Hyllemor

Jag läste om henne hos Home 2 Tiny
Och hittade till Fröken Ms
Jag blev kär i dessa små sköra människor.
Dels för syftet med dom förstås.
Det är det viktigaste av allt.

Men också för att dom väckte en känsla.
En känsla av beskydd, som faktiskt tanken är med dom.

Så här skriver hon på sin blogg om hyllemor:
    "Jag och mina barn startade ett projekt för insamling till MS forskning 
för medicin som ligger oss varmt om hjärtat. 
Vi gör små Tanter, som vi kallar för hyllemor. 
En hyllemor är ett väsen som skyddar mot det onda, 
varje tant är unik och fylld med kärlek, glädje, tårar och grubbel.
 Hyllemor är ansiktslösa väsen så att man själv kan sätta sin känsla hos henne.
Vi gör dom för hand och dem kostar 180 kr och 50 kr går till forskning, 
dom levereras i en fin förpackning. 
Vårat mål är att sälja så många så att vi når forskningen snabbare. "

Jag tänker att hyllemor beskyddar alla som behöver det av olika anledningar.
Nu har jag en vacker hyllemor.
Och hon bor i mitt fönster.
Jag ler när jag ser henne.

Kram Hannis



10 kommentarer:

Frökenms sa...

Tusen tack för din fina respons. Sitter med tårarna i ögonen och alldeles varm i magen ❤

Home2tiny sa...

Jag blir så varm ända in hjärteroten av dina ord, en hyllemor betyder så mycket på många olika sätt. Stor varm kram Tina

Rosa i huset i vitt sa...

kikar in och önskar dig en fin helg
kram Rosa

Le petit jardin sa...

De är så fina och har en sådan fin betydelse

Kram Kajsa

choicesbyannie.se sa...

Så fantastiskt vacker, en sådan ska helt klart inhandlas. Jag tror även jag behöver en hyllemor ;)

Önskar dig en fin kväll
Kram
Annie

Good Enough sa...

Vad fint! Hon är heeelt underbar.
Kram

I Phocus sa...

Så vacker! Önskar att jag hade råd att köpa en egen. Kram

svart vitt och rött sa...

Härlig Hyllemor! En fin kväll till dig!

Therese sa...

Så flott det er med slike tiltak. Vi trenger alle en hyllemor.

Jeg tror du har dager som ikke er så gode, jeg håper at du snart finner mykheten din igjen - eller at jeg tar feil.

Varmklem og ønsker om en god natt og en glad drøm til deg.

Flower of Fame sa...

Så fint syfte! Så fin hyllemor är. Ha en fin söndag Kram Pernila