Första Maj

Valborg i Uppsala är över.
För pälsbollen betyder det att han kan andas ut efter en kväll där han
varit livrädd, flåsandes och pipandes. Han är skotträdd, riktigt skotträdd.
Och här skjuter dom så man kan tro att det är nyår.
Han ligger i min säng just nu och vilar.

Kvällen tillbringades med en vän, middag och prat om sånt man kan
prata om när man känner varandra väl. Lugnt och skönt.
 Och nu är det snöblandat regn.
Vilket inte gör något för det försvinner snart.
Det är maj hörrni!
Vår på riktigt alltså.


Idag blir det en sån där "skriva lista" dag.
Saker jag behöver planera in.

Det här är månaden som jag ska ut på två resor.
En går till Barcelona där vi ska på bröllop på en strand.
Och den andra är med jobbet.
Den med jobbet är också utomlands men målet är hemligt.
Förra året blev det Köpenhamn.
Jag hoppas på Paris eller Amsterdam i år.
Båda städerna är favoriter som jag gärna åker tillbaka till.
Behagliga tankar.
Passar alldeles utmärkt på första maj.

Hur var ert valborgsfirande?
Kram Hannis

16 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Hej där;) Här är det snöstorm just nu….hua Mysigt att vara inne och kurra. Stackars pälsbollen- lider så med alla skotträdda djur dessa högtider;( Wow vad kul med två resor att se fram emot- bröllopet på stranden låter magiskt(särskilt nu när man tittar ut) Vi var bara hemma igår och myste det räckte för oss. Kramar

Flower of Fame sa...

Så tråkigt att det skjuts raketer nu, stackars lilla pälsbollarna.skönt han kan vila nu. Så kul med resor. Jag ska också resa med jobb i slutet av maj. Det blir också till Barcelona så lustigt att det är samma resmål.ha en fin 1:a maj Kram Pernilla

bara anna sa...

Här var Valborg lugnt, inget smällande här på vischan tack och lov, för Cecar är med rädd för såna hemska ljud.

Här tittar solen fram mellan molntussarna så vi blir nog ute en del i dag med....

Kram

Anci sa...

Stackars pälsbollen ! Hoppas att han har det mysigt nu.
Skönt att ta det lugnt ibland. Jag håller också på med listor på saker som ska göras. Jag verkar aldrig komma till slutet av dem :)

Ha det jättebra !

Kram
Anci

Melody and M.E sa...

Jag som har tillbringat de flesta av livets valborgsmässoaftnar i Uppsala måste erkänna att jag har lite dubbla känslor inför firandet där!
Saknar faktiskt lite av det, men samtidigt är det mycket som är skönt att slippa! Smällarna saknar jag absolut inte, men lite av själva stämningen!
Valborgsmässoafton är inte samma sak längre, på gott och ont!
Önskar dig en riktigt skön Maj månad!
kram M.E

Suz sa...

Åh så fin han är, din pälsboll! Stackars honom igår då, vilket elände - skjutande på Valborg? Sånt har inte vi i Skåne!

Vad härligt med planering och så mycket roligt att se fram emot.

Och så gillade jag ditt inlägg om vardagslyx också, väldigt mycket!

Ha en fin först maj!
Kram
Suz

svart vitt och rött sa...

Vilka härliga resor du har inplanerade! Stackars hundarna när de blir så rädda! Min förra hund var livrädd och skakade som ett asplöv bakom sängen... Inte kul! Ha en go 1:a maj!

Anna S sa...

Hej Hannis, det lät trevligt att träffa en vän och prata om allt man kan med de som är nära vänner. Ja, hemskt jobbigt med smällarna. De hördes inte av där jag bor, i stan. Jag spenderade dagen och kvällen hemma för att ta igen mej. Mår inte så bra just nu. Vad kul för dej med planerade resor! Lustigt, för jag ska har en resa bokad till Paris i slutet av månaden. Min första resa utanför Norden sen jag var tonåring.Kramers till dej!

kavallinskan sa...

Vi var och kollade på majbrasa men när de började skjuta raketer och smällare då ville tjejerna åka hem...de tycker att det är otäckt! Stackars alla hundar som är riktigt skräckslagna! Ha en fin första maj...trots snöblandat!
Kram viktoria

Jennica... sa...

Åhh, vad fin han är Pälsbollen! Och det där med raketer på valborg...det har jag aldrig varit med om.
Min valborgskväll var precis som din, middag med en god vän, vin och en hel massa pratande. Mysigt!
Stor KRAM!

Maria - Snickaregården sa...

Skönt att få vila ut i mattes säng. Är ett elände med de där fyrverkerierna. Hade en rädd hund här igår kväll också.
Vilken härlig månad du har framför dig :)
Kram Maria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Roligt med två resor. Och stackars vovven, det small en hel del här också. Konstigt för det var kallt och regnade, att någon ville vara ute och panga.
Kramar och ha en fin första maj/AM

åse sa...

så härligt med några resor att se fram emot, stackars pälsbollen, skjutande är vi tack och lov förskonade från på Valborg här i Skåne, nyår räcker mer än väl. Kram Åse

Mamma C sa...

Stackars din lilla pälsboll. Vilken härlig månad med 2 resor inbokat. Här har det varit sol idag. Men hua mig så kallt. Inget shortsväder precis.
Kram Mamma C

Min plats i solen sa...

Stackars pälsbollen! Jag trodde att det numera var förbjudet med raketer på Valborg. Med tanke på både brandrisk och djurungar i naturen. Känns som det är illa nog med nyårsafton.Hoppas pälsbollen mår bättre idag.

Vad mysigt att ha två resor att se fram emot. Att få längta.

Njut av vackra maj och ta hand om dig.♥

Kram Lotta

Mycket annat & lite betong sa...

Stackars alla skotträdda djur. Jag förstår inte att man måste ha fyrverkerier även på valborg nu för tiden.
Vi tittade på brasa vid Svartsjö slott och där hade man slutat med fyrverkeri!
Hur går det med dina plattor! Har du hunnit lägga några?

Kram Agneta