Söndagen

Igår var det verkligen söndagskänsla.
Efter en långpromenad ihop med åtta andra hundar och ägare så blev det
väldigt lugnt. Jag satt i solen i balkongdörren med en kaffe och bok.
 Pälsbollen sniffade i luften eftersom att grannen grillade.
 Solen var överallt.

Jag stängde av signalen på telefonen.
Sov middag med solens värme på fötterna.
Det borde vara flera söndagar mumlade jag för mig själv.

Men nu är det måndag.
Och jag ska försöka behålla den där känslan av vila.
Det hoppas jag att ni också får.

Kram Hannis


13 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Visst var det en underbar dag igår. Hoppas vädret blir lika fint i veckan. Ha en fin dag Kram Pernilla

Good Enough sa...

Sådana dagar är underbara, helt rätt att bara njuta.
Jag har också haft en fantastisk helg och hoppas behålla känslan resten av veckan. Det blir en utmaning, men jag ska göra mitt bästa.

Kram fina du
/M

Helén i Vilrummet sa...

Hela helgen har varit alldeles underbar. Jag har gått i t-shirt både lördag och söndag och fått lite färg i ansiktet. Härligt! Hoppas det är på gång på allvar nu.
Kram Helén

Tante Mali sa...

Oh ... good morning, it seems to be a wonderful and sunny day for all of us!!!
Have a great time
Elisabeth

Johanna sa...

Själv har jag grävt och klippt av buskar i trädgården hela helgen. Altanbygge på G;)

Dina bilder får en att drömma sig bort!

Ha en finfin start på nya veckan.

Kram Johanna

Melody and M.E sa...

Här kyler havet så den där riktiga värmen infann sig inte i helgen, men i Orangeriet var det varmt och gott.
Och visst kunde det vara två söndagar i rad den här årstiden när solen lyser!
Kram M.E

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon fina du !

Härligt härligt !
Visst kan man säga att fredagar är så sköna men just att söndagar får vara lugna.
Söndags tupplur och det lugna tempot, veckans bästa dag.
Vi av sluatde kvällen men film mys och till och med en påse ost stjärnor slank ner...

Ha nu en fin start på den nya veckan ! Bäst att jag ska dansa runt med damsugaren lite, sen bär det av till ett möte på jobbet och sem kort kvälls pass.
Och visst jag lovade nog stryka några skjortor till min A :)

Ta hand dom dig vännen ! Kram kram

Pernilla sa...

Det låter som en perfekt söndag!! Å sicken mysig vovve som lapar solen, njutarhund!

Den där stolen var jättesnygg, var har du köpt den?

Ha en finfin vecka, kramar!
Pernilla

franmyllan sa...

En alldeles perfekt söndag med andra ord!
Kram Sara

Therese sa...

Høres fint ut med en slik søndag og du trengte den nok. Jeg syns stolen du byttet til deg passer så godt inn hos deg, den hører liksom til. Håper det venter en fin uke på deg!

Pemsplatser sa...

Ja igår var en underbar dag här också, jag bara älskar vårkänslan och vill att den ska fortsätta:) Vi njöt också av en promenad i solen. Kram

Jennica... sa...

Åhhh, det där lät underbart! Det har ju varit en helt underbar helg! Jag har planerat för en sådan dag på lördag....som du hade igår! Behöver en sån dag känner jag....
Kram Jennica

Mamma C sa...

Låter som en underbar skön och bra söndag du haft.
Kram Mamma C