ditt språk och dina bilder skarpt. Jag har bloggat sedan november -13 på Från myllan, hade ett behov av att få ut mig lite av det som samlas i knoppen. Är en hysterisk bloggläsare, följer sisådär 400 bloggar både privat och för jobb.
Kram!

Hajan sa...

Jag är ju 83 år fyllda och det tror jag Du vet. Min dotter bloggade och jag tyckte det verkade så intressant. Hennes blogg är ju Hallonoblabar.
När min man dog sen, så började jag blogga. Att jag fastnade hos dig, var ju din flytt och allt du gjorde i din lya. Nu bliver det lite längre emellan varven, men jag gillar din blogg. Jag tror jag slutade, näe du bara gjorde Dödskallar. Döden var väl så
å nära mig ändå. kram till dig

På Selmas gata sa...

Bra fråga! Jag kikar in hos dig då jag tycker att du är duktig på att fånga stämningen på ett enkelt och vackert sätt. Att du dessutom visar fina bilder och är hundägare är ett plus:)

Innan bloggen jag har nu så skrev jag i flera år om mitt liv, lite mer privat. Jag skrev om sjukdomen, hur den påverkade mitt och vårt liv, om den långa kampen mot kommunen vi bor i för att få rätt till mer/bättre hjälp, om att vara småbarnsmamma och sjuk, med mera. Det var ett sätt att få ur sig saker, en dagbok, men också ett sätt att berätta för nära och kära om läget. Men så upptäckte jag att vissa människor använde det de läste på ett väldigt elakt sätt. Detta var bl.a. min (lyckligtvis numera FÖRE DETTA svägerska...) och hon läste bloggen som fan läser bibeln så att säga. Jag blev så himla ledsen och besviken på mänskligheten! Då stängde jag ner den bloggen.

Ibland kan jag sakna att få skriva av mig, få respons och kloka tankar från andra i bloggvärlden, men det är också skönt att vara mindre sårbar. Dessutom är det roligt att få frossa i inredning och sådant som jag ju blir glad av och inte bara fokusera på det som är svårt.

Kram på dig i värmen! /T

Tinis vita hem sa...

Jag har följt din blogg ganska länge, men har varit lite lat med att lämna kommentarer. Jag får nog skärpa mig med det :) Dina fina, konstnärliga foton inspirerar mig och jag gillar din inredningsstil. Jag bloggar själv om inredning, loppis, pyssel och kläder. Bloggandet är ett sätt att inspirera och inspireras. Många fina tips och idéer har jag oxå fått via olika bloggar. Bloggandet har även ersatt köpandet av inredningstidningar, så det har ju varit en inbesparing oxå :)
Jag önskar dig en god fortsättning på sommaren!
kram Tini

choicesbyannie sa...

Vilket roligt inlägg. Jag har följt dig länge, först som en av Systrarna Karlsson, sen som Huset nummer 10 och nu som Choices by Annie,) många bloggar har det blivit genom årer. Gillar att förändra;)

Tror du känner mig, Annie, två barns mor som bor på landet med man och hus. Brinner för miljö, återbruk och försöker alltid uppmuntra till mindre konsumtion.

Bloggar främst för att få ur mig saker, få bekräftelse och försöker inspirera och sprida mina tankar om miljö. Gillar att få kommentarer och kommentera känns som en modern version av brev-vänner, vilket jag gillar.

Jag har haft lite problem med min nya hemsida. Men om du använder dig av choicesbyannie.com så ska det fungera, har fått byta från .se till .com då .se bara krånglade. Jag hoppas sidan inte krånglar för mycket för dig för det finns inget värre än sidor som bara står och tuggar.

Kram
Annie

millandante sa...

Hannis, jag har följt dig i alla år, och jag längtar alltid in för att se vad du skriver, och jag blir aldrig besviken. Inspireras av det du förmedlar, en blandning av ett lugn och ett ivrigt skapande:)Dina bilder är makalöst fina!!

Bloggar själv för att få utlopp för allt som rör sig i huvudet i form av bilder och ord. Även om bloggandet ibland går i vääääldigt långsamt tempo;)

Vi bloggar väl tills vi sitter bredvid varandra på hemmet!?! ;)

STOR kram fina du
Milla

Anci sa...

Oj !
Jag läser din blogg för att du skriver mycket bra, du tar fina bilder och så verkar du vara en snäll och trevlig person. Du är kreativ och inspirerar !! Och du kommenterar själv också :)
Jag bloggar för att jag inte kan låta bli.

Kram
Anci

bara anna sa...

Roligt att läsa om alla! Tror du har lite hum om vem jag är.
Jag fastnade för din blogg för jag kände en ärlighet som jag kan sakna hos många andra. Din mjukhet och lugn gör att jag alltid kommer tillbaka och ser vad som försiggår i ditt liv. Gillar det där lugnet....

Jag började blogga för jag tänkte att det kunde vara kul för barnen att kunna läsa sedan och se vad vi hittade på och kunna läsa om mina tankar och åsikter. Under tidens gång startade jag upp min ljustillverkning, så nu har bloggen även blivit ett sätt att marknadsföra mig med.
Men det roligaste är ju dialogen med alla som man kan få här! Jag har alltid gillar att skriva och hade många brevvänner när jag var yngre, detta är ju som brevvänner men på ett lite annat sätt liksom.

Kram!

Mamma C sa...

Jag började själv att blogga 2008 men hade hittat din blogg långt tidigare. Fastnade för att du är så kreativ och inspirerande.
Varför jag själv började att blogga är att jag tyckte det verkade så skoj. Och det var det också, och så blev jag fast i blogglandia världen.
Kram Mamma C

Therese sa...

I dag har jeg tenkt på hvorfor jeg følger med på bloggen din og egentlig kan det oppsummeres veldig lett: jeg liker deg!

Jeg syns du tar fantastiske bilder og at du klarer å fange det lille ekstra. Og du skriver så godt og jeg liker at du er ekte og er formet av ett levd liv. Så syns jeg din fasinasjon for dødskaller er litt morsom, det er liksom så feil iforhold til all mjukheten at det allikevel blir riktig.

Du vet hvorfor jeg blogger, men kanskje ikke at jeg blogger i hemmelighet. Det er bare en jeg kjenner som vet om bloggen, jeg foretrekker det slik. Jeg syns det er ett fint fristed. Du vet den vesken jeg sydde av poser til sew-along, den kom til finalen. Men fordi de brukte navnet mitt fra eposten og ikke bloggen, ville jeg ikke fortelle det til noen - da hadde jeg jo avslørt meg :) Du skjønner hva jeg mener om merkelige menneskesinn...!

God natt fineste Hannis, jeg er glad for deg!

Rost och rädisor sa...

Det är kul att titta in och bli lite överraskad av vad som är på gång eftersom jag mest tittar på trädgårdsbloggar annars. Hos dig är det en ganska blandad och trevlig kompott. Fina och spännande bilder lockar förstås.
Själv är jag ganska ny i bloggvärlden. Tyckte det var kul att lära mig hur det fungerar och jag lär mig nya saker hela tiden, både tekniskt och inte minst om växter och odling. Så är det förstås kul med alla kommentarer och en och annan bloggare som man lär känna lite bättre.

Ha det fint
Anette

Helén i Vilrummet sa...

Jag är ju här allt som oftast. Älskar dina bilder och små betraktelser. Jag får inspiration av dina inlägg och gillar verkligen din kreativitet.
Jag bloggar för att ha det som en typ av dagbok. Sen är det ju väldigt kul att det är en del som läser och alla kommentarer man får. Det lyfter en och det känns som att man får lite nya vänner.
Jag hoppas du fortsätter för du lyser upp min dag!
Kram Helén

Huset på Backavägen sa...

Jag har inte följt dig så länge men här inne är det en mysig, lugn och kreativ miljö som jag gillar. Sen verkar du vara en mjuk människa med kloka insikter om mångt och mycket. En jordnära människa som även lämna goa kommentarer. Du tar även fantastiskt fina bilder!

Jag har inte bloggat så länge, ung. 1,5 år och tycker det ger en väldig inspiration och vänner genom att man "pratar" med varandra. Att det finns de som läser det jag skriver och lämnar goa kommentarer. Jag blandar nog både inredning, pyssel, privat och vad andan faller på. Det har blivit en ventil och en liten dagbok. Kan känna att bloggen är lite spretig ibland men jaja, det är som det är...
Kram Anki

Johanna Stålros sa...

Vi har ju "känt" varandra länge nu ju;) hihi. Din blogg är en stark favorit, mest är det dig som person- din personlighet jag lockas av- din energi, dina vackra ord, ditt fina sätt att fånga bilder på som jag lockas av! Min blogg är inte det jag hade för tanke att den skulle bli, planerna från start var att lära mig fota så jag oxå kunde bjuda på vackra foton från vardagen, hinna pyssla och göra de projekt jag har i huvudet och bjuda er på men energin och tiden har inte varit på min sida. Men jag njuter istället av andras kreativitet och inspiration man får i bloggvärlden. Kram du fina.

Anonym sa...

Fina goa Hannis! Du sätter känslor så bra på pränt. Jag känner igen mig mycket i dig. Älskar dina bilder, projekt och dina ord!
Inte alltid jag skriver något hos dig men jag läser allt!
Hoppas du har det bra
Kram Lily

I Phocus sa...

Hur jag hittade hit vet jag inte. Men jag har ju inte varit här så jätte länge. Älskar din blogg. Du har så vackra bilder och så tänkvärda texter. Tycker så mycket om att stanna till här och njuta en stund.

Jag har bloggat länge men i olika bloggar. Har ju precis bytt från finurliga fröken till phocusen. Jag har ett behov av att uttrycka mig i skrift. Och att få fotografera och planera inlägg. Sen älskar jag den fina och stöttande Blogg världen. Inte många troll där jag håller mig. Vilket är skönt. Kram

VisaLiza sa...

Vilken rolig fråga, onekligen så att det är spännande att veta vem som läser ens blogg. Jag har följt dig i två år ungefär. Den senaste tiden har jag dessvärre blivit en sådan där som oftast bara läser eftersom livet rusar på i ett högt tempo. Det som fått mig att fastna för din blogg är din fina balans mellan dina projekt och dina tankar om livet. Du väjer inte för det svåra och det tycker jag om. själv har jag bloggat i snart fyra år. Först som ett sätt att visa upp olika renoveringsprojekt. Men med tiden ändrades bloggens karaktär och den har istället blivit lite av en tankebok. Det är färre projekt idag men betydligt fler skor. Kramar Liza

Pemsplatser sa...

Jag fastnade för din blogg först och främst för dina vackra bilder. Jag älskar fina bilder och önskar att jag själv var bättre på att ta dom. Sen skriver du ju fantastiskt fint. Från hjärtat, på riktigt och det märks och kanske är det just därför jag fastnar för dina texter. Jag själv bloggar för att jag tycker det är roligt att dela med mig va mina små pyssel och idéer:) Förresten är jag Emma, 28 år från Helsingborg. Flyttade med kärleken Jesper till Stockholm för ca fyra år sen. Hit flyttade vi för att han jobbar som sjöofficer inom försvarsmakten och blev placerad här, en lyckoträff tycker vi som trivs som bara den. Sen kom ju Lovika, i september, och hennes ögon lyser av bus mer och mer för varje dag som går:) Till hösten ska jag börja söka nya jobb, jag hade bara ett vik innan, men det ska nog lösa sig:) Kram till dig och tack för en väldigt fin blogg!