Barcelona

Nu är jag hemma igen. 
Landade för några timmar sen.
Och här kommer en mindre bildbomb från Barcelona.

Jag vet inte hur jag ska beskriva resorna jag gör med min flock.
För det är inte bara resan i sig.
Det är det där att dygnet runt få umgås med dom jag älskar mest.
Att somna till min mammas andetag.
Att få vakna och klappa på en liten mage där ett syskonbarn växer.
Att få slänga käft med världens bästa svågrar.
Få krama den yngsta systern när hon kommer upp på morgonen.
Så nyvaken och yr så jag bara älskar ihjäl henne.

Att få samlas med människor som bor på olika platser i världen.
Runt ett stort bord med tappas, vin och skratt.
Alla där för att fira kärleken.
Människor från New York, Chile, Dubai, Barcelona och Sverige.
Det är en gåva.
En gåva så stor att jag stundvis överrumplas av en klump i halsen.

Men Barcelona då...
Barcelona levererade förstås.
Ömsom sol, ömsom regn och åska.
Vackra byggnader, gränder som får mig att pipa av lycka.
Tvätt som hänger över våra huvuden.
Maten, människorna som inte tror på perfektion.
Utan tar det som det kommer.
Jag älskart!
Jag går runt i haremsbyxor och fnissar åt stämningen.








Och bröllopet då...
Det förtjänar ett eget inlägg.
Det var magiskt.
Mest för att en människa vi känt i en evighet har hittat hem.
Det inlägget kommer imorgon.

För nu ska här gosas med en pälsboll som skrek när jag hämtade honom.
Och drickas kaffe, starkt med skummad mjölk.
Och kolla vad ni har gjort.
Tack för alla era fina "ha en bra semester" hälsningar!

Kram Hannis


9 kommentarer:

Good Enough sa...

Sagt det förr men säger det igen. Dina inlägg berör på det mest fantastiska vis. Din förmåga att njuta, känna tacksamhet o närvaro är magisk. Att få vara din vän är en ynnest. Tack finaste. O vad glad jag är för din skull att resan var då fin ❤️

Kramen /M

Vitt hus med svarta knutar sa...

Men, Hannis, vilka underbara bilder!! Och din text berör som alltid, men extra mycket när du beskriver din familj, så mycket känslor och så mycket kärlek...vackert...
Kram,
Regina

Home2tiny sa...

Magiska bilder från den härliga resann med de bästa.. Nu läängtar jag efter bilderna från bröllopet, för jag vet att det kommer vara sagolikt fångat av fina dig. Kramisar Tina

franmyllan sa...

Underbara bilder från en underbar stad! Verkar verkligen som om du haft det supermysigt!
Kram Sara

choicesbyannie sa...

Dina ord berör alltid mig på ett speciellt sätt. Tack för känslorna du levererar.

Verkar som om ni haft en fantastisk resa och jag ser fram emot inlägget om bröllopet.
Kram
Annie
www.choicesbyannie.com

Den där Victoria sa...

Vad underbart det låter och vilka stämningsfulla bilder, jag gillar bilden på kvinnan med cykeln och ballongerna.

Kram

Helén i Vilrummet sa...

Vilka härliga bilder. Du verkar ha haft en toppenresa.
Kram Helén

LissenTo sa...

Åh vilken resa och din familj låter så underbar. Vilka gemensamma minnen ni skapat.

Kram

Maria - Snickaregården sa...

Vilka fina bilder, man känner verkligen ögonblicket. Härlig resa.
Kram Maria