På att göra listan...

Jag sysselsatte mig med en "att göra lista"
Mest för att hålla tankarna på operationen borta.
Det börjar bli lite fladder i magen nu.
Om en vecka rullar jag in på operation men fram till dess ska
jag fylla kvällarna med bra saker. Som pyssel.
Saker som ska målas ligger i en hög på köksbordet.
Där står även en stol på tork.


Så är det väggfärgen.
Att man kan få beslutsångest om något så banalt..
Men det är också bra saker att fylla skallen med tänker jag.

Hoppas att ni får en fin måndag!
Kram Hannis
Ps. Anna.S Hoppas att allt är bra och att du också 
får en bra vecka.
Kramen


17 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Listor är bra. Det brukar jag också göra. Då får man gjort mycket. Vad bra det skingrar dina tankar lite. Operationen går säkert bra. Ha en fin dag Kram Pernilla

LissenTo sa...

En trevlig att "göra om" lista att fundera på och ta bort tankarna från det som pirrar i magen.

Kram Lissen

Fröken Foto sa...

Åh så roligt! Allt ditt målande smittar av sig och jag känner mig väldigt inspirerad till att måla om lite. Nu skall jag äntligen måla om vårt sovrum!

kram kram Malin

Pemsplatser sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Pemsplatser sa...

Härligt med pyssel. Jag håller på att fixa ett sängbord som jag köpte på loppis:) Kram och fin dag till dig

kavallinskan sa...

Vilka fina bilder..jag har några saker som ska målas om..men det går trögt att komma igång.
Förstår fladdret i magen men det kommer att gå bra ska du se.
Ha en fin dag!
kram viktoria

Choices by Annie sa...

Listor är bra, jag älskar listor, reder ut hjärnan med dom. Men du vad är det du ska opereras för? Har jag missat något (brukar slaviskt följa alla dina inlägg) Men i vilket fall så kommer det säkert gå bra men det är bra och okupera hjärnan med lite pyssel i väntan.

Massa kramar på dig
Annie

åse sa...

Lite att göra listor är bra, skingrar tankarna, vad det än må vara för OP du ska genomgå kommer det säkert att gå bra. Kramen

Helén i Vilrummet sa...

Härligt med pyssel, det håller tankarna i styr. Allt kommer säkert att gå bra med operationen och vips kommer du vara bra igen. Men pyssla på så länge och dela med dig av resultaten.
Kram Helén

Kia sa...

Jamen det kommer gå bra! Tror min pappa ska opereras om en vecka också. Fast han ska borra upp mellan kotorna....
Du kommer vara som en ny människa sen.

Ha en toppen kväll!
Kram Kia

Villa Freja sa...

Åh, ska du in och opereras?! Skönt att ha något som kan skingra tankarna bort därifrån en stund. Kram.

Maria O sa...

Skönt att få något annat att tänka på och pyssel är bland det bästa när tankar behöver skingras.
Kram till dig
Maria

Melody and M.E sa...

Ja, det gäller att hålla sig sysselsatt när något sådant som en operation väntar! Hoppas du lyckas hålla det ifrån dig och kan njuta av dagarna dit!
Jag tillhör dem som gör listor, men som glömmer att titta på dem och ibland glömmer jag till och med bort var jag har dem!
Önskar dig en bra fortsättning på veckan!
Kram M.E

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Hel naturligt att ha fladder i magen!! men det SKALL GÅ BRA ska du se!! Att-göra-listor är bra, ibland har jag dock en förmåga att ha för många åsså blir det en enda röra : )

Kram Monica

Mamma C sa...

Ska du opereras, något jag missat att du skrivit om. Men det är klart att det går bra.
Kram Mamma C

franmyllan sa...

Pyssel är det bästa sättet att distrahera sig! Pyssla på :)
Kram Sara

Jennica... sa...

Att-göra-listor är bra. De skingrar tankarna när det behövs, de får en att känna sig strukturerad när det behövs och så får de en att känna sig enooormt duktig när man kan bocka av saker på dem! :)

Tänker på dig och håller tummarna för att allt går bra.

Kram Jennica