Dom där mornarna

Det är dom där mornarna jag älskar.
Vakna utan klocka, ligga kvar och dra sig lite.
Eller som idag, när jag pysslar ihop ett paket till en vän som flyttat.
Som vi ska till idag.


Samtidigt som jag känner mig nöjd med det jag är i just nu.
Planeringen, energin som är tillbaka.
Att det är vår, att jag har det jag behöver.
Att jag just precis nu inte längtar bort eller strävar efter mer.
Då är livet bra.

Och imorgon ska jag vara i lotten hela dagen.
Banne mig!
Och om det regnar ska jag ha regnkläder på.
För plattor ska läggas, så jag kan börja så.
Jord ska vändas, buskstöd ska på plats och komposten ska dit.
Det blir bra tror jag.

Fin dag till er/Kram Hannis



16 kommentarer:

bara anna sa...

Ja det är skönt att inte längta bort eller sträva efter mer, jag är också där och så jag njuter av det...
Kram

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det är skönt att vara i den fas då man är tillfreds med det man har och bara kan vila i det. Men ibland kommer tiden då man måste göra vägval, då man vet vad man har men inte vad man får, men vet att man måste förändra, då man får gå på magkänslan och det kanske blir lite "stökigt" en tid...målet är ändå att få vara tillfreds med livet...
Kram,
Regina

Åsa Liljedahl sa...

Njut av hela ditt hjärta. Det är du värd. Kram

Therese sa...

Det er en så deilig ro over teksten og bildene dine. Så fint å være fornøyd med det du har akkurat nå, jeg tror livet blir best da. Kos deg med besøket og jeg håper morgendagen blir slik du håper på! Bare husk på å hvile nok underveis, det er lett å bli for ivrig.

Jeg har en plan om å bygge ett lite insektshotell i helgen. Så snart har jeg mitt helt eget bed & breakfast :)

Jennica... sa...

Visst är det väl underbart när energin återvänder! Ibland försvinner den ju....av olika anledningar...men känslan när den är tillbaka är oslagbar!

Iag ska jag dra ett varv med dammsugaren, ska ha ett par kompisar på middag ikväll. Sen ska det ju cyklas lite såklart! :) Och så hade jag tänkt hinna med lite trädgård också...listan är lång och jag är lite fladdrig...vill vara överallt...men försöker fokusera! :)

Kram Jennica

Maria O sa...

Vilka fina bilder och så skönt det låter att inte vara på väg, inte önska mer, att bara vara och att vara nöjd.
Kram Maria

I Phocus sa...

Jag älskar också såna mornar. Idag vaknade jag, låg kvar en stund. Åt frukost i sängen och sen somnade jag faktiskt om. Otroligt skönt! Glömde inte kameran imorgon så vi får se lite vad du gör imorgon. Kram

Pemsplatser sa...

Ja dom mornarna var bra härliga, få se när man får njuta av en sån igen, utan att ställa klockan:) Härligt med odlingslotten, så kul att få börja fixa. Kram till dig

Flower of Fame sa...

Så skönt att du känner så. Då är livet som bäst. Härliga bilder. En fin dag till dig. Kram Pernilla

Anci sa...

Åh, vad jag känner att det är harmoniskt och mysigt hos dig. Det är ett lugn här.
Om det inte stämmer så känns det så i alla fall :)

Kramar
Anci

anettan sa...

Vilken härlig inställning. Ha en riktigt bra dag. Kram. Anette

Home2tiny sa...

Tycker också energin har återvänt med ljuset o en morgon uten stress är bara såå skönt. Ha härlig dag ute på lotten. Kramisar Tina

Mamma C sa...

Låter toppen, finns inget bättre en att vakna av sig själv.
Ha en fin och bra dag på din lott.
Kram Mamma C

Kia sa...

Åh det kommer bli så bra!! Ligger din täppa i närheten av stråket du tipsa om?? Om vi promenerar runt kanske vi hittar nån lurvig hund som sitter och tittar konstigt på sin grävande matte. :)

Ha en toppen helg!
Kram Kia

Melody and M.E sa...

Jag har haft en trädgårdslördag och är öm både här och där, mest i fingertopparna efter fått in ett par rostaggar och bränt mig på nässlor!
Men så gott det känns i själen efter en sådan dag.
Hoppas du får en härlig söndag på din koloni!
Glöm inte matsäck!
kram M.E

HönaPöna sa...

härligt att du har din lott att vara på... om jag nån gång hamnar i en stor stad vill jag absolut ha en lott, att odla, så, gräva och se saker växa är verkligen vila för själen!