Mäh...hoppsan!

Jag är som ni nog känner till ganska impulsiv ibland.
Som härom dagen...
När jag fick för mig att kasta ut soffan.
(Ni som följer mig på ig vet redan det här.)
På 10 minuter var den borta.
Och efteråt kom på att jag inte hade någon riktig plan.
Så nu ser det ut så här.
Alla filtar och tyger uppkastat på fåtöljen.
 Jag försöker intala mig själv att det här är charmigt.
I hörnet där soffan borde stå, står nu ramar.
Som låg under soffan.
Och framför ramarna står pälsbollen och suckar.
Och undrar vart 17 hans soffa är.

Men med en tålig väninna som efter 25 år med mig är van
så har jag nu plankor hemma. Vi fick såga till dom själva.
Utanför varuhuset för att få in dom i bilen.
På snedden, men det gick.

Nu ska jag påbörja ett bygge.
Inget imponerande, utan enklast möjliga.
Så det är tur att det är fredag!
Kram och fin helg till er //Hannis

Ps. Anna.S, hoppas att du får en bra helg.
Att solen skiner och dagarna är mjuka.
Kram




16 kommentarer:

Good Enough sa...

Du är härligt spontan! Det kommer bli super, det är jag övertygad om.
Mjuk fredag önskar jag dig.

Varm kram /M

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Stolen är snygg som attan, men inget mysig och ligga och softa på. Pälsbollen har en poäng där.
Kramar och trevlig helg
AnnaMaria

Pemsplatser sa...

Spännande med nytt bygge:) Lycka till! Kram till dig

Kia sa...

Tänka först och göra sen är inte din grej va`? :)
Blir nog bra när det är klart.

Gillar dina bilder i förra inlägget och jag håller med om dimman. Blir lite härligt mystiskt med den.

Ha en toppen helg!
Kram Kia

franmyllan sa...

Hehe, härligt! Det ska bli spännande att se resultatet :)
Kram Sara

Choices by Annie sa...

Du vet om att din energi smittar;) härliga ljuvliga du. Nu är jag också sugen på att slänga ut lite saker, synd bara att jag börjar jobba om en timme;( Men det finns ju alltid en morgondag.
Ser fram emot vad du kommer hitta på
Kram
Annie

Le petit jardin sa...

Lovely!! Älskar hur du imulsivt får för dig saker och hur du inte räds för att börja ett projekt, ska bli spännande att följa

Kram & ha en fin fin helg
Kajsa

Jennica... sa...

Du är ju bara bland de absolut coolaste jag vet!! :) Du får mig att le! Det är klart det är charmigt!! :)

Ska bli såå spännande att se vad du hittar på!

Kramisar!
// Jennica

Rosa i huset i vitt sa...

Ska bli spännande att se vad du ska göra
kram Rosa

Mamma C sa...

Det blir säkert en toppenbra sittplats du åstadkommer med dina plankor.
Ha en fin snickarhelg.
Kram mamma C

Fröken Grön sa...

Jag upphör aldrig att förvånas över din kreativitet!
Du är härlig du!
Ska bli kul att se fortsättningen!

/Anna-Karin

Anna S sa...

Hej Hannis, jag känner igen mej i det där spontana. Plötsligt kan saker ändra sej, eller hivas ut för gott. Tror att vi som är så spontana kanske kräver förändring på en gång.
För mej måste saker hända ibland, det får inte bli för stillastående i energierna och därmed känslan då kvävs jag och trivs inte. Att rensa ut i skåp och sånt känns fantastiskt bra ibland, liksom att slänga saker eller ge bort. Kanske för någon annan att hitta och bli glad över.

Min pälsängel brukar också titta lite anklagande på mej och nosa runt här hemma när saker plötsligt ser lite annorlunda ut. Jag märker att hon inte gillar förändring, men det lägger sej ju snabbt när hon kollat in det.

Tack, mjuk helg till dej också!
Kramen!

svart vitt och rött sa...

Det där ser ju bara så mjukt och ljuvligt ut, så det blev full pott att vara utan soffa! En riktigt go fredag till dig!

Helén i Vilrummet sa...

Spännande! Du verkar aldrig ha tråkigt i alla fall.
Kram Helén

Hemma på Sjuan sa...

Haha, du är för rolig! Lycka till med bygget i helgen, kram Suss

Maria - Snickaregården sa...

Skönt att kunna vara så spontan :) Spännande att se vad du hittat på istället.
Kram Maria