En vanlig torsdag

Det regnar.
Smattrar mot fönstret och den där balkongen jag vill flytta ut på 
är liksom blötare än blötast. Inget att reta upp sig på, regnet behövs
det med. Men helst skulle jag vilja vara hemma förstås.



Och göra bara sånt jag vill.
Men så kan det ju inte heller vara jämt.
Det är såna där behagliga problem.

Men idag hoppas jag på att få lite tid att åka och köpa växter. 
Så jag kan gräva i helgen.
Det kan vara så att i min iver över att få så igen,
så har jag glömt att märka några av alla krukorna.
Så det växer något som jag inte kan komma på vad det är.
Men det växer i alla fall!

Kram Hannis



11 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gomorron
När det regnar är det inte så roligt och greja ute, tycker jag tappar farten inne också. Men köpa växter låter roligt.
Ha en bra regnig dag
Kramar/AM

Flower of Fame sa...

Regn är inget kul. Vi ska ha städ och utedag på jobb idag. Med regn är det inte kul. Ha en fin dag Kram Pernilla

HönaPöna sa...

Jag börjar tröttna på regnet... men det är ju bra för växterna, och mitt nysådda gräs. Så jag får tänka på det.
Nu ser jag ju din stol skymta fram på en av bilderna, vi får hopas att det kommer massor av sol så att du kan sitta där och njuta massor!

Helén i Vilrummet sa...

Just nu regnar det inte här men molnen hänger tunga och luften är så där fuktig som efter en hel dags regn. Ja, nu var det ju det igår och det är fortfarande blött överallt. Men jag hoppas solen tittar fram lite i helgen så man kan få lust att vara ute och pyssla lite.
Önskar dig en fin dag.
Kram Helén

Kia sa...

Ja, det är ju ett problem när man glömmer. Jag hade det förut att det kom upp något?? ur min pallkrage men vad var det jag hade satt där?? Svagt minne av vitlök....

Ha en toppen dag!
Kram Kia

På Selmas gata sa...

Sen jag blev sjuk så avundas jag alla som har ett jobb att gå till, ett sammanhang som inte bara kretsar runt sjukhus etc. Då förstod jag verkligen hur viktigt det är för mig att vara behövd, att ha rutiner. Att längta och räkna ner till semestern:) Kanske är det så att när man jobbar så har man den bästa ledigheten när man väl har den?:)

Grattis till odlingslott!! Kul att se hur du formar den. Helt plötsligt är det kolonistugor med i många tidningar och jag börjar drömma om en sån- och tänker helt bort att jag inte kan hålla liv ens i en kaktus:) Kram till dig!

Pemsplatser sa...

Jag vill också gräva! Men jag väntar på bättre väder. Lite trixit blir det med barn, vagn och allt i regnet... Spännande att se vad det är som växter sen då:) Kram

Le petit jardin sa...

det regnar här med, nere i södern....våt och kallt. hoppas dock på ett bättre helgväder så man kan få kolonia sig lite

kram på dig
Kajsa

Villa Freja sa...

Regn kan vara riktigt mysigt så länge man slipper gå ut. Om kvällen när man kan kura ihop under en filt i soffhörnet. Då!
Kram.

Anna S sa...

Ja, regnet behövs det med. Det låter spännande med en växt som är inkognito. :-) Den kommer nog att bli vacker tror jag.
Kram till dej

choicesbyannie.se sa...

Fantastiska vackra bilder som vanlig. Hoppas nu det slutar regna lite så du kan få ner dina växter i jorden.
Kram
Annie