Färdigmålad stol

Snabbfotade bilder på en färdig stol.
Målad med vintage paint.
Jag har en provburk kvar så jag ska testa att måla på andra saker också
men jag är nöjd. Just för att ytan är så matt, kalkig men ändå mjuk.
Och då är den inte vaxad än.
För mjukheten tänker jag.


Den här stolen var vit innan.
Jag hade målat direkt på skinnklädseln.
Dom som testat den här färgen innan säger att det inte krävs en 
massa förarbete. Så det var jag förstås tvungen att prova.
Målade bara över allt, inget slipande eller annat.
Använde pensel och det syns inga penseldrag
Älskart!

Fördelen är att den är vattenlöslig.
Vill man ha den tjockare så låter man den stå utan lock en stund.
Vill man ha den tunnare så rör man i lite vatten.
Så ja, den är bra!

Nu, ut i regnet.
Tur att det finns regnställ...

Kram Hannis





21 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon rara du !

Åh så fint det blev.
Jag gillar det, till och med så ser man på bilderna den mjukheten på färgen.
Riktigt fint !
Vad heter den där färgen ?
Skulle inte den bli bra i vår toalett ?
Som skåp med gamla fönster dörrar ?
Ska man vaxa ytan ?
Idag sa jag komma till skott , vågar man köpa två burkar ?
En ljusare och mörkare ?
Kanske vit också hmmmm....

Ha en fin dag ! Idag ska jag ta hand om mig.
Jag har nästan inget röst, läkaren sa att jag skulle ha röst vila.
Stanna hemma och ta hand om mig :)
Kanske ska jag lyssna, hade jobbigt att anda...också igår,
Ska faktiskt lämna dom små trollen på dagis några timmar...dom är ju med mig i vanliga fall alltid.
Dom går bara den liden som jag jobbar...

Ha en mjuk dag fina du !

Varmaste kramar från mig !

Jag hoppas verkligen att vi kan ses snart och kramas på riktigt !

Choices by Annie sa...

Men du hur fantastisk blev inte den stolen. Den färgen verkar helt klart vara underbar. Kanske ska investera i en sådan till mitt stora ekskåp;)

Hoppas du inte regnar bort
Kram
Annie

Den där Victoria sa...

Underbar färg på stolen och man ser verkligen hur mjuk den är.

Kram Victoria

Ewa`s Galleri sa...

Så fin den blev ,måste testa den färgen
Ha en bra dag

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Vilken härlig färg, både utseendet och färgen var väldigt vacker!! Måste nog investera i lite sådan färg.

Jag har insett att jag måste måla om en massa saker. Hyllor som jag sparat har gulnat och det är märken som kom till under branden då det var jättevarmt i lgh. Skall köpa denna färg och måla med ...

Kram

Huuu ett galet väder!

Lene i Annekset sa...

Det blev jettefint tycker jag! En liten hilsen fra Lene i Halden! Ønsker deg en fin onsdag Hannis! :)

bara anna sa...

Superfin! Du är så bra på att "få till" det.

Kram!

franmyllan sa...

Snyggt! Gillar verkligen ytan :)
Kram Sara

Flower of Fame sa...

Så vacker stolen blev. Riktigt sober. Ha en fin dag Kram Pernilla

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Stolen blev verkligen jättefin, färgen är underbar.
Jag älskar den nyansen...
Jag ser på detaljerna på din stol att jag har nog faktiskt en karmstol i samma "familj" den är orginalbrun och jag har länge funderat på att måla den :)
Kramar till dig.
Jessica

Anna S sa...

Så snygg stolen blev! Riktigt fin färg. Jag gillar de där små nyanserna mot vitt och en del metall. Den där färgen verkar ju vara en tiopoängare.!

Regn här med idag, och igår. Solen kommer väl tillbaka när den känner att det är läge.
Kram till dej och hoppas att din dag är fin.!

Helén i Vilrummet sa...

Gillar verkligen det där matta som ser så lent ut. Och att inte behöva förarbeta en massa, toppen! Men hur går det att sitta på dynan? Spricker inte färgen?
Kram Helén

Helén i Vilrummet sa...

Gillar verkligen det där matta som ser så lent ut. Och att inte behöva förarbeta en massa, toppen! Men hur går det att sitta på dynan? Spricker inte färgen?
Kram Helén

Huset på Backavägen sa...

Oj oj vad det har hänt grejor sen sist jag var här. Vilken fin stol! Färgen ser hur len och fin ut som helst! Måste nog provas någon gång. Må så gott!
Kram Anki

vitadrömmarobusigabarn sa...

Underbart låter spännande med sån färg
Och stolen är så fin❤
Tack för din fina fina hälsning
Blir alldeles varm i hjärtat
Varmaste kramar!

Rosa i huset i vitt sa...

Jättesnygg blev den
kram Rosa

Ann Kåge sa...

Tusen tack för härlig inspiration. Såå vackra bilder och fina tips.
Vänligen Ann

Ann Kåge sa...

Tusen tack för härlig inspiration. Såå vackra bilder och fina tips.
Vänligen Ann

Fröken Grön sa...

Det är så läckert det där, att man kan måla HELA stolen med sits och allt. Har sett något liknande hos "Att vara någons fru".
Är det sådan där kalkfärg du har använt? Måste nog testa det där!
Kram från Skåneland!
/Anna-Karin

Bara Sara sa...

Wow, den färgen alltså! Ser ju att många provar och det blir så himla snyggt! Kram Sara

Mamma C sa...

Är det den där färgen Chalk Paint Annie Sloan eller nått. Har lust att prova på något jag med. För det blir så himla snyggt.
Kram Mamma C