Påskafton

Jag vaknar tidigt av en pälsboll som tvättar mitt ansikte.
Och vi går en sakta promenad.
Han går lika sakta som jag och vänder sig om och tittar efter mig.
Man kan banne mig inte ha en snällare hund.




Nu blir det soffan en stund.
Med boken som jag läser just nu.
Ni måste läsa den här boken!
Om nazismen, människors mod och sorger.
Men mest om kampen för det goda.
Den är så in i skogen bra så att jag ryser.

Och tack för alla grattis till odlingslotten!
I min besatthet så beställde jag igår massor av fröer.
Och idag ska jag ut på landet på påsklunch.
Där ska jag sno till mig en ros som ska växa i lotten.
Den tingade jag förra sommaren.
Och eftersom att den fortfarande lever så är den min.

Kram och fin påskafton till er/ Hannis





12 kommentarer:

Helén i Vilrummet sa...

Klokare djur n hundar finns inte. Klart att han känner att matte inte riktigt kan hålla samma tempo som vanligt och han vill ju att du ska vara med. Det är ett resultat av din kärlek till honom.
Spännande med rosen. Jag hoppas den klarar flytten också så vi får njuta av underbara bilder sen.
Öskar dig en fin påskafton.
Kram Helén

Vitt hus med svarta knutar sa...

Läste att du blivit med odlingslott och vunnit vackra fröer som du kan så där...stort grattis!! Önskar dig en skön påskhelg, som verkar som att den börjat väldigt bra.
Kram,
Regina

Home2tiny sa...

Åååå vad kul att du blivit med odlingslott, så många härliga stunder du har att se fram emot, precis vad man behöver när man är lite sänkt. Önskar dig den bästa o mysigaste påsken. Kramisar Tina

Ellinor sa...

Han har väl en snäll matte också! Så han är väl präglad.
Har du läst Fjärilseffekten? Så sjukt bra. Den lämnade mig med så mycket tankar. Hur man vill leva sitt liv och så där, du vet.
Ha en härlig påskafton på landet!
Kram
Ellinor

Bara Sara sa...

Nämen så roligt med odlingslott - känns som din grej fina du! Och vilken start på den - vallmo och fina fröer! Glad påsk! Kram Sara

Flower of Fame sa...

Så skönt att din pälsboll är så duktig. Klart du ska ha rosen på din odlingslott. Tack för dina krya hälsningar. Ha en fin påskafton Kram Pernilla

Suz sa...

En fin påskafton till dig också! Och visst är vallmofröna så otroligt vackra - jag vann också dem:) Och jag håller med, vill knappt krossa dem och stoppa dem i marken ...

Grattis till odlingslotten:)

Ha det fint!
Kram
Suz

Anna S sa...

Hej Hannis, ja din pälsboll verkar mycket snäll och han förstår mycket.
Djur är härliga på så sätt. De bryr sej inte om hur vi ser ut eller hur mycket pengar man har. Eller om man inte kan gå så fort just då. De känner av hur man mår och vill vara där för en. Härligt att du har honom vid din sida!

Rosen kommer nog bli jättefin i din odlingslott till sommaren. Härligt att tinga den och ha den sen. Såna saker blir speciella tycker jag.

Här blir det tjeckiskt ljust öl och prat med en barndomsvän ikväll.Plus att jag ska mata några katter åt en vän som bor granne.

Kramen till dej och jag önskar dej en fin fortsatt påskhelg!

HWIT BLOGG sa...

Det låter som du har en skön påsk...Toppen med ett boktips, jag har letat länge efter en bra bok så denna ska ja köpa!
Ha nu en fortsatt härlig påsk!
Kram,
Titti

Good Enough sa...

R är en magisk vän! Lyckliga du som har honom! Fin och mjuk påskafton vännen.
Kram /M

svart vitt och rött sa...

Härlig känsla att vakna att tvätt i ansiktet :-) Upp nu matte!! Hihihi Ha en fortsatt go påskhelg!

Fröken Grön sa...

Men åhhh, Hannis! Så fantastiskt med odlingslotten! Kan bara säga att sedan jag "blev med trädgård" så har jag aldrig mått så bra. Det är en lisa för både kropp och själ. Ska bli så roligt att få följa med dig på den resan!
Kram!
/Anna-Karin