Att njuta i lagom takt

Solen skiner oavbrutet.
Vilket är helt underbart!
Jag sitter på balkongen och vilar.
 Citronen får komma ut och lufta sig lite.
 Och jag har svårt att bestämma mig för bok.
Men fastnar i den här.
Så vacker så att jag gråter.


Jag börjar få orken tillbaka.
Men tar det ändå väldigt lugnt.
Det kliar i fingrarna att få måla vägg, möblera om.
Släpa fram symaskinen och pyssla.
Men var sak har sin tid.
Så ni får stå ut med det här ett tag till.

Idag ska vi förhoppningsvis iväg.
Jag och pärlorna, kolla blommor.
Och lite annat mys.
Sådär lagom lördag.

Njuter ni av solen? Vad gör ni idag?
Kram Hannis

Ps. Anso, tack för din fina kommentar!

11 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Skönt att du är så pigg, och det blir ju en jättebra lördag. Dagdrömma på balkongen om blommor och sen köpa.
Ha det gott
Kramar/AM

franmyllan sa...

Underbart! Här i myllan blir det lite småfix och sedan ett glas rött i solen med Spotify skrålande i bakgrunden :)
Kram Sara

Anna S sa...

Hejsan! Det låter både klokt och bekvämt att njuta i lagom takt.

Jag kom ut ur lägenheten igår eftermiddag och mötte upp med en vän.Satt i myllret på torget. Fredagskväll och solen sken, det var ljummet ute. Vi tog en kaffe på att ställe som hade livemusik.
Sen råkade jag sova tills kl 3 på eftermiddagen idag. Men inga direkta måsten finns , så det är väl OK.

Det är intressanta böcker du läser tycker jag! Jag har svårt med koncentrationen så kan inte läsa böcker riktigt. Men det finns många därute, både feel-good och lärorika böcker.

Kramen till dej, önskar dej en fortsatt fin dag med dina pärlor!

dnyahuset.blogspot.se sa...

Här är bara såååååå skönt! Våren är ju fantastisk i år.

Home2tiny sa...

Ta hand om dig vännen, viktigt att du återhämta dig ordentligt, pyssla, måla o allt annat kan du göra sen, när du känner dig starkare. Njut av sol o en bra bok. Kramisar Tina

Rosa i huset i vitt sa...

Kikar in och önskar dig en fin helg
kram Rosa

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Idag så började jag dagen på balkongen, i solen .. lät skruttungen sova lite..sedan bar det iväg till landet - krattat rensat och njutit i S O L E N (den sköna) .. sedan drog vi hem via Maxi .. nu har vi ätit en köttbit och en god sallad.. Nu tar vi det bara L U N G T!! ... smuttar på ett glas rött... beställer en skön stol till balkongen .. surfar n j u t e r av att bara vara!!
Samla kraft så hittar vi någon dag att ses, när du orkar

K R A M ...

Maria - Snickaregården sa...

Skönt att höra att du börjar bli pigg tillbaka. Ett säkert friskhetstecken när det börjar klia i fingrarna :)
Kram Maria

Flower of Fame sa...

Klokt av dig att ta det lugnt. Så mysigt att titta på blommor. Ha en fin söndag Kram Pernilla

choicesbyannie.se sa...

Verkar som om du har det ganska fantastiskt ändå och den där boken måste jag bara skriva upp på min "att läsa"-lista.

Hoppas det blev några roliga blom-inköp igår.
Kram
Annie

Jennica... sa...

Så den är bra den boken? Den står på min lista över böcker jag vill läsa!
Kram!