Men äntligen!

Äntligen var det lagom temperatur, äntligen var det vindstilla.
Eller okej, vinden låg åt rätt håll.
Så jag släpade ut den gula buren.
Och nej, det är inget fel på gult.
Men jag ville ha den grå.
 Det blev inte riktigt den nyans jag tänkt mig men nästan.
Zinkspray använde jag.


Nu ska jag bara hitta en plats åt den.
Där den liksom kommer till sin rätt.

Grå, det är ett tag sen jag höll på med grått.
Det blir mera sånt.

Kram Hannis

Ps. Anna.s, munspel!!
Galet imponerad. Fick jag välja ett instrument så är det munspel.
Det är coolt=))
Hoppas att allt är bra med dig.
Kram

20 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så sobert och fint det blev med grått. Ha en fin dag Kram Pernilla

Vitt hus med svarta knutar sa...

Fågelburen blev jättefin i grått! Jag har också använt zinkspray (tror jag fick tipset hos dig för länge sedan) och på vissa material blir det sådär, men på andra blir det mycket bra...och grått är fint.
Kram,
Regina

Anci sa...

Men vad fin den blev !! :) Gult är fint, men grått är flott :)

Kram
Anci

Ellinor sa...

Wow, vad snyggt! Mera grått åt folket säger jag! Hur snyggt som helst!
Kram
Ellinor

Helén i Vilrummet sa...

Å så fiiiin! Den gjorde sig mycket mycket bättre i grått än i gult.
Kram Helén

Kia sa...

Jag föredrar grått före gult. Blev himla fin.
Jag har en spegel i sovrummet som jag ska spraya ramen på. Den står där och väntar på bättre tider.

Ha en toppen dag!
Kram Kia

skrifvande.com sa...

Vad fint det blev!

Själv har jag en gammal blå bur och blev lite inspirerad till att kanske måla om den i någon ljus nyans. Ja, kanske blir det så.

kavallinskan sa...

Gult är fint men den blev mycket finare i grått! :)
Kram viktoria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gult på blommor ute på våren är fint, men inne skulle jag måla också. Blev en helt annan bur i grått, jättefin.
Kramar/AM

VisaLiza sa...

Tänk vilken skillnad i intryck med hjälp av lite färg. Undrar om det här med grått är smittsamt? Har funderat en tid på att måla mina matsalsmöbler grå. Kramar Liza

Home2tiny sa...

Fin i gult men ännu vackrare i grått, tänk vad lite färg kan förändra. Kramisar Tina

Le petit jardin sa...

Gult nja...visst fint men så mycket snyggare i grått

kram Kajsa

Huset på Backavägen sa...

Det blev jättesnyggt! Jag gillar grått! Det är så härligt när solen skiner men här har det blivit lite kallare.
Kram Anki

Anna S sa...

Hej Hannis, åh så fin bur! Och den gjorde sej i grått, verkligen! Svårt det där när nyansen inte blir 100% som man tänkt. Men det går ju att ändra, tex med bets om man vill. Jag tycker den är väldigt fin där ovanpå bok/tidningshögen. Lite Feng Shui.

Spela munspel är kul. När min syster är här så brukar hon vilja att vi jammar ihop. Med musik i bakgrunden och hon sjunger och jag improviserar på munspelet. Och eftersom alla toner inte finns på den så blir det verkligen att improvisera. Jag har spelat piano och flöjt sen jag var barn, men kan inte noter utan går på gehör. Samma med munspelet, är självlärd.

Tack det är bra med mej idag. :-)
Fick sova inatt och det var nödvändigt.Har varit hos frissan och det känns kul att få bort en massa slitet hår på huvudet.Lockigt blev det med eftersom mina egna lockar klipptes fram. Jag försöker förlika mej med dom.

Kram till dej och fortsatt fin tisdag i solen.

Villa Freja sa...

Som jag redan skrivit på insta... så så fint! Kram.

franmyllan sa...

Det där blev riktigt fint! Sprayfärg är det bästa ;)
Kram Sara

Maria O sa...

Men så fin! Håller med om att det inte är något fel på gult men grått är allt snyggare ;)
Kram Maria

Mamma C sa...

Visst det är ju påsk snart och gult tillhör påsken. Men grått var bra mycket snyggare.
Kram Mamma C

Finurliga Fröken sa...

Men så fin! Tyckte den passade bättre som grå. Vart har du hittat den? Kram

Pemsplatser sa...

Det blev ju jättefint!! Kram