I köket

Jag är lite kär i mitt kök.
Framför allt ljuset som blir det.
Allt från det sköra morgonljuset till det gula kvällsljuset.
Så gillar jag att det känns mjukt trots att det är en kombo av grått och svart.




Det enda jag skulle vilja göra här är en större vägg med skoltavelfärg.
Men just nu kan jag inte hoppa upp och ner så det får vänta.
Tills jag är i bättre form.

Idag är jag pirrig.
I eftermiddag ska jag få välja odlingslott.
Tänk att en lerig plats kan få mig att bli så glad.
Kameran åker med förstås.
För även om min plats än så länge är tom så har dom 
andra odlarna kommit en bit på väg i odlandet.

Kram och fin dag//Hannis

Ps. Anna.S, visst är det härligt med dom där vännerna
man känt länge. Där det finns så mycket minnen men
också nya upplevelser. Det är en gåva det!
Kram till dig

10 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Bordet och stolarna är en superläcker kombo. Lycka till med valet, så roligt.
Kramar/AM

Johanna sa...

Jag har inte riktigt förstått vad du har opererats för men jag hoppas att du är på bättringsvägen och mår bättre i alla fall!

Jag förstår att du är förtjust i ditt kök för det är så hemtrevligt, ja nästan lite magiskt:)

Tack för din kommentar inne hos mig:)

Ha en härlig sista lediga påskdag!

Kramar Johanna

svart vitt och rött sa...

Så fint!! Härligt med ljuset! Ett kök där man trivs i är toppen för det är en go plats att vara på. Ha det gott!

Anonym sa...

Härligt med ljuset, det betyder mycket. Jag är en "köksmänniska" sitter gärna där även när jag är gäst. Ditt kök är mysigt och trivsamt. Är glad för din skull att du ska få odlingslott, och att du får välja din lott. Är underbart att rota i jorden, dra bort ogräs, se det man sått och planterat spira och gro. En lisa för själen.
Ha det gott
Kram Lily

anettan sa...

Så fint och jag gillar dina svarta stolar.Kram Anette

Charlotte sa...

Vackra ting och vackert ljus! Förstår att du trivs! Kul med odlingslotten! :)
Tänkte jag skulle försöka idka på min uteplats så gott det går :) Ha en fin kväll!

Charlotte sa...

Odla menar jag inte idka ha ha :D

Flower of Fame sa...

Visst blir man lycklig av ljuset. Hoppas du fick ett bra val av odlingslott. Man känner sig så fri när man påtar i jorden. Har själv varit ute och planterat om mina tomater i växthuset. All tid bara försvinner när jag är där. Så underbart kravlöst. Ha en fin kväll Kram Pernilla

HönaPöna sa...

ditt kök verkar vara en ljuvlig plats, speciellt det där med ljuset.
Och vad spännande med en egen lott, odla är så härligt att få göra!

Melody and M.E sa...

Du har så mjukt och hemtrevligt hos dig...
Ska bli spännande att få se din odlingslott! Kanske har jag vandrat förbi där någon gång!
Kram M.E