Det där med solen

Igår kväll...
Solen invaderade mitt hem.
Lite kyligt ute, men i köket som badade i solen kändes det varmt.
Det gör mig lycklig, att den lyser på kvällen.
Utanför spelas det fotboll och barnen skrattar så mycket så att jag 
skrattar åt dom. Det känns att människorna börjar vakna till liv nu.
En härlig tid!
Det är det där med solen, den väcker oss till liv.
 Tulpanerna som har tappat sina blad står kvar.
 På bordet ligger den nya boken.
Som heter:
Hej! Kreativa hem
Skriven av Moa Samuelsson & Christina Breeze.

Det är en inredningsbok som handlar om just kreativa hem.
Inte trenderna, eller det dyra utan det personliga.
Den riktar sig inte mot en stil eller en viss grupp.
Och den är full av intressanta intervjuer med dom som bor i hemmen.

Den är skitbra!
Jag blir inspirerad av det personliga.
Där man ser att det bor människor på riktigt.
Det lite stökiga, med leksaker framme och böcker på hög.
Kaffemuggen, kort från minnen och tyger huller om buller.
Lite så är den här boken.
Så är den billig, det tycker jag förstås om.

Dagens boktips från mig.

Kram Hannis


17 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Solen är oerhört viktig för mig, en varm solstråle gör skillnad...
Önskar dig en solig dag!
Kram,
Regina

Helén i Vilrummet sa...

Tack för boktipset! Så där vill jag att hem ska var, lite lagom stökiga så att man ser att det bor människor i det.
Solen är så oerhört viktig. Den ger energi och nu när vi ställt om klockan lyser den nästan till 8 på kvällen. Härligt!
Kram Helén

Johanna Stålros sa...

Älskart! Solen- boktipset och de vissna tulpanerna♥Kram

Kia sa...

Underbart med sol! Sen lite mer värme på det så vore det ännu bättre. :)

Skönt med lite resor. Vi ska resa i vinter annars blir det Finland som vanligt.

Ha en toppen dag!
kram Kia

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Den boken låter som nåt i min smak... huller om buller men trivsel och värme... Personlighet... :)
Jag ska se om jag kan hitta ett exemplar av den, sen så är ju billigt bra också :)
Kram ar
Jessica

franmyllan sa...

Den där boken måste jag kolla upp!
Kram fina!

Flower of Fame sa...

Det låter som en trevlig bok. Den får jag kika efter. Visst är solen energi för oss. Ha en fin dag Kram Pernilla

Villa Freja sa...

Kul att de inte visar upp trender och ny dyr design. Inredning är ju så personligt. Där allt är rätt så länge man trivs. Kram.

Le petit jardin sa...

Det låter som en härlig bok!!!
Man blir glad av solljus, barnskratt och när man ser människor ute..precis som alla har klivit ut ur sid idé och vaknar till liv. Det börjar sjuda där ute och man får en bra känsla i kroppen

Kram Kajsa

Queen of Kammebornia sa...

Tack Hannis för tipset, den ska jag hålla utkik efter! Och visst är det vackert med sol som letar sig in och utblommade tulpaner! Kram!

Pemsplatser sa...

Ja, underbara sol:) Jag läste om den där boken och den verkar ju vara bra! Hur blev håret? Kram Emma

Bara Sara sa...

Tack för tips om bok! Minns att IKEA hade nån liknande bok för flera år sen, en bok m vanliga familjer som visst hade prylar från IKEA men som kombinerade det med egen person och egna intressen och det kändes mycket ”hem”. Kram Sara

Bara Sara sa...

Tack för tips om bok! Minns att IKEA hade nån liknande bok för flera år sen, en bok m vanliga familjer som visst hade prylar från IKEA men som kombinerade det med egen person och egna intressen och det kändes mycket ”hem”. Kram Sara

Rost och rädisor sa...

Trevligt boktips, tackar! Visst är det härligt när solen fullkomligt väller in och det blir skuggspel på väggarna som man inte är van vid. Det blir som ett nytt rum.

Ha det fint
/Anette

Birgit sa...

Ja, solen och ljuset över huvudtaget är helt fantastiskt. Men vi har en liten bit kvar till vår än här uppe i norr. Men bara idag har det töat så att det syns! Trevlig helg :-)

Charlotte sa...

Underbart vackert! Solen är fantastisk och fina bilder likaså :)

Charlotte sa...

*dina bilder