Grått var det...

Jag skrev ju tidigare om att jag tittade på färg.
Nyanser av grått.
Och om någon nu tänker på "snuskboken" (som en väninna flinande kallar den)
så är det inte därifrån det kommer. Nope, det behövs kontraster i den här lyan.
Och inte bara svarta kontraster för det blir för hårt.

När jag gör om så letar jag först och främst hemma.
Färger jag tycker om, saker som kan göras om, eller ställas om.
Så jag plockade fram det jag fastnat för i en hög.


Grått, brunt, svart, vitt och kanske något annat.
Jag funderar på en fondvägg igen.
I sovalkoven.
Ikväll efter jobbet ska jag kolla in vad som finns.

Hoppas att ni får en fin dag!
Kram Hannis

Ps. Anna.S, hoppas att allt är bra med dig.
Att du får njuta lite i solen i lugn och ro.
Kramen


15 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Härliga lugna färger. Kan bli fint där man sover. Rogivande. Ha en fin dag Kram Pernilla

Choices by Annie sa...

Härliga färger, och jättefin din fågelbur blev. Själv har jag snöat in på gult, har blivit lite galen i gult och funderar allvarligt att måla en pall gul till hallen. Ska bara hitta den rätta gula färgen;)

Du verkar ha haft många härliga dagar och det är alltid en fröjd att titta in här. Tack för det;)
Kram
Annie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grått tröttnar man aldrig på det är en färg som alltid kommer hänga med, grått står över alla trender.
Kramar/AM

Le petit jardin sa...

Grått är sobert och fint, lugnande på något sätt samtidigt stiligt och rent. Vill själv måla grå find vägg i sovrummet, men mannen sa blankt nej...han tycker det är sååååå tråkigt med grått. Så vår lila fondvägg får hänga med ett tag till.

Ska bli kul och se vad du hittar på härnäst

Kram Kajsa

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej fina du !

Nu minssan så tar jag lite bloggtid ;)
Lycka till med färgvalet, allt låter fint.
Jag gillar ju dom färger med.
Har hittat en svart gammal lampa som jag funderar på att köpa ? :)
Vi får se....

En fin dag önskar jag dig med !

Kram kram

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

TjooHoo
Äntligen bredband!!! Nu kan jag surfa hur mkt som helst!! Sitter på golvet i lgh har kopplat in bredband som vi saknat hela evakueringstiden.. och sängar på ingång.. sover nog här nästa vecka.

Härligt med färg. Jag som du håller mig till naturens sköna färger... jag satte färg i sovrummet nu! Blev Kalklitiri.. mums vilka sköna nyanser. Men det finns ett annat märke med galet fina nyanser som är vanlig väggfärg. Jag har deras färgkarta i andra lghen.


Kram Monica

bara anna sa...

Det finns så mycket fina nyanser att välja mellan, svårt ibland att finna rätt.
Ha en fin dag du med!

Kia sa...

Grått är snyggt i alla nyanser. :)

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Villa Freja sa...

Härligt behagliga färger och ett sånt bra sätt att göra om - att använda det man redan har. Kram.

Fröken Grön sa...

Härligt harmonisk färgskala och vackra ting!
Ska bli vansinnigt spännande att se vad du hittar på med den där fondväggen. Känner jag dig rätt så står du nog redan där och håller på!
Kram!
/Anna-Karin

Fröken Fräken sa...

Såg du Äntligen hemma i tisdags? Jag ser numera bara det som Hanna Wessman gör, och denna gång hade hon ju valt en så snygg grå färg som hon målade en hylla/sänggavel i. Känner att jag inte riktigt kan sluta tänka på den gråa nyansen...

svart vitt och rött sa...

Åh, vad jag gillar dina bilder! Grått gillas här också :-) Fiiiint! Ha det gott!

Maria O sa...

Gillar din ide' om att utgå från det som redan finns hemma. Mysiga bilder som alltid hos dig :)
Kram Maria

franmyllan sa...

Härliga bilder du bjuder på :) Grått är det bästa! Så många toner att välja mellan och passar till alla stilar.
Kram Sara

Therese sa...

Det er nok ingen som tar flottere bilder enn deg, av helt hverdagslige ting skaper du gull.