Att göra om

Jag skrev listor igår.
På vad jag ska göra.
Ritade upp hur odlingslotten ska organiseras.
På vart jag ska börja, för att få lite struktur.

Så stod jag och tittade på den här hörnan.
Som tillhör den delen jag kallar sovalkoven.
Tror det ska få bli grå vägg här.
Inte mörk grå utan någon mjukare.



Det är det enklaste som finns att måla en fondvägg.
För att få lite kontrast.
Ett snabbt sätt att få ett lyft på liten yta.
Så det hamnade också på en av de berömda listorna.

Nu, en dags jobb sen ledigt igen.
Det är bra med dom här lediga dagarna mitt i allt.
Kram Hannis

Ps. Anna.S, jag hoppas att du snart ska må bättre.
Det är bra att du tar hand om dig själv.
Och Paris, det är en av mina absoluta favoriter.
Det är en sån stad som hela tiden har något nytt att visa.
Hoppas att du får en mjuk helg!
Stor kram




16 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Det kan bli fin med en grå vägg. Så fin din korg är. Här blir det också en jobbedag . Fast snart är det helg igen. Ha en fin dag Kram Pernilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Listor är toppen, annars blir det bara rörigt. En grå vägg kommer bli jättefint.
Solig kram/AM

Johanna sa...

Jag har själv köpt kalklitir i en grå nyans som jag har tänkt måla en vägg i sovrummet med. Det ska bara bli av;) Är även sugen på en tapet någonstans i hemmet men jag vet inte riktigt vilken eller vart ännu.

Jag önskar dig en härlig fredag och en härlig helg!

Kramar Johanna

Fröken Grön sa...

Förstår att du njuter av att få planera din lilla lott. Planerandet är ju halva nöjet!
Och att måla väggen grå tycker jag låter som en bra idé. Älskar grått! Och så passar det till allt.
Ha en bra dag på jobbet och en skön fredagkväll!
/Anna-Karin

Tinis vita hem sa...

Jag blev så glad när jag läste din blogg idag. Jag har precis samma tanke som du beträffande sovrummet. En vägg skulle jag vilja måla grå, men jag har haft lite beslutsångest.
Men idag ska jag gå och se på kalkmålfärger. Tack för inspirationen )
Jag önskar dig en riktigt trevlig helg!
kram Tini

Jennica... sa...

Vilken fin hörna! Det ska bli spännande att se hur den blir i grått.

Och visst är de här lediga dagarna sköna...jag jobbar faktiskt idag.... :) Men bara halvdag. Sitter hemma och ska jobba halvdag är det tänkt. Så - det är bara att sätta igång!

Kram på dig!

Nyanser av vitt sa...

Så vackra foton Hannis. Det blir bra med en lite ljusgrå färg där som kontrast. Ha en fin dag. Jag är ledig och njuter i stugan.
Sköt om dig
Kram Agneta

Mamma C sa...

Grått kan nog bli riktigt snyggt. Här har man tagit ut komp idag. Så nu ska jag ut i trädgården och köra ett varv med gräsklipparen.
Kram Mamma C

franmyllan sa...

Det kommer att bli riktigt fint! Grått är aldrig fel :)
Kram Sara

kavallinskan sa...

Vilken fin hörna och grått kommer att bli så snyggt!
Kram viktoria

Villa Freja sa...

Älskar de lediga dagarna när barnen får vara hemma från skolan :)
Kul med förnyelse. Kram.

choicesbyannie.se sa...

Vad är det för speciellt med grått, till och med jag har börjat få en kärlek till denna färg ;) konstigt hur en känsla för en färg kan ändras. Jag kan nämligen aldrig minnas att jag varit speciellt förtjust i denna färg någosin. Men tur att man kan ändra sin smak för grått är fantastiskt vackert;)
Kram
Annie

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Å så fint. Och jag ser att du har mina favvotofflor. Marockanska skinn eller. Finns på min önskelista. Kram på dig

LissenTo sa...

Sannerligen så ser den där hörna redan fluffigt mjuk ut i mina ögon.

Men känner dej vid det här laget,du har nog tänkt ut något förvånande fint!

I Phocus sa...

Listor är underbara. Jag skriver dom jämt. Ska bli så roligt att få följa din odling. Och just de, jag (fd finurliga fröken) är redan tillbaka i Blogg världen. Kram

Fröken Foto Malin Richardsson sa...

Fondvägg gillar jag :) och grå låter snyggt.

Ha en fin dag!

kram kram Malin