Utsikt

Temat på fotoutmaningen är Utsikt.

En gång i veckan smyger jag förbi ett gammalt hus nere vid Fyrisån.
Som barn ville jag bo där.
Husen är sneda, slitna och har en innergård.
En stor port leder in till ett ställe som inte är för allmänheten.
 På innergården finns det här lilla huset.
Det var där jag ville bo.




En oas mitt i stan.
Och en gång i veckan så smyger jag som sagt förbi där.
Och kikar in varje gång.
Snart kommer väl någon att undra vad jag gör där...
För att se flera bidrag så klickar ni här och här

Nu blir det kanske tyst här någon dag.
Imorgon är det dags att skrivas in och sen opereras.
Just idag känner jag bara lättnad.
Ena systern kommer hit idag för att vara med mig imorgon.
Den andra systern kommer hit för att sova kvar efter.
Jag har mat hemma och vänner som står stand by.
Det går ingen nöd på mig.

Ses snart igen/Kram Hannis

36 kommentarer:

Maria O sa...

Så mysigt det ser ut! Kan förstå att du haft en längtan att bo där. Gott att du har vänner och annat du behöver nära dig. Hoppas att allt går bra i morgon. Tänker på dig.
Kram Maria

åse sa...

Så härligt det ser ut, förstår att det varit mysigt att bo där. Lycka till mig morgon, Kram och ha en fin söndag. Åse

Anci sa...

Först trodde jag att jag kom in på Mjukt och det önskar jag för mig själv idag, men jag kom in på Utsikt och det var inte så fel det heller :)

Lycka till med operation och allt !Hoppas att du blir väl omhändertagen.

Stor kram till dig !
Anci

Melody and M.E sa...

Så roligt att få se några foton från min gamla hemstad. Jag brukade också gå och kika in på de där små mysiga gårdarna!
Önskar dig lycka till i morgon!
Kramar M.E

Le petit jardin sa...

Det verkar ju vara ett riktigt charmigt ställe, så jag hade nog också fortsatt smyga förbi där vecka ut och vecka in

Lycka till imorgon!!

Kram Kajsa

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ett litet gårdshus mitt i stan, det är ju drömmen! Vem vet, en vacker dag kanske du bor där. Lycka till imorgon och stor kram/AM

Flower of Fame sa...

Förstår du tycker om det stället. Vackert! Tänker på dig imorgon. Det kommer säkert gå bra. Många kramar Pernilla

Ewa`s Galleri sa...

Vilket fantastisk miljö underbara bilder
Härlig med drömmar o fantasi ,o vem vet snart kanske det är verklighet
Lycka till imorgon

Kristina Jönsson sa...

Vilket mysigt ställe. Kul att få hänga med i dina drömmar. Jag tror mig veta att huset redan är möblerat i dina tankar 😊 lycka till i morgon. Vi är många som tänker på dig. Kram

Karin sa...

Tänk att sådana små hus finns lite överallt, dom där man så gärna skulle vilja bo i som ser så mysiga ut. Ha en fin söndag.

franmyllan sa...

Härligt! Gömda innergårdar är det bästa!
Ha en skön söndag!
Kram Sara

Finurliga Fröken sa...

Vilka vackra bilder! De kommer gå jätte bra imorgon. Tänker på dig. Kram

Lene i Annekset sa...

Så herlige små hus! Mysigt! Ønsker deg lykke til med operasjonen! Sender deg en kram! :)

Anna S sa...

Så gemytligt, såna mysiga hus! Det är vackert med sånt gammalt, genuint. Kan förstå att du ville bo där som barn. Jag hade också såna platser som jag drömde om, där jag önskade att jag kunde bo som vuxen, eller tonåring. Mycket vackra foton du tagit.

Tänker också på dej. Så skönt att du har vänner , mat och din syster på plats efter operationen.

Varm kram

Arja sa...

Halloj!
Underbara bilder, förstår att du smyger runt där hihi. Lycka till imorn & vilken tur att du har så fint sällskap ♥
Kramar i massor Arja

Huset på Backavägen sa...

Önskar dig all lycka med operationen. Skönt att få bli av med smärta och mysigt att dina systrar pysslar om dig! Jättefina kort. Vilket mysigt litet hus, en egen liten oas.
Kram Anki

Maria sa...

Jag förstår att du smyger förbi, det hade jag också gjort. Myst och drömt. Lycka till med operationen.

Villa Freja sa...

Så vackert och mysigt. Vilket drömhus. Kram.

Rost och rädisor sa...

Vilken charmig innergård! Klart att man kikar in där när man har chansen.
Lycka till med op!

/Anette

Mamma C sa...

Ett riktigt vackert ställe. Förstår att du gillar det. Lycka till nu i morgon.
Kram Mamma C

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Lycka till i morgon!!

KRAM Monica

kavallinskan sa...

Vilket vackert ställe...förstår att du gillar det!
Lycka till imorgon!
Kram viktoria

Helén i Vilrummet sa...

Vilket mysigt litet ställe. Där skulle jag också kunna tänka mig att bo.
Jag hoppas att allt går bra i morgon. Mina tankar kommer att finnas med dig.
Kram Helén

Home2tiny sa...

Förstår att du kikar in o ville flytta in där, så mysigt. Stor kram inför morgondagens operation, tänker på dig. Tina

Fröken Grön sa...

Då tänker jag på dig imorgon!
Kramar!
/Anna-Karin

tinajo sa...

Lycka till med operationen!

bara anna sa...

Skönt att operationen äntligen blir av!
Kram och ta hand om dig...

Ellinor sa...

Med dig i tanken idag!
Kram
Ellinor

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej Vännen !

Lycka till nu och har dig i tankarna !
Härligt med dom nära hos dig !
Var rädd om dig fina du.

Så fint ställe du passerar förbi.
Vi hörs ! Varma kramar från mig

Therese sa...

Håper du er har blitt frisk nok til å dra til sykehuset i dag. Det er godt å vite at flokken passer på deg. Lykke til! Tenk gode tanker og husk at vi er mange som tenker på deg. Jeg krysser fingre for deg!

Scaniatjejen sa...

Ser jättemysigt ut, förstår att du spanar in det ofta och att du ville bo där! Hoppas din operation går bra!

Pemsplatser sa...

Ja, verkligen en jättehärlig liten oas:) Lycka till med operationen. Kram till dig

unien tulkinta sa...

This old house still looking nice for me ,sadly look's like no one is in there.But then good to see some photo of it.

Rosenhäxan sa...

Lycka till med operationen. Underbara bilder. Stor kram
Gittan

Kia sa...

Ser mysigt ut. Vem vet en dag kanske du bor där??

Hur har det gått med knät??
Gick allt bra? Sitter benet kvar?

Kram Kia

Choices by Annie sa...

Ser fantastiskt mysigt ut. En vacker dag kanske du bor där;)

Hoppas operationen gått bra och att du snart är på fötter igen.
Massa kramar
Annie