Svartvitt

Temat på fotoutmaningen hos Tatjanis är idag svartvitt.
Det får bli en fortsättning från resan.
På människor som satt i söndagsfeeling längs kanalen.

 Och en cykel som jag ville ta hem.
Jag fastnar för såna grejer.
Människor som chillar och cyklar som inte är flashiga,
utan hemmålade med pensel och står lutade mot en lyktstolpe.
Man kan ju undra varför man fastnar för det man gör ibland.

Som att en graffitimålad bänk får mig att vilja flytta.
Bara för att jag skulle vilja sitta på den bänken och läsa.
Som sagt man kan ju undra ibland...

För att se flera bidrag så klickar ni här
Kram Hannis








18 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så vackra svartvita foto. Cykeln ser härlig ut. Ha en fin dag Kram Pernilla

Åse sa...

Svartvitt är läckert, och cykeln är häftig finns många sådana i Amsterdam. Ha en fin onsdag. Kram Åse

tinajo sa...

Läckra foton, jag blev sugen på att fixa lite svartvita foton nu :-)

choicesbyannie sa...

Fantastiska bilder den med de chillande människorna blev min favorit direkt. Hade kunnat tänka mig den bilden på väggen;)

Fin dag på dig
Kram
Annie

Therese sa...

Skjønne bilder. Rart det der, hvordan enkelte ting suger seg fast og blir med som ett minne selvom det kanskje er helt uvesentlige i den store sammenhengen. Jeg liker menneskesinnet.

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Så vackra bilder... jag älskar svart-vita foton - de ger en helt annan känsla än färg! Jag tror att svart-vitt väcker mer känslor i mig på nåt konstigt sätt.

Önskar dig en skön dag i färg!! d det är så galet vackert just nu.
Kram Monica

Tatjanis sa...

HAHAHHAHAH - jag har glömt igen. Det verkar vara ett genomgående tema för mig just nu... :)

Vackra bilder som alltid!

KRAM

franmyllan sa...

Härliga bilder från en härlig stad!
Ha en fin dag!
Kram Sara

Anna S sa...

Så vackra bilder du tagit! Jag älskar svartvitt. Den där cykeln hade jag velat norpa med mej också.
Amsterdam ser helt klart spännande ut med mycket att upptäcka. Kanske kan du göra din egen graffitibänk och ha hemma? Gå loss med sprayburk och fantasi? *skojar lite*.
Kramen!

Hemma på Sjuan sa...

Vilka underbara svartvita foton du tagit! Jag kan fortfarande inte få till svartvita bilder...
Vackert där i Amsterdam, kram Suss

Villa Freja sa...

Så fint. Det är detaljerna som gör det. Kram.

Rosa i huset i vitt sa...

Fina bilder
kram Rosa

Villa Ell sa...

Svartvita bilder är ju så fint! Så härligt det ser ut att sitta så vid kanalen och bara vara!
Kram Sandra

Bakom dörr nr. 11 sa...

Vackra bilder !
Jag gillar mer svart-vita faktiskt än färg.

Trevlig kväll
Kram Pia

Mamma C sa...

Svart vita bilder är något magiskt med. Den första bilden gillade jag.
Kram mamma C

Melody and M.E sa...

Så roligt att få följa med på din Amsterdam resa, både i färg och i svart-vitt!
Jättefina bilder!
Kram M.E

Linnéa sa...

Magiska bilder! Svart vitt är speciellt:)

Kia sa...

Fina bilder! Älskar svart vita bilder. Sån härlig känsla på dom!

Ha en toppen helg!
Kram Kia