Mars välkommen!

Mars är här.
Det märks på ljuset , att det kommer fram tidigare.

Idag blir det fönsterputs och tvätt av gardiner.
Egentligen så är det emot mina principer att städa på en lördag.
Men eftersom att det är vår nu i mina ögon så bryter jag mot den.
Och med tanke på storleken på min lägenhet så är jag klar om några timmar.


När jag plockar bort allt så tänker jag att det är fint med lite saker.
Ännu mera avskalat.
(Det där kommer jag att ta tillbaka innan förmiddagen är över)
Det blir mjukt på något sätt.
Nu vet ni vad jag gör ett par timmar framåt.
Vad gör ni?
Kram Hannis



16 kommentarer:

Villa Freja sa...

Så himla härligt att mars är här. Älskar den här tiden på året då våren ligger i sin linda. Skulle också behöva plantera om lite blommor. Måste köpa lekakulor först bara :) Kram.

Choices by Annie sa...

Visst är det härligt att mars är här. och visst får man städa på en lördag om man känner för det och nu på vårkanten så är det faktiskt ganska härligt att städa, röja, och rensa.

Hoppas du får en fin dag, nu ska sängen bäddas, kläder tas på och finporslinet åka fram för snart är det dags för kalas för mannen.
Kram
Annie

Mamma C sa...

Här ska städas också, men ingen grundlig vårstädning. Utan ett liten sväng med draken bara. Nu ska jag till mamma på morgonfika. Har bakat bröd som vi ska ha till kaffet.
Ha en fin dag.
Kram Mamma C

Flower of Fame sa...

Är härligt när man sen har rena fina fönster. Städade igår. Så idag gör jag bara saker som jag vill. Tex är vi på väg till Lödde plantshop. En fin dag till dig Kram Pernilla

Vitt hus med svarta knutar sa...

Tänk att det redan är våååår! Vintern som jag bävat för bara svischade förbi! Om nu solen kunde kika fram, då skulle det bli ännu bättre...
Kram,
Regina

Pemsplatser sa...

Ja, så härligt att mars är här och att det bara blir ljusare och ljusare! Skön att vårstäda lite:) Själv ska jag in till stan en sväng på vinlunch med fina vänner, aldrig fel! Kram kram

Charlotte sa...

Härligt att vårstäda!
Så skönt att det börjar bli ljusare.
Här ska det slängas lite saker som rensats ur, det blir en långpromenad och ikväll väntas bio.
Ha en fin dag! :)

franmyllan sa...

Älskade mars! Fönsterputs, där sa du något. Måste bara peppa mig lite innan, det blir ganska många fönster på ett hus... En annan dag ;)
Ha en fortsatt mysig lördag!
Kramis!

Anna S sa...

Härligt, och avkopplande bilder!Jag brukar också sålla bort ibland, och sen är det plötsligt fler saker framme igen. Det är skönt att kunna påverka och ändra.
Här blir det att ta det lugnt i några timmar. Golvet skulle behövas torkas bara för att det är vår. Får se vad som orkas med här. Annars kan jag ta det imorgon.
Fin lördag till dej och pälsbollen! Kram

Melody and M.E sa...

Idag tänkte vi lika när vi skrev rubriken!
Idag gör jag nästan ingenting… underbart!
Kram M.E

Finurliga Fröken sa...

Härligt med lite vårstädning. Även om de är på en lördag. Här har vi en mysdag. Vi går runt i myskläder och gör vad vi vill. Underbart! Kram

Rosa i huset i vitt sa...

Kikar in och önskar dig en fin helg
kram Rosa

Lily sa...

Det är härligt med ljuset. Jag får en glimt hopp..
Underbara bilder som alltid hos dig.
Och dina ord är en lisa för själen.
Var rädd om dig
Kramar Lily

HWIT BLOGG sa...

TACK för din söta kommentar på min blogg så jag misstänker att du redan vet hur min dag varit...USEL ha ha! Nåja, ny dag i morgon igen, då tar vi nya friska tag! Hoppas bara snön smälter fort nu...
Fin kväll på dig!
Varm kram,
Titti

Helén i Vilrummet sa...

Härliga våren - välkommen!
Puts av fönster får dröja en stund till, lite för kallt för min smak. Fast nog skulle det behövas, för vårsolen avslöjar mycket ;-)

Kram Helén

~ Eva ~ sa...

Jodå, tiden swischar på den :)

Härligt med lite saker, och nystädat, eller mycket saker och nystädat, beror ju ibland på humöret, i alla fall hos mig.

Idag har jag strukit gardiner, bara för att komma på att jag kanske ska sy örngott till de stora prydnadskuddarna av dem istället *fnissar gott*

Kramen från Eva