På rad

Fotoutmaningens tema är "på rad"
När jag gjorde vårskriket härom dagen så cyklade jag över Islandsbron.
Och där finns låsen.
För att besegla kärleken, på rad.
Jag såg det första gången på en bro i Paris.
Nu finns det lite överallt och jag tycker det är fint.
Folk står och läser på låsen och ler lite.


För att se flera bidrag så klickar ni här och här

Nu skiner solen.
Promenaden är avklarad och jag ska sträcka ut kroppen
på yogamattan. Sen är det en hel dag att njuta av.
Och tack för alla krya på dig hälsningar=))
Fin söndag till er /Kram Hannis

Ps. Anna.S, blev det någon loppis?
Är så loppis-sugen, kul att leta efter dom där speciella sakerna.
Kramen

25 kommentarer:

Maria O sa...

Så himla fint! Jag har hört talas om de där kärlekslöshet men inte sett de i verkligheten. Perfekt till temat :)
Kram Maria
Ps! Ja kolla in Green kitschen stories. Igår laddade jag nere deras receptappar och oj vad jag har dreglat över mat och godsaker. Det lär bli många recept som ska provas här nu.

Flower of Fame sa...

Så vackra bilder på låsen. Tack för din krya på mig hälsning. Jag är bättre men inte helt ok än. Har fått bihåleinflammation också. Tur jag kan kika på ditt fina bidrag. En fin dag till dig Kram Pernilla

Dnyahuset.blogspot.se sa...

Vilken fin ide! Hoppas du får en fin dag!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Har bara sett sånt här på tv, häftigt med en bro där det samlas lås för kärleken.
Kramar/AM

Maria sa...

Vilka häftiga bilder! Ja tänk om man kunde låsa fast kärleken. Det är en svindlande tanke.

Mamma C sa...

Det är vackert med dessa broar. Har en liknade i stan där jag bor. Ha en fin söndag.
Kram Mamma C

Good Enough sa...

Visst är det mysigt med alla lås. När vi gick förbi där frågade sonen mig vad som händer om dom skiljer sig :-) Då sitter det kvar som minne svarade jag... Du o pappa borde sätta ett, för ni ska ju aldrig skilja er sa han sen. Sötnosen.

Hoppas du har en bättre dag idag.
Varm kram /M

LissenTo sa...

Åh så fint med kärlekslås.

Njut av din dag nu Hannis

// Lissen

Lene sa...

Vad härligt med kärlek på rad.
Fina bilder

Kramar
Lene

Arja sa...

Halloj!
Fint bidrag med kärlekslås, har jag aldrig sett förut :O)
Ha d gott kram Arja

Choices by Annie sa...

Vilket fint bidrag. Massa kärlek på rad, så vackert.
Önskar dig en härlig söndag
Kram
Annie

Jennica... sa...

Men vad fint att de där låsen även finns där du bor! Det är en fin idé tycker jag.
Hoppas du får en fin söndag. Här väntar en dag med kalas för min lillasyster.
Kram Jennica

franmyllan sa...

Leve kärleken! Kul att idéen börjar sprida sig överallt, en bra tanke tycker jag.

Ha en skön söndag!
Kram Sara

Karin sa...

Visst är det lite gulligt med alla lås, har också sett det på några ställen. Ha en fin söndag Karin

dammråttor och rabarber sa...

Gammal kärlek rostar aldrig, undrar just om låsen sitter i en evighet eller om kärleksparen ångrar sig? Underbara bilder!
Kram Lisa

Helén i Vilrummet sa...

Det är så himla mysigt. Jag har faktiskt stått och tittat på den där bron i Uppsala. Och som du säger, de finns lite överallt idag. Härligt!
Kram Helén

Anna S sa...

Det är kul tycker jag när det poppar upp saker i stadsrummet som människor gjort! Vare sig det är konst som placerats ut, eller den konst som dessa hänglås bildar.Små spår av dom som finns och bor där och av kreativitet.

Nej, blev ingen loppis igår. Orkade mig inte ut förrän på kvällen och då var jag flera timmar hos min bror. :-) Kaffe och prat om ditt och datt. Han har renoverat sin lägenhet och är inne på detaljer och sånt. Kul att prata om.! Även om mitt hem är mer vitt till färgen än hans. :-)

Kramers till dig, önskar dig en fin söndag.

Rosa i huset i vitt sa...

Vilken kul ide
kram Rosa

kavallinskan sa...

Så himla fint, detta såg jag på en bro på Malta också.
Ha en fin dag!
kram

Melody and M.E sa...

Tjusigt! Jag antar att de klipper bort låsen efter en tid för annars skulle det väl vara tjockt av dem.
Mannen och jag vi bidrog till miljöförstöringen i Fyrisån en gång i tiden genom att slänga i asken som förlovningsringarna legat i, men det var inte på Järnbron utan på Islandsbron!!
Kram M.E

åse sa...

Fin tolkning av på rad, har sett det på lite olika broar när vi varit ute och rest. Kram Åse

Lizzan sa...

Så fina bilder från en bra jag själv ofta passerar utan att tänka på låsen. Ska ta mig en närmare titt nästa gång...

Fröken Grön sa...

Det är onekligen en läcker idé, det där med hänglåsen. Ett sånt enkelt sätt som ändå talar sitt tydliga språk och som blir så otroligt symboliskt. Läckert också att ha en bit av Paris i Uppsala!

Jag läser om din operation och blir glad och bekymrad på samma gång. Bekymrad över att du inte är bra, men glad över chansen en operation innebär och över din optimism inför framtiden.
Varm kram till dig!

/Anna-Karin

Bara Sara sa...

Så fint! Har sett att de finns i min stad också på räcket till en bro men aldrig reflekterat över varför de sitter där.. Ska titta närme nästa gång! Kram Sara

Finurliga Fröken sa...

Jag vill åka till Paris och se bron. Gärna tillsammans med min stora kärlek så vi i kan sätta dit ett eget lås. Men måste hitta honom först. Kram