Det där med att måla

Jag har något behov av att alltid göra om saker.
Åtminstone lite...
Har inte en aning om varför.
Men i alla fall så köpte jag en skål.
Som var jättefin men färgen var inte riktigt den jag ville ha såg jag sen.
 Så botten fick bli svart istället.

Och nu trivs jag med den.
Enkelt pyssel.

Igår provjobbade jag.
Och det var så kul att vara tillbaka i min stol med mina hörlurar.
Men eftersom att jag ska lyssna på kroppen så blir jag hemma idag.
Och vilar.
Så efter en promenad i snigeltempo så blir en stund med en bok.

Lite lagom så.
Kram Hannis

15 kommentarer:

Therese sa...

Så fint det ble med svart. Du er flink til å "se forbi", se muligheter isteden for begrensninger. Kanskje det er derfor du gjør om? En annen hadde kanskje ikke kjøpt den i hele tatt.

Jeg har tenkt på deg i dag. Det er ikke alltid så lett å lytte til kroppen. Jeg håper du har en arbeidsgiver som gjør at du kan gjøre det. Jeg har mistet nesten alt det jeg likte best med livet mitt, men det går ann å leve ett liv som er bra nok her og nå. Og langt der inne håper og tror jeg det kommer bedre dager der fremme.

Har du sett filmen The Best Exotic Marigold Hotel? Den er fra 2011, men jeg så den først i påsken og jeg syns den var så vakker på alle mulige måter. Anbefales veldig.

Ta vare på deg selv, fineste Hannis.

Anna S sa...

Skålen blev jättefin! Jag är som du där, vill ofta ändra om. Byta färg, alltså måla eller spreja, ta bort något eller bara använda en del av tingesten.
Så kul att du trivs så bra på jobbet! Men klokt av dej att stanna hemma idag och ta det lugnt. Det är viktigt att lyssna på kroppen och sej själv.

Här skiner solen idag med sitt bredaste leende. Jag har varit inne och ugglat i dagar, så borde verkligen lyfta mej i håret och ta mej ut en sväng. Det får bli lite senare.

Kramen till dej!

Flower of Fame sa...

Så fin din skål blev. Så bra att du lyssnar på din kropp. Klokt! Ha en mjuk fin dag Kram Pernilla

kavallinskan sa...

Vilken förvandling..skålen blev jättefin! Bra att du lyssnar på din kropp, ha en fin dag!
Kram viktoria

Pemsplatser sa...

Så snygg den blev! Och odlingslotten, så lyckligt:) Så kul att få sätta spaden i jorden och börja planera och fixa! Ha en fin dag. Kram

Le petit jardin sa...

Så enkelt och vackert, gjorde fatet snyggare!!

Skönt att kunna få ta det lagom när kroppen säger ifrån, det går ju framåt

kram Kajsa

Rost och rädisor sa...

Det blev verkligen bra med svart och en extra finess är ju att du inte målade enda upp.

Ha det fint och var rädd om dig!
/Anette

Mycket annat & lite betong sa...

Den blev bättre som omgjord!
Så roligt att du har fått en odlingslott! Ska bli kul att se vad du hittar på där.

Kram Agneta

Maria O sa...

Klok du är som vilar och lyssnar på kroppen. Skålen blev absolut snyggare efter att du varit framme med penseln :)
Kram Maria

åse sa...

Så snygg den blev skålen, nu har jag läst i kapp allt jag missat njutit av vackra bilder och fina texter. Krya på och var rädd om dig. Kram Åse

Prima Gård sa...

Härligt med odlingslott - jag har en stooor potentiell trädgård nu, men tiden.... ;) Men odla är underbart och det ska bli allt mer! Lycka till med din lilla härliga plätt!

/Emma

Ellinor sa...

Tusen gånger bättre i svart! Hur snyggt som helst!
Viktigt att lyssna på kroppen. Den är ju den enda vi har!
En lugn fin torsdag önskar jag dig!
Kram
Ellinor

Jennica... sa...

Så fint det blev! Jag måste också "våga" göra sånt där....drar mig alltid för det. Den där jäkla rädslan att misslyckas.....den gör att jag ibland inte vågar, ibland inte kommer mig för och allra värst....ibland inte ens tänker på att jag kan göra vissa saker. Det dyker inte ens upp i huvudet....det är vad denna jäkla rädsla har gjort! Dumt.

Kram till dig och tack för all inspiration!

franmyllan sa...

Snyggt! Svart fungerar alltid :) Och toppen att du får komma tillbaka till jobbet i ditt eget tempo!
Kryakram Sara

Helén i Vilrummet sa...

Jag hoppas att återhämtningen går som den ska. Ta det lugt och lyssna på kroppen.
Kram fina du.
Helén