När man fyller på med bläck

Först, tack för era vackra ord!
Mina systrar är här och läser så dom kommer att se dom.
När livet är krångligt ska man plocka fram det fina extra mycket.
Så tack!!

Sen, 
En del av er vet redan att jag är tatuerad.
Jag har två ganska stora tatueringar sen innan.
En täcker nästan hela min mage.
Sen har jag flera mindre.
Igår var det dags igen, att fylla på med bläck.
Den går från axeln och ner till armvecket.
En tatuering som är en hyllning till min familj.

Och har man dessutom en tatuerare som har livserfarenhet 
och gillar att prata, ja då blir det rena avkopplingen.
Sex timmar senare vinglade jag ut med en ny tid bokad.
För jag har några projekt kvar att göra.

Det finns ju ganska delade meningar om det här med tatueringar.
För en del är det ett sätt att uttrycka sig.
För andra för att man helt enkelt tycker att det är fint.
En del tycker att det är fult.

Oavsett så ska man tänka efter före.
Dom sitter där dom sitter, för alltid.
Beslutet ska vara väl förankrat och komma från hjärtat.
Att göra en sån här sak för att det är en trend är bara dumt.

Nu är den här klar.
Dags att planera nästa.

Kram Hannis

Ps. Anna.S, jag blir glad av att läsa att du tog dig
igenom det tuffa. Blev lite orolig ett tag att du 
försvunnit. Jag hoppas att du får bra dagar nu!!
Stor kram



13 kommentarer:

Good Enough sa...

Såå fin. Jag gillar ju också tatueringar som du vet. Även om jag är lite mer försiktig än du :-)
Fint sätt att hylla det som är viktigt i livet.

Mjuk dag önskar jag dig.
Kram /M

när man hittar hem sa...

Vilken fin tatuering och så fin tanke bakom den. Om jag skulle våga mig på en tatuering så skulle det bli något litet, fast om man gör en så kanske man blir fast och vill ha fler och större...
Kram viktoria

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej min vän.
En tatuering är inte en trend... Det är svårt att beskriva... Jag har också flera tatueringar som betyder mycket och är en del av mig på nåt sätt... Jag skulle nog känna mig lite naken och obekväm utan dom.. Jag håller också på att planera nästa :)
Kram kram
Jessica

Jennica... sa...

6 timmar?! Jisses...det var lång tid! :) Men vad fint det blev!
Hoppas att allt är bra med dig!
Kram Jennica

Anna S sa...

Tack för att du tänkte på mej! :-)
Jag brukar klara mig igenom , ibland lite långsammare och ibland räcker det att få prata, processa och sova ut.

Det är snyggt med tatueringar tycker jag! Och som du skriver, viktigt att de är förankrade i personen som bär dem. Dina är snygga!Speciellt som de symboliserar dej och dina nära och kära.
Jag har från och till funderat på en fågel, typ Fågel Fenix på ryggen. En stor en. Annars armen, nåt fint. Men eftersom jag inte är alls säker på vad jag vill ha, och kommer vilja leva med så väntar jag.

Önskar dej en fin fortsatt vecka! Stor kram tillbaks till dej!

Villa Freja sa...

Vackert. Jag gillar mycket. Jag har mina ord på min arm. Det har stannat vid det, än så länge. Jag är sugen på fler, men får suga på karamellen. En tatuering ska komma från hjärtat. Så är det bara. Kram.

Helén i Vilrummet sa...

Så fin! Jag har själv två, inte så stora dock. Men jag håller helt med, de ska verkligen komma från hjärtat och vara något man vet att man kan stå för resten av sitt liv. Jag har min älskade humla (för den är lite som jag, go och rund till sättet och jättesnäll - om man inte retar den för mycket - för då...) och ett återvinningsmärke på handleden för jag tänker att jag är återvinningsbar, lämnar blod och donerar när jag dör.
Jag hoppas du får en finfin dag.
Kram Helén

choicesbyannie sa...

Fantastiskt vackert. Själv älskar jag tatueringar på andra men inte på mig själv. Vågar inte, dels för att jag inte handskas med smärta något vidare sen var det de här med att inte ångra sig;)
Men som sagt jag njuter av tatueringar på andra, tills jag själv vågar och kan ta ett beslut som jag inte ångrar.

Massa kramar på dig
Annie

franmyllan sa...

Underbara! Har länge varit sugen på att täcka hela överarmen, men klurar på om jag verkligen ska göra min första tatuering vid 40+. En stor dessutom ;)

Kram Sara

Mamma C sa...

Ska själv snart beställa tid för påfyllning på min tatuering på foten. Alla mina tatueringar är en hyllning till min familj på något sätt. Jag tycker det är vackert med en smyckad kropp.
Kram Mamma C

Flower of Fame sa...

Så fin den är på dig. Jag tycker det är fint på andra ,men inte på mg själv. Hade inte stått ut med smärtan. Och att jag säkert hade ångrat mig efteråt. Ha en fin kväll Kram Pernilla

I Phocus sa...

O va fint! Jag vill gärna se dom andra. Jag har flera planerade men har inte gjort nån än. Pga brist på pengar och brist på mod. Kram

Decdia sa...

Jag gillar tatueringar men tycker att där ska vara en tanke bakom dem. Min första var "bara för att", ett helt opersonligt kinesiskt tecken. Den senaste var mammas signatur, betydligt mer personlig!