Det bor ett par skor på mitt bord

Syrrans skor bor just nu på mitt köksbord.
(Det beror mest på att jag flyttar runt på saker)
Så man får inte vara skrockfull i det här huset...
Tänka att ha till ett fotoprojekt jag fortfarande inte har hunnit med.
Och eftersom att hon för tillfället inte orkar gå i dom så stannar dom kvar här.


Så dom får bo där, på bordet.
Bland alla andra saker i en salig röra.

Tvi, tvi ryter en väninna som är här.
Mäh! Lägg av säger jag, tror du på skrock?
På riktigt??!
Ska du säga kontrar hon...
Som inte kan gå under en stege utan att rysa.
Men det är skillnad hävdar jag för stegen kan välta.
Det är ju inte så att skorna hoppar upp och klappar till dig!
Hon suckar och sätter på kaffe.
Typ så pratar vi med varandra medans vi väntar på fikat.
Och vi hävdar båda två att vi inte har fördomar och tror på skrock...

Så kan det också vara en helt vanlig måndagskväll.
När man får för sig att rensa när man ändå håller på och målar.
Någon gång ska jag träna på att göra en sak i taget.

Kram Hannis

14 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Ja min tanke var direkt, inga skor på bordet. Lite skrock har jag med från mig. Kommer en svart katt tviar jag av bara farten över axeln. Tokigt egentligen. Men är man uppväxt med skrock så är man . Hi hi. Vackra skor är det minsann. Så klart det ska ha en vacker plats så man kan se dem. En mjuk dag till dig. Kram Pernilla

Hemma på Sjuan sa...

Snygga skor! Men de måste vara svåra att gå i ;) Skrock tror inte jag på... Kram Suss

Melody and M.E sa...

Tänk jag har aldrig hört att det betyder något speciellt att sätta skorna på bordet! Enda anledningen att inte ha skorna på bordet är väl att de är smutsiga?
Betyder det otur?
Nu älskar jag ju skor och de där skulle gärna få stå här på mitt bord! I dag ska det bli lite shopping, så kanske jag har ett par på mitt frukostbord i morgon!
Önskar dig en härlig dag!
Kram M.E

Suz sa...

Här blev det också en reaktion från mig:) Inga skor på bordet! Tänk vad man kan få med sig från de äldre generationerna, för det är vad det är för mig. Mormor och farmor som var skrockfulla, lite av det har jag med mig - men jag försöker vara rationell;)
Snygga skor, men jag hade nog aldrig varit i ett tillstånd att jag ens skulle kunna gå i dem! Vilka klackar!

Ha en fortsatt fin vecka!
Kram
Suz

Kia sa...

Visste inte att man inte fick ha skor på bordet, bara nycklar. Inte för att jag är skrockfull men min mamma la aldrig nycklar på bordet. Stegar går jag under och spottar inte efter svarta katter som jag för den delen tyckte det var när man ser din bild i litet format på blogglistan. Såg ut som 2 svarta katter som satt med svansen rätt ner. :)

M tycke väl att ridprovet gick bra. Tror det ska komma hem ett brev denna vecka om hon är godkänd eller inte sen hänger det på betygen. Hoppas verkligen hon kommer in för det är så fint där borta och det skulle vara så kul att åka dit och hälsa på!

Ha en toppen dag!
Kram Kia

VisaLiza sa...

Så tjusiga skor! Hon har bra smak din syster måste jag säga. Vad gäller att göra en sak i taget så har jag gett upp det. Inser att jag aldrig kommer att bli en så pass organiserad människa att jag kan hålla mig till ett projekt i taget. Kramar Liza

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag är väldigt skrockfull, dom säger man lättare blir det om man växt upp på vischan. MEN är det inte nya skor gör det inget, du kan lugnt ha dom där. Läckra!
Kramar/AM

Good Enough sa...

Älskar hur du beskriver en helt vanlig dag eller händelse. Du kan verkligen få det enkla att framstå som snudd på magiskt.

Kramen /M

kavallinskan sa...

Det där med att vara skrockfull har jag fått med mig från barndomen..då fick man ofta höra det från de vuxna. Men nu försöker jag att inte vara skrockfull..sånt begränsar...Klart man kan ha skorna på bordet! :)) Riktigt läckra skor!
Kram viktoria

Choices by Annie sa...

Men med sådana vackra skor så måste det ju finnas ett undantag. Nog är jag allt lite skrockfull jag också gillar inte stegar och jag gillar inte a-brunnar (fråga mig inte varför men det sitter kvar sen jag var liten)

Kram
Annie

Le petit jardin sa...

Jag kastar jämt av nycklar från bordet...men skor har jag inga problem med...så visst är man lite skrockfull när man vill vara det. Jag hoppar faktiskt lite på brunnarna fortfarande....och skrattar åt mig själv.

Ha en fin fortsatt dag

kram Kajsa

Bakom dörr nr. 11 sa...

Snygga skor även om jag aldrig skulle klara av att gå i dom ;)
Lite skrockfull är jag nog allt, men skorna måste vara nya annars är det ingen fara (tror jag hehe)
Men å andra sidan lägger jag nycklarna på bordet, så äh jag vet inte.

Ha det gott
Kram Pia

Mamma C sa...

Ha, lite skrockfull är jag nog. Eller annars sitter allt inpräntat sedan man var liten. Men skorna var superfina.
Kram mamma C

franmyllan sa...

Hehe, jag är skrockfull som bara den! A-brunnar, stegar, nycklar på bord, svarta katter, listan kan göras lång ;) Varför vet jag inte, kanske för att få lite vardagsdramatik?

Kram Sara