En snabbmiddag

En snabbmiddag hos mig blev det igår.
Med min vän Blingis som jag kallar henne.
För att hon alltid glittrar.
Och en snabbmiddag hos mig betyder att man liksom får ta det för vad det är.
 Då får man äta bland fröer som växer
 Glasklockor och torkade blad.

Fröpåsar, sprayflaskor och till och med jordpåsar ligger i köket.
Så ser det ut just nu.
En sån där röra som jag tycker om.
Och mitt i det så kan man ha dom där samtalen.
Där man får ösa ur sig lite som man behöver få sagt.
Och känna sig lite mjukare efteråt.
Det är bra.

Och tack för era fina ord om Klematisen.
Jag misstänker att ni kommer att få se mer av den när den är på plats...

Kram och skön måndag/Hannis

Ps. Anna.S, hur har du det?
Kramen

17 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Härligt med sådana stunder. Du frågade om chokladblomman. Den har jag köpt som färdig växt. Har man tur kan man över vintra den inne frostfritt. Fast det lyckades inte jag med den här gången. Så det fick bli en ny. Ha en fin dag Kram Pernilla

tinajo sa...

Låter mysigt tycker jag. :-)

Pemsplatser sa...

Vilken härlig middag ni verkar haft. Det behöver ju inta vara värsta piffet och fixet för att det ska bli bra! Vilken vacker Klematis:) Ha en fin dag. Kram

Good Enough sa...

Det är i en sån miljö det finaste och ärligaste samtalen sker. Där livet levs, känns och upplevs. I hemmet som har en själ. Där kan man landa mjukt och bara finnas.

Kramen <3 /M

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon fina du !

Så härligt,
Så fina bilder.
Ha en mjuk dag. Lycka till med träningsvärken hihiii.

Kram

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
låter h ä r l i g t ..oftast är det ju de stunderna som blir bäst inte de tokplanerade och uppstrukturerade : )

Vår helg har varit lugn med välbehövligt fix, några fler ting har kommot på plats ..

Hoppas nu på lite mer sol!
Kram Monica

när man hittar hem sa...

Det både ser och låter mysigt.
Kram viktoria

Kia sa...

Det är odling som gäller hos dig nu! :) Gick vi förbi din odlingslott när vi var ute och gick?? Vi följde ån bortåt förbi badhus, fotbollsplan och gick över bron så vi gick tillbaka vid koloniområdet med alla små husen. Sen låg den en plätt med odlingslotter, en hade en skylt med ledig.
Tzatziki var vi påväg in på men var för tidiga så det blev Terassen. Lingon var mysigt och god mat!
Hade varit kul att träffas men det kommer kanske fler tillfällen.

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

Loft sa...

The quick dinner means to you seem's a work in your garden and that is really interesting quick dinner.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Din rosa klematis är alldeles underbar, akta dig snart är det din färg, du kommer inte kunna motstå den! Mysig middag, avslappnat och skönt.
Kramar/AM

Helén i Vilrummet sa...

Det är så det ska vara tycker jag. Inget är väl mysigare än middag där man ser att någon bor och lever.
Kram Helén

anettan sa...

Jag tycker det låter hur härligt som helst att bara ta det för vad det är....Kram Anette

choicesbyannie sa...

Låter som en middag i min smak.
Härligt avslappnat
Kram
Annie

franmyllan sa...

Den bästa stunden låter det som! Och vad du ska njuta på din koloni nu :)
Ha en skön kväll!
Kram Sara

Änglarnas hus sa...

Helt underbara bilder!! Det låter som en mysig middag..ha det gott!! kram Sanne

Mamma C sa...

Låter mycket hemtrevligt och bra tycker jag.
Kram mamma C

Huset på Backavägen sa...

Jag gillar också härliga röror, det är jag! Vilka fantastiska bilder på din klematis, jättefina!
Kram Anki