Så blev det söndag

Igår var det kalas.
Och jag står lite förvirrad mitt i allt och tänker:
Hur 17 blev vi så många?
Det pratas högt och tallrikar skickas fram och tillbaka.
Det pratas på svenska, engelska och lite ord på persiska dyker upp då och då.
Äldre generationer, yngre och vi som är mitt emellan.
Just igår var vi hela fyra familjer som slagits ihop på olika sätt.
Och har olika delar i varandras liv.




 Min bror och hans son.
Sonen fick själv bestämma om bilden skulle visas.
Min bror har inget att säga till om.
 Min ena syster, den yngsta som var föremålet för kalaset ihop med 
de yngre tjejerna i familjen som umgicks på det nya sättet.
Med plattor, spelandes spel. Tjejspel som dom sa.
Med en blick på mig som sa:
Asså, hur gammal är du egentligen??
Det är mysigt!
Även om de små anser att jag är gammal som ett skogstroll...

Så blev det söndag.
Och jag lyssnar på radio och lär pälsbollen att krypa.
Och har en hel dag att göra vad jag vill.
Skönt det!

Kram Hannis



13 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Låter som en mysig fin fest, alltid roligt och se dina bilder. Och så roligt och träna pälsbollen, och man kan få nytta av sånt. Du kan träna honom genom och viska kommando också, dom blir jättefokuserade.
Kramar/AM

Therese sa...

Ser ut som ett godt sted å være! Kos deg med søndagen din.

franmyllan sa...

Låter som om du haft en helt underbar dag!
Stor kram fina!

Maria O sa...

Så mysigt det låter! Härligt att vara många och att var olika men ändå lika ;)
Kram Maria

Johanna Stålros sa...

Så trevligt med olika nationaliteter och åldrar. Jag har själ en liten familj men min mans är stor och det är så härligt- om ibland lite väl intensivt;) hihi Kram

Villa Freja sa...

Låter som en mysigt bullrig gemenskap, härligt. Kram.

Helén i Vilrummet sa...

Härligt med fest. Mysigt när olika generationer och kulturer möts.
Jag hoppas du haft en skön söndag.
Kram Helen

Home2tiny sa...

Ååå vad det är härligt med en stor bullrig o kärleksfull familj, ha en mysig kväll finaste. Kramisar Tina

Flower of Fame sa...

Så härligt ni har det. Härligt med stor familj . En fin söndagskväll till dig. Kram Pernilla

tinajo sa...

Låter som en fin dag, hoppas starten på nästa vecka blir lika bra! :-)

En Vacker Vardag ♥ sa...

Låter som en härlig dag med familjen!! Och grattis till att du ska bli moster,så mysigt!!

Ha en fin vecka!!
Kram Lotta

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Aha ett nytt sätt och få ut honom på morgonpromenad! Du lär honom att han kan krypa ur den varma sängen, hi hi...

Sköna bilder med mycket känsla!! Min helg har varit lugn. Städat och rensat svärmors trädgård och en sväng till landet och en stund med kratta och sekatör! Var första gången på mycket länge som jag plockade fram kameran. Sakta men säkert så börjar lusten återvända. Hemgången känns nära.

Kram önskar dig en fin vecka!!
Monica

Mamma C sa...

Härligt när man träffas hela stora familjen och firar eller bara umgås. Vilken härlig söndag vi haft.
Kram Mamma C