En del människor alltså

Igår var en sån där skutta runt och uträtta saker-dag.
Hem tog jag en taxi med en taxichaufför som var något av det trevligaste
jag träffat i en taxibil. Som skrek rakt ut när han hämtade upp mig:
Ojoj, en sån vacker kvinna med krycka.
Jag ska hjälpa dig!
Nu var jag inte så vacker just då.
Med gympabrallor, håret på ända och svetten som rann.
Men han gjorde mig på bra humör.

Sen frågade han om jag hade ägg i kassarna och när jag sa nej då,
då blev det full gas kan man säga...
Samtidigt som han lärde mig en massa om honung.
För en gång i tiden hade han arbetat med det.
Han pratade om hur bra det är i Sverige.
För här får man tänka fritt utan att vara rädd för att bli skjuten.

Så hjälpte han mig upp med kassarna.
Och trots att han var rädd för hundar så stod han kvar när pälsbollen började gorma.
Så säger han, vänta lite och springer ner till sin bil.
Och kommer upp med en påse bullar.
-Jag tänkte att du kanske vill ha dom, det blir lite roligare när det finns godsaker.
Jag bangar aldrig godsaker!
Och framför allt inte från en person som vill glädja andra.



När jag kom hem så blev det till att dyka i trädgårdsböcker igen.
Med kaffe, alltid detta kaffe.
Och de nya fröerna som kommit.

Så läste jag era kommentarer.
Och tänker att jag nog har de finaste bloggvänner som finns.
Tack!
Kram Hannis

Ps. Anna.S, världens finaste helg till dig!
Har du det bra?
Kramen

15 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Vilken härlig taxichaufför. Att det finns så trevliga människor. De växer inte på träd. Så mysigt med planering av din koloni. Ha en fin dag Kram Pernilla

Ellinor sa...

Oj, nu blev jag rörd till tårar. Goda människor, som vill andra väl och vågar visa det. Fantastiskt!!
Hoppas du får en bra fredag och skön helg!
Kram
Ellinor

ylläpitosiivous sa...

That was a good experience of yours ,well lately i am stuck in my house for cleaning it and lately i wanna go outside and find a place where i can enjoy and meet new people.

Anna S sa...

Hej Hannis! Så härligt att du mötte på just den taxichauffören! Han verkar ha en bra inställning till livet och saker. Bara att bjuda på bullar för att han ville, härligt!
Det är intressant när man möter såna personer tycker jag. Också när de berätta något de kan mycket om. Du kanske blir med bikupa på din odlingslott inom kort. :-)

Jag repar mej efter att ha haft det lite jobbigt i några dagar. Vaknade av ljuset utanför idag, tidigt. Men känner mej utvilad eftersom jag somnade framför TV´n ganska tidigt igår. Eventuellt blir det att träffa in vän i eftermiddag. Kanske fika eller mat. Tvätten står och lyser med sin närvaro men jag har för ont i kroppen för att tvätta just idag.
Igår var jag ute och hämtade paket som jag beställt. Små silvriga högtalare med världens basgång. De resonerar av det man ställer dem emot. Jag går omkring och provar olika platser. Kylen och järnskåpet är höjdare att resonera genom. Jag vrider ner volymen lite för att inte väcka grannarna i ottan.

Bästa helgen tillbaks till dej!
Och tack för att du bloggar. Det är alltid fint att titta in här och läsa vad du skriver! Kramen!

Den där Victoria sa...

Vilket underbart möte med taxichauffören, fram för mer sånt i vardagen.

Kram Victoria

bara anna sa...

Fastän jag aldrig träffat dig så tycker jag så mycket om dig och din blogg, bara så du vet....

Det du skrev i förra inlägget är bara SÅ bra.

KRAM!

franmyllan sa...

Underbart! Sådana människor gör verkligen ens dag!
Kram Sara

Therese sa...

Underbart! Jeg er misunnelig på alle de fine svenske ordene så nå lånte eg ett. Så flott at du møtte akkurat han og han så selvklart hvor vakker du er i deg selv.

Ønsker deg en myk helg.

Good Enough sa...

Vilket fantastiskt möte!

Kramen och mjuk helg til dig <3
/M

Le petit jardin sa...

WOW vilken taxi chaufför...såda växer inte på träd. Han kunde verkligen konsten att glädja, vara en fin med människa.

Härligt!!

Ha en fin helg fina Hannis

Kram Kajsa

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hi hi ...nu är du så där h ä r l i g t besatt som bara en kvinna med en bit jord kan bli... : )
Å det är så härligt att vara i ett grönt flow..
Tillbringade morgonen på balkongen med att "skola om" alla mina sköna plantor..

Igår på väg hem från mässan så släpade jag på massor av tunga rostiga fynd ... då var det en ung kille som frågade om han kunde hjälpa mig bära till bilen? Då skrattade jag och sa att bilen antagligen befans sig i en annan del av stockholm och att jag var på väg mot pendeln...
Jag kan skjutsa dig erbjöd han sig... och sedan så blev det att jag åkte med honom till en T-bana i stan å vi hann prata om hans mamma och systrar och syskonbarn... JA det är så kul att träffa på trevliga människor... och jag brukar tänka att faktiskt så är nog de flesta människor trevliga...
KRAM och trevlig helg!!

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Ja... men visst är det underbart när vi blir överraskade av människor som detta :)
Man blir glad och hoppet lever vidare :)
Stor kram till dig kära vän.
Jessica

Maria - Snickaregården sa...

Vad trevligt att träffa såna människor :) dagen blir genast mycket bättre.
Klart att kaffet måste va med
Hur ska man klara sig utan liksom ;)
Kram Maria

LissenTo sa...

Blir så glad när jag läser..... vilka komplimanger...... och ägg i kassarna..... och bära upp kassarna åt dej.... vilken go människa.

Kram påre

Och tänka fritt är härligt ....

Anonym sa...

Vilket härligt möte!! Jag blir varm i hjärtat när jag läser om det. Det ger hopp :)
Ha en fin dag och helg
Kram Lily