Skörhet

Som jag har sjungit för och pratat med dessa sköra blommor.
En har överlevt, två är i komposten...
Men en är gott nog tänker jag med ett leende.

Det är det där snirkliga, sköra som jag faller för.
Och att jag ibland inte är säker på om den är med.
Ungefär som med mig på måndagsmornar.
Aningen förvirrad och överväger alltid att ligga kvar.

Imorgon ska ni få se soffan, eller vad man ska kalla det för.
Soffa låter som att jag har gjort stordåd och det har jag inte.
Idag ska jag ta mig igenom dagen.
Fast jag helst skulle vilja vara hemma och lyssna på Beatles.
Fy fabian så bra musikalen var!
Galet, galet.
Jag köpte skivan förstås och den gick varm igår kväll.

Ha en skön måndag/Kram Hannis




14 kommentarer:

tinajo sa...

Vad heter den, blomman? Jag är så förvånad att olivträdet jag tog in i höstas lever och frodas, det är som att den aldrig begrep att den inte skulle tycka om ett varmt vardagsrum! :-)

Flower of Fame sa...

En sådan blomma stod jag och tittade på i affären igår. Men tänkte den är nog svår.. Får nog prova en ändå. Ska man vattna den mycket. Som en plättar i luften? Ha en fin dag Kram Pernilla

Le petit jardin sa...

Ja, jag måste också fråga vad blomman heter, den verkar vara så snygg med medelhavskänsla.

Musikalen verkade ju vara superhärlig...Beatles, kan knappt bli bättre!!!! kan förstå att skivan gick var!

Efter en rockig kväll med Mustach så har vi haft golvbytar helg....man är ju nöjd nu när det är gjort

Ha en fin dag
Kram Kajsa

Helén i Vilrummet sa...

Vilken söt liten blomma. Så skör. Vet du vad det är för någon sort?
Jag hoppas du får en fin vecka och många stunder att lyssna till Beatles :-)
Kram Helén

Ellinor sa...

Vad härligt att konserten var så bra. Ger energi. Hoppas den räcker för att hålla igång dig idag denna måndag (då jag verkligen inte känner för att vara på jobbet alls…)
Kram
Ellinor

Anci sa...

Hej !
Den soffan är säkert väldigt snygg för det brukar det vara hos dig ! Du inspirerar !!

Kram
Anci

skrifvande.com sa...

Så vacker i all sin enkelhet.

Rosa i huset i vitt sa...

Har en sån blomma och har lyckats hålla den vid liv sen i januari ..får de hur länge det går
kram Rosa

VisaLiza sa...

Tänker att det en måste kämpa för får lite mer betydelse än det andra. Att få en blomma att överleva när de andra inte gjorde det gör den lite speciell. Tack för varma ord inne hos mig. Att få skriva av sig och få några uppmuntrande ord tillbaka betyder verkligen så mycket. Kramar Liza

Anna S sa...

Skört eller skirt gillar jag med.!
Det ska bli spännande att se det du byggt! Tycker att det du gjort som jag sett hittills har varit riktigt fint, bra avvägt!
Hoppas att det gick bra för dej att ta dej igenom dagen. Vissa dagar är mer än lovligt sega, helt klart!
Så bra att du hittade en klädstång som du trivs med, i väntan på den egengjorda.

Kramers och fin kväll önskar jag dej!

Pemsplatser sa...

Den är så fin. Jag har en likadan men den är död och torr som fnöske. Men den är ganska fin och får stå kvar ändå:) Kram

Mamma C sa...

Det var en snirklig liten vacker blomma du hade.
Kram mamma C

Maria O sa...

Så vacker den är din skira växt. Här hade den nog gått en säker död till mötes bara på en vecka eller två ;)
Spännande med din soffa!
Kram Maria

franmyllan sa...

Vacker! Jag är också svag i blommor med en egen personlighet ;)
Kram Sara