Med ett bultande hjärta

Livet säger jag bara.
Ibland bjuder det på smärta.
Som när människor slits ifrån oss.
När livet går sönder och käftsmällar delas ut.
När man börjar ifrågasätta sina egna och andras motiv.
Man kanske börjar fundera på sin förmåga, och en inre röst viskar:
Det kommer aldrig att bli bättre...

Sen finns det dagar då livet bjuder in till jubel.
Där man hoppar av glädje och tårarna sprutar.
Där livet känns så stort och ofattbart att det blir svårt att andas.
Fast på ett bra sätt.

Det hände mig för två veckor sen.
Jag hade suttit på tåget med min bror.
Och haft ett samtal om livet och det viktiga.
Sen klev jag av på Stockholms central.
Och möttes av min ena syster och svåger.
Jag började hoppa upp och ner av glädje.
Grät så att fest-sminket smetades ut lite.
Servetter åkte upp ur min svågers ficka.
Han hade förutsett att jag skulle gråta.
När dom berättade sitt viktiga.
Vi kramades och skrattade.

Och det är nu, med ett bultande hjärta, jag viskar:
Jag ska bli moster.
Min ena syster ska bli mamma.
Min flock ska bli större.
En till ska bäras, skyddas och vaggas.
En till ska flytta in i mitt hjärta.
En till ska få all kärlek som vi kan ge.

Livet, med det onda, det goda och allt däremellan.
Det är en gåva.
Det är skört ibland men det är verkligen en gåva.

Jag ska bli moster.
Min ena syster ska bli mamma.
Det är jubel i mitt hjärta.
Så mycket jubel.

Mjuk fredag till er /Kram Hannis

Ps. Anna.S, hoppas att du får en skön helg.
Och att det är bra med dig!
Kramen





26 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon vännen min!

Så fint skrivet.
Så fint att läsa !
Och så sanna od.
Grattis till er alla 1 Tänk så mysigt att få se flocken växa.
Skydda nu din syster och den lilla bultande hjärtat.
Livet är vackert men som du säger så händer det onda saker också men på nått sätt så fårm man ta lärdom och försöka glömma det onda eller hur ?

Ha nu en alldeles fin fredag och helg !
Jag ska jobba i helgen och resten av tiden så ska jag ägna åt mins kära här he,,a.
Sen på söndag ska vi fira näst äldsta sonen som fyller 13-år...

Ta hand om dig fina du ! Kram.kram

Flower of Fame sa...

Ett stort grattis! Så vackert du skriver. Hade önskat jag kunde beskriva i text så fint som du gör. Underbara bilder har du till. Ha en mjuk fin fredag. Kram Pernilla

Hemma på Sjuan sa...

Grattis till dig blivande moster! Alltid lika underbart när det är tillökning på gång, kram Suss

VisaLiza sa...

Precis så där är livet. Det svåra med det lätta, det ljuva med det sorgsna. Verkligen helt fantastiska nyheter att få bli moster och att få en ny liten människa att älska och omhulda. Kramar Liza

Ellinor sa...

Jag vet ingen som kan beskriva känslorna för sin familj som du. Flocken. Det är ett underbart ord. Och så rikt att få ha en flock!
Härligt att få bli moster. Grattis till dig och din flock!
Kram
Ellinor

Ellinor sa...

Jag vet ingen som kan beskriva känslorna för sin familj som du. Flocken. Det är ett underbart ord. Och så rikt att få ha en flock!
Härligt att få bli moster. Grattis till dig och din flock!
Kram
Ellinor

svart vitt och rött sa...

Stoooort grattis! Vilken lycka! Lyckorus som man kan njuta av läääänge :-) Ha det gott!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis snart moster, vilket lyckobesked. Smart svåger som tog med näsdukar.
Ha en fin helg
Kramar/AM

Good Enough sa...

Vackert så ögonen tåras. Varmt Grattis till dig och din fina flock. Barn är ett mirakel större än allt.

Mjuk kram /M

Therese sa...

Gratulere kjære deg, moster Hannis. Det er en gave å bli tante og kanskje spesielt fint i din flokk som står hverandre så nære. I dag får jeg besøk av min lille tantebebis som snart er 3 mnd. Det er så sjelden jeg orker å treffe andre så gleder meg til å snuse inn babylukten. Og så kommer mormor også. Hjerte mitt gleder seg!

Jeg liker ordtaket om at man må ha regn for å få se regnbuen, livet er litt slikt.

Vakre, vakre bilder. Håper helgen din blir like fin.

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Så vackert skrivet... som allt annt du skriver, alltid med en ärlighet, värme och kärlek..
Så roligt för er allihopa, vilken lycka..
Varm kraaaam till dig och njut av din fredag och allt som kommer i din väg.
Jessica

Pemsplatser sa...

Åå vilken lycka, grattis. Jag blir alldeles lycklig jag med:) Kram

Villa Freja sa...

Livets berg och dalbana. Stort grattis till dig och din syster, ja, hela fina flocken. Kram.

Kia sa...

Åh, vad kul!! Grattis till din syster och till dig också. :)

Ha en toppen helg!
Kram Kia

Villa Ell sa...

Grattis till dig, till din syster till hela flocken! Så fint skrivet...
Livet är en berg o dal bana, verkligen!
Ha en fin helg
Kram Sandra

Finurliga Fröken sa...

O va fantastisk! Grattis till både dig och din syster. Jag längtar så efter att få bli moster. Min syster har ju varit de i snart 8 år. Tycker de är min tur snart. Kram

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej underbara du... så fint du skriver och jag delar din härliga känsla!!

Gratts till hela flocken!!

Ses snart, kram Monica

PS. jag kikar i hemlighet ibland på alla lyckliga mammor som pysslar om sina små och kommer ihåg och njuter av känslan som de lever i! Men det är oxå väldans mysigt när de blir större och man utbyter och utforskar livet ihop på nya sätt...

Helén i Vilrummet sa...

Å vad underbart!
Livet bjuder på både upp- och nergångar. Förhoppningsvis är uppgångarna fler. Att bli moster är helt underbart. Jag har själv inga barn men min syster har en dotter som jag är ganska nära. Känns fantastiskt.
Grattis till er alla.
Kram Helén

franmyllan sa...

Härliga ord! Grattis fina :)
Kram Sara

bara anna sa...

Mysigt med en till att ösa kärlek på! Blir det en sommarbebis eller kanske en höstbebis? Det är verkligen ett mirakel varje gång en ny människa blir till, svårt att greppa men ändå det mest naturliga som finns ju.
Hur gammal är din syster?
Kram

HWIT BLOGG sa...

Ja ingen kan sätta så fina ord på saker och ting som DU! Livet går upp...och ner...är inte alltid lätt! Så dessa glädjestunder ska man dela med alla...GRATTIS! Livet tar en ny vändning med mycket gläjde, jag är så glad för din skull!
Varmaste kramen från Titti

Hanna sa...

Så härligt
Ha en fin helg!
Hanna

Maria O sa...

Så underbart! Och så fint du skriver om det härliga som väntar er. Gillar att du kallar familjen för flock :)
Kram Maria

Anna S sa...

Grattis ,redan nu! Så spännande!
Jag hoppas att allt går bra för din syster. Jag blev moster för 1 och ½ år sedan, första gången. Och det är verkligen roligt att träffa den lille, se hur han växer och lär sej saker i raketfart.

Jag har en sämre dag idag,störd nattsömn som hänger i än.Fast har orkat mej ut och köpa lite mat nu ikväll, typ Thai som jag kan tillaga, samt räkor till pälsängeln. Hon förstår ordet "räka" vid det här laget. Så jag använder det med försiktighet och ger henne det alltför ofta. Det är ju så salt. Men ännu verkar hon må bra även efter räkor.Ibland blir hon lite bortskämd och sitter och fordrar att jag tinar upp läckerheterna åt henne.Men då får hon inga. Försöka duger! ;-)

Tack detsamma till dej med, fin kväll och rofylld helg med vad du vill hitta på. :-) Kramers!

Fröken Grön sa...

Härliga nyheter, Hannis!
Kan tänka mig att du måste vara världens bästa moster! =)
Kram!
/Anna-Karin

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilken underbar nyhet!
Önskar dig en riktigt härlig helg!
Kram/Lena