Fransk vallmo

Jag brukar sällan vara med i utlottningar.
Men när den här söta människan som har bloggen Hwit blogg lottade
ut Fransk vallmo då var jag där och hoppades. Och vann!!
Dom är så vackra så jag smäller av.
Det är knappt så jag vill plantera dom...
Men det ska jag.


För vet ni vad, igår så kollade jag min mail.
Och...
Jag har fått en odlingslott!!
Äntligen skrek jag rakt ut.
Äntligen ska jag få gräva igen och plantera.
Och det första som ska planteras är vallmo.
Fast jag kanske sparar några som dom är.
Bara för att dom är så vackra.
Jag smäller av alltså.
Jag har blivit med odlingslott!
Och den vackraste vallmon.
Japp, livet alltså. Jag gillar det jag.

Kram till er//Hannis

29 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så kul för dig Grattis till odlingslotten! Då kan du snart börja odla lite. Ha en fin dag Kram Pernilla

Hanna sa...

Grattis, så roligt

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis, det var en fin påskpresent. Och grattis till oss dina läsare, för tänk vilka bilder vi har framför oss nu. Du, en koloni och en kamera, det blir musik. Och vallmofröna är så fina, vilken fin vinst.
Glad påsk och kramar/AM

Anci sa...

Dubbelgrattis !!
Åh, vad kul att du har fått odlingslott OCH något att plantera. Då kommer vi nog att få se många fina bilder från din trädgård i sommar. Det hoppas jag i alla fall :)

Kramar
Anci

Melody and M.E sa...

Så roligt...
Stort Grattis! Nu kommer det bli mycket jord under naglarna framöver!
Undrar hur fransk vallmo ser ut? Måste nog kolla om jag har någon sådan.
Önskar dig en härlig och skön långfredag!
kramisar M.E

skrifvande.com sa...

Vallmo som är så fint. Den vinsten var du värd.

Hemma på Sjuan sa...

Så vackert med vallmo och så kul att du fått en kolonilott! Hoppas du kommer visa oss en massa fint därifrån!
Har missat att du opererats. Undrar var du opererat dig och hoppas du blir bättre!!
Ha en härlig långfredag, kram Suss

Therese sa...

Hurra! Så glad jeg blir på dine vegne. Grattis med valmuer og enda en hurra for kolonihage. Jeg trodde allerede du hadde en jeg. Hvem eier da den ensomme stolen som jeg liket så godt og den fine porten? Det er spørsmål jeg ikke trenger svar på altså, jeg bare undrer :) Jeg sitter her og smiler med deg, er glad for at du fikk denne gledlige nyheten akkurat nå. Og jeg, jeg skal få se mange fine bilder etterhvert :)

Arja sa...

Halloj!
Ett jättegrattis till din odlingslott, glad jag blir för din skull ♥ Vackraste vallmo, förstår att du behåller ett par frökapslar som dom är :O) Skönt att du är tillbaks igen och jag önskar dig en riktigt mysig påsk.
Kram Arja

svart vitt och rött sa...

Åh gu vad roligt!! Superkul!! Du gillar ju det där! Vad fina vallmokaplarna är, och dina bilder gör ju dem 100 gånger vackrare än vad de redan är! Ha det gott i påsk!

Jennica... sa...

Grattis igen! :) Så himla kul! Jag ser fram emot att få följa din odlingsresa! Ska bli spännande att se vad du gör av det....har ju själv planer på att utöka mitt "land" med fler pallkragar i år.

Kram Jennica

Jennica... sa...

Grattis igen! :) Så himla kul! Jag ser fram emot att få följa din odlingsresa! Ska bli spännande att se vad du gör av det....har ju själv planer på att utöka mitt "land" med fler pallkragar i år.

Kram Jennica

Anna S sa...

Hej! Vad kul att du blivit med odlingslott! Vet att du verkligen önskade dej det när du ansökte för en tid sedan. Grattis till det! Och vad tajmat av livet att du vann den vackra vallmon just nu. Jag tycker också att de är vackra, trots att jag inte är någon hejare på blomster och fauna. De kommer bli jättefina vallmoblommor, det känner jag på mej.

I helgen har jag några vänner på besök. De bor nästan grannar med mej nu över påsk. Vinkväll här hos mej blir det någon dag, kanske lördag. Annars så tar jag det lugnt idag. Har inga måsten förutom tvätten, men den struntar jag i just nu och tar en annan gång.

Stor kram till dej

Ewa`s Galleri sa...

Grattis vad roligt
Ha en bra dag

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Grattis!! Å så galet mkt vackert det finns i naturen!! Å grattis till din odlingslott - wow det är så kul!!

Igår kom jag och Skruttan ut till landet och jag kom på mig själv att jag stod med huvudet nere rabatten och bara njöt.. och glömde bort matkassarna i bilen... ut i Orangeriet och bara drömma en stund... för snart så kan jag flytta in alla mina plantor och såå och bli smutsig om händerna och .... leva..

Kram och Glad påsk!!
Monica

Bakom dörr nr. 11 sa...

Va roligt, grattis till vinsten.
Alltid kul att vinna :)

Önskar dig en skön kväll.
Kram Pia

Kia sa...

Så himla glad för din skull! Vad kul, får du tillgång till den på en gång?? Har du nån plan på vad och hur du ska plantera? Nu kan jag skicka fröer till dig. :) Om du vill ha förstås.

Ha en toppen helg!
Kram Kia

franmyllan sa...

Så härligt! Grattis! Den perfekta påskpresenten :) Det kommer att bli så fint med vallmo där!
Glad påsk!

Ellinor sa...

Åh, vad glad jag blir för din skull!! Gott också med lite positivt efter allt tufft du går igenom.
Att få drömma och planera är ju halva nöjet. Förstår om det spinner igång rejält i tankarna nu!
Jag bara tänkte, måste man verkligen plantera kapslarna? Räcker det inte med de små fröna som trillar ur? Men jag kanske helt har missuppfattat det.
Ha det gott i påsk!
Kram
Ellinor

Fröken Foto sa...

Åh grattis, så roligt!!! Jag har aldrig hört talas om fransk vallmo och blir väldigt nyfiken. Vallmo är ju bara sååå vackert... kan tänka mig att fransk har det där lilla extra.

Fortsatt fin helg till dig

kram kram Malin

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Hannis Hannis finaste Hannis !!!
Klart som smör att det var du som skulle vinna...underbart..åså en odlingslott på det !!

Önskar dej en mjuk och varm påskhelg..stor påskkram från mej till dej.

Pemsplatser sa...

Såå härligt att du äntligen fått en odlingslott, vilken lycka:) Och väldans vackra vallmo! Kram och glad påsk till dig /Emma

Mamma C sa...

Vilken dag med pris och så en odlingslott upp på det. Kan det bli så mycket bättre. Ha en skön och bra påsk.
Kram mamma C

tinajo sa...

Vilken tur, grattis! :-)

Finurliga Fröken sa...

O va härligt! Jag hade inte vågat vara med för hade jag vunnit hade jag tagit död på dom stackarna. Va roligt med odlingslott. Kan vi förvänta oss vackra bilder sen. Kram och glad påsk

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon vännen !

Har tänkt på dig .
Hoppas att det tar sig.
Att du mår bättre.
Jag ville att passa på att önska dig en riktigt Glad Påsk med nära
och kära !

Ta hand om dig !

Varmaste påsk kramar från mig !

Helén i Vilrummet sa...

Härliga vår! Grattis till båda vinsterna. Nu kan du finna ro i att gräva i jorden och se sker gro och växa. Härligt.
Skönt att du verkar vara på banan igen. Hoppas att läker som det ska.
Stor kram Helén

Helén i Vilrummet sa...

Härliga vår! Grattis till båda vinsterna. Nu kan du finna ro i att gräva i jorden och se sker gro och växa. Härligt.
Skönt att du verkar vara på banan igen. Hoppas att läker som det ska.
Stor kram Helén

Anonym sa...

DUBBELGRATTIS!!! Så härligt att du fått en odlingslott :)
GLAD PÅSK!
Ha det bäst:)
Kram Lily