Vardagslyx

Temat på Tatjanis fotoutmaning är vardagslyx.

Ni vet redan vad jag tycker om vardag.
Att man ska unna sig att göra saker man tycker om på enkla sätt.
Inte vänta med allt tills man är ledig.
Eftersom att den största delen av tiden är vardag.
Och det blir tråkigt att bara vänta på saker.

Så jag struntar i disk och dammsugning just den här kvällen.
Trots att det verkligen behövs, verkligen alltså!
Jag njuter av kvällssolen i köket istället.
Lyssnar på hög musik.
Och sår lite fröer.
Köksbordet blir fullt av jord och frön.
Och även golvet kanske jag ska tillägga...



Sår både stort och smått.
Lupiner, luktärt och fjädersparris.
Om det blir något?
Inte en aning, men det var en väldigt skön stund.
Det är vardagslyx för mig.
Att göra det jag känner för, inte det jag måste.
Även om det blir lite stökigt.

Flera bidrag hittar ni här
Och fin Valborg till er som kikar in.
Kram Hannis

Ps. Anna.S,
Ibland är det bra med datavärlden.
Det blir ett sätt att koppla av om man har mycket inombords.
Hoppas att du får en fin valborg!
Kramen

15 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Härlig vardagslyx. Vackra såbilder. Gillar den där man ser duschen av vattnet på jorden. Ha en riktigt fin Valborg. Kram Pernilla

Jennica... sa...

Jamen det är ju det där med vardagen....vi gillar ju den! :)
Och härligt med de där frösådderna!
Kram Jennica

Helén i Vilrummet sa...

Det där är verkligen vardagslyx - att göra vad man vill och inte för att man måste.
Önskar dig en fin valborg.
Kram Helén

Choices by Annie sa...

När jag hörde ordet vardagslyx så kom jag direkt att tänka på dig. För enligt mig är du vardagslyx personifierad;) du verkar lyckas med att förvandla vardagen till livet och livet är ju lyx.

Fint bidrag och hoppas fröerna tar sig. Här planterades frön om igår och visst hade det kommit upp små gröna saker. Får bara se om det blir de som fröpåsen utlovade;)

Kram
Annie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint du fångat ljuset på första bilden, och fint att du fick med vattnet, tog ett tag innan jag fattade att det var vatten.
Ha en skön valborg
Kramar/AM

Kia sa...

Skön avkoppling och få fixa med jorden lite. Hoppas det kommer upp något. Fjädersparris är det sparris eller heter den bara så??

Ang huvudena så kanske du skötte giljotinen i ett tidigare liv....

Ha en toppen valborg!
Kram Kia

åse sa...

Härligt med vardagslyx att lägga alla måsten bakom sig och njuta av sådant som ger nya sköna energier till både kropp och själ. Ha en skön valborg. Kram åse

skrifvande.com sa...

Fina bilder av vardagslyx. Som alltid inne hos dig.

personal trainer sa...

I remember when i planting too and i am more messy than yours.

Anna S sa...

Så härligt med dina bilder. Det är så mycket vår över dem, nästan sommarlikt. Stolen som poserar är oerhört vacker måste jag säja Härlig kulör och finish.

Ja ibland får man bara strunta i allt som man tänker att man måste. Det har du så rätt i!

Jag har just blivit med skrivplatta, eller iPad. Råkar hela tiden klicka bort det jag försöker skriva.Det går ingalunda att hitta. Kan surfa
eller kolla på något TV-program nattetid. Min gamla laptop hade inte funkat bra på länge.

Stor kram och önskan om att du ska ha en fin helg!

Home2tiny sa...

Älskar lyx i vardagen, idag stack jag o Mr C till Göteborg o käkade lunch bara sådär.... Det är lyx för mig. Ha en härlig Valborg vännen. Kramisar Tina

franmyllan sa...

Den bästa vardagslyxen!
Ha en skön Valborg!
Kram Sara

Maria - Snickaregården sa...

Vardagslycka. Tycker också att vardagslyxen är den som är den bästa.
Ha en fin valborg. Här kommer den snöblandat regn och iisvindar. Skippar brasan och la mig i soffan :)
Kram Maria

Therese sa...

Du er flink til å skape gode hverdager og nydelige bilder. Så skjønn vannflasken er.

Her i Norge feirer vi ikke Valborgmesse så jeg måtte Google for å se hva det egentlig er. Høres ut som en hyggelig skikk.

Så fint at du har fått kolonihagen og kan kose deg med forberedelser. Jeg tror det gjør deg godt.

Johanna Stålros sa...

Hihi jo det vet jag allt;) Du och pälsbollen är sanna livsnjutare. Puss