På landet

Jag åkte ju ut på landet.
Till en av de där människorna som jag hängt med i hela mitt liv.
 Där hundarna kan springa fritt och liten hund styr över stor hund...
 Små barnfötter som snubblar på målarpjucken
 Så maten förstås,
Jag åt som om jag inte ätit på 100 år.


Så satt vi där i kvällssolen.
Bland hundar som sprang omkring, katter på jakt och barn
som skulle bada grodor. Och ett av de stora barnen kom hem.
Som jag är "moster" åt, dom kallar mig så.
En av de där ungarna som jag också har burit på.
Fy fabian som hon kunde skrika när hon var bebis...
Jag har promenerat mil på nätterna för att hennes mamma skulle få vila.
Med henne i barnvagn och hundarna bredvid.
Nu är hon tjugo.
Men gosar in sig i mina armar ändå.

Vi pratar hårfärger, hunduppfostran och resor vi gjort tillsammans.
Och hon protesterar inte när jag pussar hela hennes ansikte.
Utan skrattar och knuffar till mig.
Så säger hon:
Shit vad du och mamma börjar bli sentimentala!
Det måste vara åldern...

En sak är säker, hon jobbar inte på pluspoängen den bruttan.
Åldern, phö säger jag bara!

Kram Hannis

Ps. Anna.S, lät mysigt med öl och lite prat.
Det räcker liksom för att man ska bli nöjd.
Och du har rätt om djuren.
Dom bryr sig inte, det är villkorslös kärlek!
Stor kram till dig










18 kommentarer:

dnyahuset.blogspot.se sa...

Låter som en härlig dag! Visst är det väl underbart att träffa människor som man har en historia med, som man har känt så länge att varannan mening börjar med :"Minns du när..." Ha en fortsatt fin påsk!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken skön påsk du haft, mysigt och åka ut på landet till väninnan.
Fina rofyllda bilder.
Kramar/AM

Flower of Fame sa...

Så härligt det låter. Underbart hur kärleken kan bestå. En fin påskdag till dig, och ja vi är bättre hela familjen så vi kan njuta nu. Kram Pernilla

Hanna sa...

Låter som en härlig dag!
Hanna

Villa Freja sa...

Låter som en härlig påsk.
Undrar hur det går för din ingefärsknöl du planterade för ett tag sedan. Har du sett några resultat?
Kram.

Home2tiny sa...

Som en lisa för själen att få vara med dem som känner en bäst. Själv grät jag o min mamma i fredags när vi kikade på film på store F när han var i ett års åldern o knatade omkring. Han har precis fyllt 20 o tycker vi är urfjantiga o himlar med ögonen.....Kramisar Tina

Jennica... sa...

Vilken härlig dag! Hoppas det blir lika mysigt idag! Jag längtar till ikväll då mina tjejer kommer och då blir det pussar i hela ansiktet här med! :)
Kram Jennica

vitadrömmarobusigabarn sa...

Åh vilka härliga bilder
Glad påsk fina du
Varmaste kramar Tina!!!!!

Therese sa...

For en fin dag du fikk. Bildene og ordene dine forteller at du har det godt der, at du hører til. Så fint å kunne kysse en stor jente slik, hun har lov til å erte tilbake for egentlig sier hun bare at du er henne kjær. Det blir noen spesielle bånd med de barna man følger fra de ligger i magen, det kjennes godt.

Jeg har hatt en påske hvor jeg har fått være mye alene og jeg er takknemlig for det. Jeg skulle selvfølgelig ønske at jeg kunne vært sammen med barna, familie og venner, men det er å være alene som gjør kroppen min godt og akkurat nå er jeg takknemlig for at jeg har fått hvile nok og så får jeg heller drømme om en friskere påske neste år.

Håper kneet ditt er bedre. Og at du lar det hvile nok - gjør du egentlig det?? ;-)

kavallinskan sa...

Livet på landet är så härligt! Ljuvliga bilder och det låter som en underbar dag!
Önskar dig en fin påskdag!
kram viktoria

Monkan sa...

Låter som en ganska så behaglig tillvaro :) Fortsätt njuta bara!

Anna S sa...

Det lät jättehärligt att du och jycken begett er till en vän på landet! Och att du träffat en mindre hund samt tjejen du känt hela ditt liv. Känner mej gammal nu när jag kan tycka att många tonåringar är mer än lovligt truliga. ;-p Men jag minns när jag var i samma ålder.Det hör ju till olika faser i livet att vara och se saker på olika sätt. Samt från person till person.
Härligt att bli äldre med åren tycker jag,att livet gör avtryck i en på olika sätt.

Ölkvällen igår blev riktigt lyckad. Med snacks, mixade nötter, spanskt ljust öl på flaska och en massa tecknande (teckenspråk) om förr och nu.Tiden sprang iväg. Jag har känt den vännen sedan vi var tio år, gick i samma skola och vi har hängt ihop år efter år.

Kram till dej!

Melody and M.E sa...

Tänk att barnen blir äldre, men att vi själva är lika unga och det känns som igår när vi bar och bar på dem för att de skulle vara tysta i nattens timma!
Härlig påskafton du beskriver! Och det där med att liten hund styr över stor, det känns igen!
Önskar dig god fortsättning på påsken!
Kram M.e

Maria O sa...

Så härligt det låter! Har själv suttit med lite funderingar kring åldern idag, nej inte min egen då utan barnens. Jag har lite svårt att hänga med i svängarna just nu känner jag ;)
Kram Maria

Hemma på Sjuan sa...

Åh vilken idyll det låter som! Härligt med nära o kära omkring sig. Det är ju bara att de där barnen helt plötsligt blir vuxna som gör att man känner att man själv blivit gammal ;) Här fyller min äldste lille pojk 21 idag... Kramis Suss

Bara anna sa...

Livet när det är som bäst!
Härliga bilder!
Vad synd att operationen inte gav det resultat du önskat. Hur kommer det bli nu då, bara att lära sig leva med det eller?
Ha en skön dag!

Mamma C sa...

Så mysigt och skönt du har haft det. Konstigt att alltid barnen ser att man blivit äldre än 27 ;)
Ha en skön dag i solen.
Kram Mamma C

Finurliga Fröken sa...

Vilken fantastisk dag! Förstår att du njöt i fulla drag. Kram