Lugn och ro

 Det snöar och regnar om vartannat.
Blåsten är kraftig och vi tar en kortare sväng än vi brukar.
Det är så där tyst som jag tycker om.
Bara doften av kaffe och dropparna som faller mot fönstret.
Pälsbollen har lämnat sin plats
 Och flyttat till min.
Jag har en värkdag idag.
Det är ingen fara med det.
Det hanteras med böcker och varmt täcke.
Och pälsbollen som ligger nära.
Men jag fick avboka mina planer med min ena syster.
Det tycker jag inte om.

Snart är den här värsta värkskiten borta hoppas jag.
Igår ringde dom och sa att nu har du fått ett datum för operation.
Det har gått fort, min nya läkare är bra.
Det är en lättnad.
Jag kommer att vara bättre till sommaren.
Och jag har väldigt mycket bra framför mig.
Viktigt att påminna sig om sånt såna här dagar.

Så nu ska jag släpa med mig smyckesgrejor till sängen.
Och göra lite nya halsband till våren.

Kram Hannis




23 kommentarer:

Choices by Annie sa...

Värk är inte roligt, men skönt att operation börjar närma sig så att du blir bättre. Men man får se det på den ljusa sidan om det är någon dag man ska bli sänliggandes så är det ju en stormig, blöt dag som denna.

Ser fram emot att se alla dina fantastiska smyckeskonstruktioner senare.
Stor kram och ta hand om dig
Annie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Usch stackars dig, men du bäddade ner dig en bra dag, inget kul och vara ute. Det blåser så kallt!
Vila, läs och klappa pälsbollen.
Kramar/AM

franmyllan sa...

Ja liiite blåsigt är det, men här i skåneland skiner i alla fall solen lite till och från. Låter som om du får en mysig dag trots det onda.
Kryakramar!

VisaLiza sa...

Skönt att veta att det kommer en punkt då du vet att du kommer att bli bättre. Värken är lättare att bära då när en vet att det är övergående. Verkligen tråkigt att behöva avboka planer men det ligger också en styrka i att kunna göra det. Att förstå att hit men inte längre orkar kroppen och nu måste jag vila. Jag har själv svårt att komma till den insikten och kör på i samma tempo oavsett, vilket verkligen inte är bra. Många kramar till dig, hoppas du och pälsbollen får en fin dag trots allt. Liza

Jennica... sa...

Ta hand om dig kära du.... Du har ju det sötaste av sällskap... Hoppas du trots allt får en mysig lördag bland kuddar och smyckesgrejor...förutom värken så låter det mysigt.
Kramis Jennica

LissenTo sa...

Skickar en varm omtänksam kram.
Mys med pälsbollen och pyssla fram några vackra smycken

Anna sa...

Åh, vilken fin pälsboll du har.
Hoppas värken vill ge med sig snart.

Och jag har flyttat bloggen min nu, och skulle bli väldigt glad om du kikar in.

Melody and M.E sa...

Önskar dig en så bra lördag som är möjligt att ha när
värken sätter in.
Här stormar det så vi inte ens klarar av att gå tvärs över trädgården. Blev ingen runda alls för de fyrbenta i dag, bara en liten kissrunda bakom huset där det är lä! Men solen lyser och nu hoppas vi att stormen drar vidare så vi kan ge oss ut igen.
Kram M.E

Anna S sa...

Värk kan vara jättehemskt.Och när man blir hindrad i sina planer för dagen. Men så bra att du har en bra läkare som du har förtroende för. Det gör ju så mycket, hur man blir bemött. Hoppas att operationen hjälper dig att bli smärtfri! Vissa dagar är allt man kan göra att bädda ner sig med nåt bra att läsa och en kaffe bredvid.

Fint att se en närbild av din Pälsboll! De är härliga de där djuren, både regniga och soliga dagar.De liksom går bredvid.

Jag ska försöka ta mig ut lite idag. Apoteket och kanske en loppis som ligger i närheten. Får verkligen lyfta mig själv i håret för att komma ut. Men det brukar pigga upp när det väl är gjort.

Önskar dig en så bra och lugn dag som möjligt. Kramar!

Flower of Fame sa...

så tråkigt för dig. Värk är inget att leka med. Var sitter din värk eftersom de ska operera det. Jag har värk i mina händer som kommer och går. Vet hur jobbigt det är. Bra att du inte ger upp utan ändå gör något mysigt. Pälsbollen är för söt. Ha en mjuk dag Kram Pernilla

Villa Freja sa...

Fy för värkdagar. Hoppas ändå du får en mysig dag tillsammans med pälsbollen. Kram.

Huset på Backavägen sa...

Usch och fy, här kommer en kryakram! Hoppas du får pyssla iaf utan att värken tar udden av det roliga.
Kram Anki

Mamma C sa...

Inte kul när värken slår till och man blir down. Men mys under täcket och hoppas att den ger med sig.
Kram Mamma C

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Det lät inte bra att finaste Hannis ligger med värk...hoppas innerligt att den snart ger med sig. Vad är det för op du ska göra ?
Fortsätt att krama din underbara pälsboll och jag skickar massor med tabortvärkenkramar !!!!

Lily sa...

Skönt det snart är dags för op så du slipper värken. Härligt att ha en gosig kramgo pälsboll hos sig.
Ta hand om dig
Varmkramar Lily

bara anna sa...

Skönt att du kan rå om dig riktigt bra sådana där värkdagar.
Är det ryggen som spökar eller hur var det?

Kram!

Mycket annat & lite betong sa...

Vilket fint sällskap du har när du har ont. Våra husdjur känner så väl när vi behöver närhet och tröst.

Kramar från Agneta

En Vacker Vardag ♥ sa...

Hoppas du haft en skön dag trots värk. Så fin han är pälsbollen <3

Varmaste kramen till dig!!!
Lotta

tinajo sa...

Så söt hund! <3

Skönt med bra läkare - sådant är viktigt. Jag har haft lika stor tur med min och har sagt till honom att han aldrig får gå i pension..! :-)

Finurliga Fröken sa...

Vilken mysig dag! Och underbar liten pälsboll. Vet hur de är med värk. Jag har en infektion i kroppen just nu och feber. De gör min värk mycket värre och just nu känns hela min kropp som ett stort blåmärke. Men de går över. Skönt att du snart får operationen så du blir bättre. Kram

Therese sa...

Håper du er vel gjennom dagen og at den har gitt deg noen gode stunder.

Anci sa...

Men så mysiga bilder ! Jag stärks av dem :)

Jag tycker synd om dig som har ont !! Hoppas bok, pälsboll och vila hjälpte ! Och att det blir helt bra till sommaren.

Många kramar
Anci

åse sa...

Usch för värk, hoppas att en pyssel och mys lördag tillsammans med pälsbollen gjort att det är bättre idag. Kram