Vintage paint

Jag har provat det mesta i färgväg.
När det gäller möbler alltså.
Nu beställde jag två provburkar av Jeanne d'arc vintage paint.
Det är två olika nyanser även om det inte ser ut så på bilden.
Dom ligger hyfsat nära varandra, soft linen och warm latte.
Provburkarna är små men eftersom det är dyrare färg ville jag inte chansa.

Och jag är kär!
Matt, lättmålat, drygt, snabbtorkande och milda nyanser.
 Det blev min favorit på några timmar.
Den är dyrare ja, men drygare än alla färger jag testat.
Jag målade en stol i går och det syns knappt i burken.



Tror att det kommer att bli bra när det är klart.
Fortsättning följer skulle jag tro.

Fredag och en skön sån till er!
Kram Hannis


17 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Vilken fin färg! Även burken var fin!
Spännande att se stolen sen.
Ha en skön fredag, kram Suss

Choices by Annie sa...

Verkar vara en jättefin färg, kommer nog bli hur snyggt som helst. Här väntar mitt projekt på ännu ett lager gul färg, ska bli spännande och se vad gult kan göra för vår hall;)

Önskar dig en fantastisk härlig fredag
kram
Annie

Flower of Fame sa...

Så trevlig färgen ser ut. Kul att den är så dryg. Köpte du den i en vanlig färg affär? Ha en fin fredag Kram Pernilla

skrifvande.com sa...

Vad fint det blev. Jag är tyvärr alldeles för feg (och lite lat också) för sådant där. Men tänk om jag ändå skulle våga mig på att måla om vårt linneskåp i något liknande, nu när jag kan se hur fint det kan bli. Det tål att tänkas på.

Trevlig fredag på dig, Hannis!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Har stått och tittat på dom burkarna när jag är ute på lunch, ska köpa en jag också. Har en stol som vill bli målad. Gillar din grå nyans.
Ha en skön helg
Kramar/AM

Fröken Grön sa...

Ännu en ljuvlig färgskala.
Du är duktig på det där med färg, Hannis!
Ha en skön fredag!
/Anna-Karin

Therese sa...

Så fint det blir! Det er sånn Hannis-mykt og jeg tror det vil gjøre leiligheten ennå koseligere.

Håper du har en god helg i vente og at kroppen er til å holde ut.

Jeg har tatt til meg boktipset ditt og bestilt boka på nett. Takk :)

franmyllan sa...

Min typ av färg hör jag det! Funderar också på att testa Annie Sloans chalk paint, har hört mycket gott om den :) Ha en skön fredag!
Kram Sara

Fröken Foto sa...

Ser snyggt ut! Ska bli spännande att se fortsättningen! Jag är så imponerad av dig.. du har fullt upp med fix hela tiden!
Nu har våren kommit och jag har krupit fram ur mitt ide, nu skall jag också pyssla *ler*

Fin helg till dig!

kram kram Malin

Finurliga Fröken sa...

De där tror jag kommer bli jätte fint! Och bara burkarna var ju helt fantastiskt! Nu vill jag ju beställa bara för att burkarna var så söta. Trevlig helg! Kram

Kia sa...

Ha en toppen helg!

Kram Kia

Rosa i huset i vitt sa...

Ha en fin helg
kram Rosa

tinajo sa...

Det kliar lite i mig att måla om något men jag vet inte vad 17 jag ska måla om..! :-D

Helén i Vilrummet sa...

Ibland kan det vara värt några extra slantar om man blir lite kär :-)
Kram Helén

VisaLiza sa...

Spännande färg. Går ju inte att låta bli att bli lite nyfiken på ett vackert namn. Önskar dig en riktigt härlig helg. Kramar liza

Anna S sa...

Tack så mycket för tipset! :-)
Jag ska absolut prova den färgen till något av mina skåp, eller så.
Ser ut som riktigt fina nyanser. Och många plus om färgen lättarbetad och torkar fort dessutom!Smart att beställa provburkar.
Stolen ser jättefin ut, det du har målat! Härlig färgton.

Kram till dej och önskan om en fin dag.

Charlotte sa...

Vackra färger!