Vid odlingslotten

Okej...
Nu blir det lite av en bildbomb då.
I ett solsken som var så varmt så att det var t-shirtläge satt jag och 
skrev papper på det som ska bli min plats. Hannis täppa typ.
Och blev hejad på av de andra. 
Och huvudet var fullt av en enda sak, plantering. Det tog 2 minuter
så var liksom diskussionerna igång. Med en kaffe i ena handen och jord
i den andra så kändes påskens sista dag som en gåva, en riktig gåva.




 Och dom här två bilderna nedan är min plats.
30 kvadratmeter stökig plats.
Som jag förhoppningsvis ska skapa en liten oas i.
Den har bara blivit uppgrävd och lämnad så det finns en del att göra.
Rensa, vända jord och fylla på.

En liten kompost ska göras.
Buskarna som står kvar ska klippas ner.
Det finns hallon där men den såg inte så levande ut...
Men det återstår att se.
Egentligen ska ju buskarna klippas på hösten.
Och jag räknar inte med att få igång allt på den första säsongen.

Nu får jag vänta lite innan jag kan sätta fart.
Måste se till att få dit en pall så jag kan sitta och klippa lite.
Men snart så!
Och jag lovar, jag ska inte tjata sönder er om det här

Kram Hannis


23 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Det kommer du att fixa till en riktig oas. Spännande att följa dina projekt. Ha en fin dag Kram Pernilla

tinajo sa...

Superhärligt - och visst har det varit en rent fantastisk påsk! :-)

tinajo sa...

Superhärligt - och visst har det varit en rent fantastisk påsk! :-)

Fröken Grön sa...

Det är riktigt meditativt att gräva och rensa!
Fast arbetsbyxor med knäskydd rekommenderas.
Ska bli så roligt att få följa dig på den här "resan"!
/Anna-Karin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint detta kommer bli, och roligt! Och att du har bra grannar hörs redan, kaffet kom fram direkt.
Tjata sönder? Du har ju precis börjat, ös på med bilder!!
Stor kram/AM

Helén i Vilrummet sa...

30 kvadratmeter, det är inte så liten plats. Härligt! Lite kul också att verkligen börja om från början.
Och du - tjata GÄRNA ihjäl oss! Jag vill se hur allt fortlöper.
Önskar dig en fin vecka.
Kram Helén

bara anna sa...

Mysigt att ha en sån liten täppa att kunna vara vid. Finns det en liten stuga till också eller?

Ha en bra dag!

franmyllan sa...

Underbart! Så mysigt du kommer att ha det! Hallon brukar vara en riktig överlevare, så bli inte förvånad om du får bär redan i år.

Och du, det är bara att bildbomba ;)
Kram Sara

LissenTo sa...

Nu är du på gång, på din efterlängtade odlingslott. Ser fram emot dina bilder.

Kram Lissen

Rosa i huset i vitt sa...

Ska bli spännande att se fortsättningen på täppan ...jättefint ser det ut
kram Rosa

Therese sa...

Dette innlegget har jeg gledet meg til. Så fint det ser ut allerede nå. Du kommer til å trylle frem en fin plass, og en vakker stol :) Jeg gleder meg til å se mer og håper du blogger om det ofte. I dag har jeg lagt en bit ingefærrot i kjøkkenvinduet for å se om jeg kan få den til å spire før jeg skal plante den, inspirert av deg selvsagt. Og så har jeg sådd sukkererter i dag, det fikk jeg ikke til i fjor så det gleder meg. Det eneste er at hunden min elsker det og har spist opp alle plantene tidligere så her må det passe på. Jeg håper kneet ditt stadig blir litt bedre.

Le petit jardin sa...

Jaaaaaaaaa, vad roligt att täppan äntligen är din!!! grattis!!

Nu blir det gräva, klippa, fixa, dona och planera....underbart till allt

kram Kajsa

Home2tiny sa...

Blir bara glad om du tjatar sönder mig, då lär jag mig mycket om trädgård o odling. Har redan nu lärt mig en sak att jag ska klippa hallonbuskarna på hösten o inte som jag gjort nu på våren, ha, ha. Vi får väl se om det blir några hallon då. Kramisar Tina

Kia sa...

Så himla kul att du fått din plätt!! Kan se dig sitta där och påta.
Verkar som du har haft en bra påskhelg med vänner och djur.

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

Hanna sa...

Härliga bilder, kommer bli roligt att få följa
Hanna

Mamma C sa...

Förstår att det kliar i fingrarna att få sätta igång på din odlingslott.
Kram Mamma C

Melody and M.E sa...

Visst vet jag var du har din odlingslott!
Du kommer säkert att få massa tips och råd från grannarna och det brukar alltid komma någon snäll farbror som vet precis hur det ska vara fastän man vill göra som man själv tänkt sig och inte som han tycker.
Ser fram mot dina bilder!
Kram M.E

Huset på Backavägen sa...

Åååhhh vad roligt för dig! Jag önskar jag hade lite intresse i odling men jag har verkligen inga gröna fingrar. Men jag tycker om hemgjort, närodlat osv. och lever så men det blir inte något odlat för det...
Kram Anki

Jennica... sa...

Detta är så roligt! Ska bli kul att följa din framfart på din täppa!
Kram Jennica

Choices by Annie sa...

Åååå jag är så glad för din skull, den där täppan kommer bli fantastisk det är jag säker på. Och du mig får du gärna tjata ihjäl om trädgård;)
kram (igen)
Annie

svart vitt och rött sa...

åh, vad härligt!! Det där ser ut att passa dig perfekt :-) Kul när man gillar det och har längtat efter att få en lott! Ska bli kul att följa dig i detta... Ha det gott!

Finurliga Fröken sa...

Men så härligt. Du kommer göra de så fint. Och du.... tjata hur mycket du vill. Jag vill se och läsa om allt! Kram och trevlig helg

Anonym sa...

Härligt :))
Ska bli kul att följa dig i din lott.
Kommer att bli underbart i den!
Kram Lily