Tystnad

Fredagkväll i lotten.
Jag gräver och fixar.
Flyttar plattor och lådor.
Sitter en stund och kikar över på grannens lott.
Ser det här, bordet och stolen.
Som jag skulle kunna plocka över till min lott om jag fick.

Det är så tyst.
I stan en fredagskväll.
För att jag är i den lilla oasen.

Jag är kvar länge.
Pälsbollen ligger och sover i gräset.
Jag nyper bort små blad, tar bort lite ogräs, i tystnaden.
Jag har en egen liten oas.

Den är inte stor.
Långt ifrån färdig men på väg.
Och det är en sån glädje.
Behövs inte så mycket mer.

Mjuk lördag till er!
Kram Hannis

Ps. Anna.S, alltså, jag önskar dig den mest fantastiska resa!
Jag blev så glad att läsa det så jag blev tårögd.
Och du, fina du, ge aldrig upp!!
Stor kram till dig

16 kommentarer:

Fröken Grön sa...

Oj, vad jag kan leva mig in i din odlingslycka!
Var själv ute och pillade i jorden hela dagen igår.
Sådana stunder lever man länge på!
Hoppas du får en fortsatt skön helg!
/Anna-Karin

choicesbyannie sa...

Jag är så glad över att du funnit din odlingslott. Tror du kommer ha många fantastiska timmar där.

Önskar dig en härlig dag
Kram
Annie

Jennica... sa...

Vad mysigt det låter!

Och jo....jag är här. Det är en intensiv period bara, inte på något negativt sätt, bara intensivt och som du själv brukar skriva...bloggen ska ju inte vara någon press, så den har fått vila lite.

Kramisar!

Johanna Stålros sa...

Men Hannis- vilket litet paradis du skapar dig♥
Önskar dig en vacker lördag!

Maria - Snickaregården sa...

En egen liten jordplätt är allt som behövs :) Vilken lycka det är att nypa bort lite ogräs här, lukta på en blomma där och bara sitta mitt i hela härligheten och lyssna på tystnaden.
Kramar Maria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Härligt, så mycket glädje du kommer uppleva där. Se allt som växer och känna lugnet. Underbart!
Kramar/AM

Jennie Bergius sa...

UNDERBART! Det bästa som finns är att spendera sin tid på det här sättet tycker jag. I lugn och stilla kreativitet, meditativt utan krav. Underbara foton som alltid <3

Tack och tack så himla mycket! Känns jättekul :)
Ja hon är helt underbar! Tack detsamma <3 Jennie

Villa Freja sa...

Vad mysigt det låter. Lugnt och skönt. Kram.

Vitt hus med svarta knutar sa...

Skönt för dig (och pälsbollen) att få njuta av tystnaden och lugnet i din oas! Underbart väder är det också...
Kram,
Regina

Home2tiny sa...

Låter som den skönaste oasen, bara vara, njuta i nuet o pyssla med det som ger en lugn o harmoni. Ljuvliga bilder. Kramisar Tina

Rost och rädisor sa...

Precis så känner jag fortfarande. Det är så härligt.
Trevlig helg
Anette

franmyllan sa...

Alltså, din lott kommer att bli områdets frodigaste. Någonsin :)
Kram Sara

Den där Victoria sa...

Vilken oas för dig att pyssla i, underbart!

Kram Victoria

HönaPöna sa...

Härligt med en egen lott... jag går ute på kvällarna med min spade, lyssnar på det stilla, doftar på blommorna och hackar några sniglar här och där. Låter kanske inte så mysigt, men jag tycker det är rogivande. Snigeljakt i stillheten...

Flower of Fame sa...

Förstår dIn härliga känsla. När jag är i min trädgård bara försvinner tiden och jag bara njuter av att få vara. En fin kväll till dig Kram Pernilla

Kia sa...

Låter som en bra fredags kväll!!
Helgen har ju bjudit på underbart väder, hur skönt som helst.

Kul att fröerna tar sig. Jag har sått lite och i vissa trodde jag inte det skulle komma upp något för det har varit lite sega men vips då var det nått där. :)

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

Ps. I fredags åt jag smörstekta egenodlade sparris till lunch. Mums!