Amsterdam

Ni som följer mig på Instagram vet redan att vi hamnade i Amsterdam.
Vilket gjorde mig överlycklig.
Intensiva dagar men så oerhört kul.
Amsterdam är ju den där blandningen.
Av storstad, parker,gränder, kanaler, historia, vackra miljöer och puls.

 Jag blir alltid galet kär när jag kommer till en park där folk lever.
Där inget är perfekt utan där man istället har fokuserat på att njuta.
Lösa hundar, springande barn, joggande hurtbullar mixat med
människor som ligger och läser eller har picknick.
 Vi hade guidad cykeltur genom delar av Amsterdam.
Och det kan jag rekommendera!
Vi fick se hyfsat mycket utan att bli helt slut av promenerande.




Och allt avslutades med en kanaltur.
Nästan ett måste när man är där.
Vädret visade sig från sin absolut bästa sida.

Allt var så bra ordnat.
Jag blev bortskämd med kollegor som visade hänsyn
och bar min väska, stannade när jag behövde vila.
Och jagade tulpanlökar med mig,
För det är ju ett ännu måste!
Tulpanlökar i svart och mörkt lila.
Klart att det finns hemma också men nu får ju lilla lotten
briljera lite med lökar från Amsterdam, inte helt illa.

Ikväll är det dags för blodomloppet.
Jag ska förstås inte springa utan istället vara ansvarig för
picknickpåsar och väskor. 
Första året jag inte springer men att vara med är gott nog.

Kram till er/Hannis


22 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så trevligt med en resa till Amsterdam. Vackert där verkar vara.kul med lite annorlunda tulpanlökar än dem vi har hemma. Blir jättefint på din lott. Ha en fin dag Kram Pernilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Amsterdam verkar så mysigt, det är nog för allt vatten. Vi hade en resa med jobbet just dit, men det året var jag inte med tyvärr. Jättekul och se dina bilder.
Kramar/AM

Browneyedgirl sa...

Så härligt att resa :)
Vilka bilder, jättefint.
Ha det toppen, nu ska jag kika mer i bloggen....

Åse sa...

Tulpaner från Amsterdam...... visst är det ett måste. Den staden ligger mig varm om hjärtat, där har jag tillbringat många dagar när jag jobbade för KLM (det Holländska flygbolaget).
Älskar att strosa omkring där, där finns liksom allt. Ha en riktigt fin tisdag.

Kram Åse

VisaLiza sa...

Vilka härliga bilder! Amsterdam är en stad som jag länge har velat besöka. Den står högt upp på min önskelista och nu tänker jag att den där resan måste verkligen bli av! Härligt med tulpaner. I år har jag för första gången tulpaner i Hult och de är verkligen vackra. Nya favoriten är den blekrosa piontulpanen. Ha så kul på blodomloppet även om du inte kan springa. Jag har också en springlös tillvaro numera och det är onekligen frustrerande. Kramar Liza

Johanna Stålros sa...

Men du jag är såå avis- vill oxå dit!!!! Dina bilder gör mig ÄNNU mer sugen- vilken stad!!!! Kram

franmyllan sa...

Har också varit i Amsterdam med jobbet en gång. Alldeles för kort tid och för mycket jobb den gången... Vill verkligen tillbaka igen, det är en helt underbar stad!
Kram Sara

Villa Freja sa...

Så mysigt och så roligt att få åka på kickoff till Amsterdam. Inte illa. Klart du ska ha med dig tulpanlökar därifrån. Svarta och lila låter underbart vackert. Kram.

Anna S sa...

Hej Hannis, så vackra bilder du tagit! Och så fint där ser ut, i Amsterdam. Inte helt olikt, men ändå lite samma som t ex Göteborg som också har kanal (med Paddanbåt och allt) och parker. Men inga tulpanlökar att skryta med. ;-)

Det låter trevligt att vara ansvarig för picknick på loppet. Bra att kunna vara med på det sätt som är möjligt för en. Och picknick är något de andra kommer uppskatta.

Önskar dej en fin tisdag! Kramen!

Helén i Vilrummet sa...

Vilken härlig resa. Jag har aldrig varit i Amsterdam men det ser helt fantastiskt ut. Bilden på kanalen ser nästan ut lite som Fyrisån, ja bara lite om man kisar med ena ögat :-)
Jag önskar vi hade någon som kunde ta hand om våra väskor när vi springer blodomloppet på torsdag. Du kanske kan komma hit :-)
Hoppas du får en toppendag!
Kram Helén

när man hittar hem sa...

Vilken härlig resa ni fick! Det ser så vackert ut där, en stad jag gärna skulle vilja besöka. Kul att du fick med dig tulpanlökar därifrån också, ett trevligt minne att plantera.
Kram viktoria

Le petit jardin sa...

Amsterdam, så häftigt!!!! Härlig resa du fick och så klart är det viktigt att få tulpanlökar med sig hem

Kanske man skulle satsa på en helg i Amsterdam i sommar???...hmm, där fick du mig att fundera

kram Kajsa

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej vännen,
Tulpaner frå Amsterdam!! Jag vill oxå till Amsterdam, snart igen!! Var ett av alternativen då vi bokade resa senast. Har varit där men det känns som en e v i g h e t sedan..
Nåväl, jag får väl nöja mig med P A R I S : )... på fredag bär det iväg och 5 hela dagar såååå härligt!!

Kram

PS. vi måste ses snart...igen...

Pemsplatser sa...

Men å så härligt:) Jag har aldrig varit där men säger alltid att vi borde resa mer till städer i Europa, det är så enkelt men så blir det aldrig av.... Men men, härliga bilder från dig i alla fall:) Kram

Blommiga Rutan sa...

Åhhhh, det ser verkligen mysigt ut!
Har aldrig varit där, men nu blev jag så sugen på att göra ett besök där!

kram Anncathrine

Decdia sa...

Kul att se nya ställen! Jag klurar på vad jag ska hitta på med på min semester, hade gärna åkt utomlands med vet inte vart... så jag suger åt mig all inspiration som finns!

choicesbyannie sa...

Så fantastiskt ni verkar ha haft det och så fint Amsterdam verkar vara. Ser fram emot att få se tulpanerna i blom nästa år.

Kram
Annie

bara anna sa...

Fastän min reslust är som bortblåst men om den kommer tillbaka någon gång så är faktiskt Amsterdam ett ställe jag gärna kan tänka mig att besöka...
kram

Kia sa...

Mysig resa! Toppen väder fick ni också. Inte illa med tulpaner från Amsterdam, hoppas inga rådjur ta dom bara!!
Lycka till med Blodomloppet!

Kram Kia

I Phocus sa...

O så underbart! Ser Fantastiskt ut. Så roligt att få uppleva nya platser. Men du... instagram! Vad heter du där? Vill ju absolut följa dig. Kram

Therese sa...

Så flotte bilder! Høres ut som en veldig koselig tur og så fint at de passet litt ekstra på deg.

Godt å ha deg hjemme igjen :) Jeg har vist blitt så gammel at jeg blir glad når folk er hjemme igjen etter reiser. Kan tenke meg Pelsbollen også er glad.

Charlotte sa...

Gud vad härligt det ser ut! Skönt att komma iväg och att ni hade tur med vädret! Har länge velat åka till Amsterdam! Snart hoppas jag! :)
Hoppas det gick bra på Blodomloppet även om du inte var med ;)
ha en fin dag!
kram