Mjukt

Fotoutmaningen hos Tatjanis är idag mjukt.
Och det är ju ett av mina favoritord.
Och favoritkänslor framför allt.

Här hemma råder mjukhet just nu.
Bland trassliga lakan, filtar och kuddar.


Det luktar ingefära när jag kommer in från promenaden.
Te-muggarna står stapplade lite här och där.
Jag tänker att jag fixar det sen. Faller tillbaka i sängen en stund.
Virar in mig i det mjuka och varma.

Lyssnar på P1.
Som handlar om böckernas värld.
Så säger hon plötsligt:
-I mjukhet blir man hel.
Så är det, mjukt helar.

För att kolla på flera bidrag så klickar ni här

Kram Hannis

Ps. Anna.S, smart med det som grytunderlägg!
Vad ska du roa dig med i helgen?
Kramen


14 kommentarer:

Fröken Grön sa...

Och dina bilder är också mjuka, så temat passar perfekt! Hoppas du kurerar dig från din förkylning i helgen och att operationen går bra. Jag ska tänka på dig i början av veckan!

Kram!
/Anna-Karin

millandante sa...

Så mjuka vackra bilder!!!

Och jag ler... startade med en promenad idag, kom in för en stund sedan till en doft av ingefära här också;)Sedan tog jag mitt kaffe... måste ju ha balans hihi;)

Kram du fina och mjuk lördag
Milla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ingen lyckas knöla ihop kuddar och lakan och få det så fint på bild som du, man ser känslan av mjuk.
Vila nu i det mjuka så du blir frisk till open.
Stor kram/AM

kavallinskan sa...

Mjuka fina bilder!
Kram till dig!
Viktoria

Tatjanis sa...

Så mycket energi du ger ... o vilka ord, i mjukhet blir man hel...

Underbart inlägg å nu går det att ladda upp - jag råkade glömma!

Mjuk kram till dig - Tatjanis

Rosa i huset i vitt sa...

Fina bilder
önskar dig en fin helg
kram Rosa

Choices by Annie sa...

Du lyckas verkligen sätta bild på ordet mjukt, så vackert.

Önskar dig en mjuk lördag
Kram
Annie

Anna S sa...

Underbara bilder. Jag gillar sängkläderna mycket. De ser ut att vara av linne. Tror jag ska skaffa mej ett sånt. Ett av mina påslakan med svartvitt djur på blev missfärgat i veckan, av tvätt den låg tillsammans med. Men det är verkligen inte hela världen. Har redan klippt ut själva djuret och ska nog göra någonslags kudde av det. :-)

Idag lördag har jag sovit ut och sedan varit och storhandlat i snålblåsten och regnet. Behövdes då kylen gapade tom. Imorgon har jag planerat att möta upp min barndomsvän som är i stan. Vi hade vin- och sångkväll här i förrgår. Vi kraxade och skrålade på bra efter några glas vitt vin. ;-) Han hade mat med sej, och sin hund. Så min katt blev lagom glad och låg och tryckte under sängen hela kvällen. Men hon spann desto mer när de hade gått. Van att få all uppmärksamhet kan man säja. Hundar är det värsta hon vet, näst rabarberkräm.

Kram till dej!

HWIT BLOGG sa...

Visst är det ett vackert ord...mjukt...
Jättefina bilder som vanligt och det är alltid en fröjd att kika in till dig! Bara så att du vet!
Kram,
Titti

Nyanser av vitt sa...

Underbara bilder Hannis. Ha en fortsatt fin helg.
Kram Agneta

Ewa`s Galleri sa...

Underbart mjuka bilder

VisaLiza sa...

Spännande med mjukt som tema. Mjukhet är onekligen viktigt i dagens liv som har en tendens att innehålla lite för mycket stress och kantighet. Doften av ingefära är något jag verkligen älskar, tror inte det är möjligt att få för mycket av den varan. Kramar Liza

Anonym sa...

Så mjuka vackra bilder. Fin söndag till dig Kram Pernilla

Flower of Fame sa...

Så mjuka vackra bilder. Fin söndag till dig Kram Pernilla