Fikon

Tack för alla era fina grattishälsningar!
Jag ska skicka dom vidare till min lillasyster.

Så var det fikon då...
Eller färgen på fikonen och en torkad hortensia.
Det fick mig att glömma bort vad jag egentligen skulle göra med fikonen.
Började fota istället och fundera på hur jag ska hitta färgen på  linnetyg.
För jag tänker kuddar och en pläd i dom färgerna.
Som kontrast mot det vita.

Så det som från början skulle bli fikonglass blev bilder till färginspiration.

Solen skiner över Uppsala idag.
Den fyrbenta och jag har varit ute i två timmar.
Han ligger nöjd på balkongen och jag ska förbereda mig för kalas.
Men först ska jag njuta av kaffe och boken om Nelson Mandela.

Härlig dag till er /Kram Hannis

Ps. Anna.S, jag skrattar lite åt din kattfröken.
Hon vet vad hon vill=))
Katter är så härligt egna på något sätt.
Det går inte att styra dom.
Hoppas att du får sova bättre nu.
Jag vet hur mycket det sliter på en när man inte får sova.
Kram och sol till dig!


10 kommentarer:

Villa Freja sa...

Så fint. Fikon är en fantastiskt vacker frukt, även om jag inte är så förtjust i smaken.

Sv. zebrafinkar är väldigt lättskötta. De låter inte alls högt, utan har ett lite mer tutande och sjungande läte. Är roliga att följa eftersom de lever naturligt trots att de sitter i bur. Häckar villigt om man sätter upp ett bo till dem. Dock tror jag att de är svårare att få handtama än ex. undulater. Men det är en väldigt trevlig fågel. Kram.

Flower of Fame sa...

Verkligen fina färger på fikonen och hortensian. Härliga bilder. Ha så trevligt på kalaset! Kram Pernilla

franmyllan sa...

Det är den underbaraste av färger!
Ha en fin dag och ett mysigt kalas, här förbereder vi oss också för kalasande.
Kram Sara

Anna S sa...

Hej Hannis, fikonfärgen är verkligen fin. Det är en färg som jag (oftast) orkar med. Har tagit in lite brunt här hemma nu som kontrast till det vita. Vissa stunder orkar jag med det, andra får det flytta ut i hallen.

Tack, jag sov gott inatt med kattfröken snarkande bredvid. Var helt slut igår kväll.

Härligt med långprommis och att jycken är nöjd.!
Jo, den lilla svarta pälsfröken här vet vad hon vill, helt klart. Hon lägger sej alltid på mej när jag vilar. Sen om jag ska upp så vägrar hon å det bestämdaste , i det längsta att maka sej ur fläcken så att jag kan komma upp. Det krävs krafttag ibland för att få ner henne. Hon vill vara boss så liten hon är. Och det får hon ibland. Jag är lite mjäkig så, tar en egen stol om hon parkerat sej och inte har lust att flytta sej.

Fin lördag till dej och sol tillbaks! Härligt, nu känns det att våren är på väg på riktigt. Känns nästan lite overkligt för februari rusade förbi fort.
:-) Kramers!

svart vitt och rött sa...

Kan det bli vackrare på ett foto? Det känns som att jag vill iväg till affären igen o köpa fikon bara för att fotografera :-) Ha det gott!

Mamma C sa...

Vackra färger och en tjusig bild. Ha en toppenbra fortsatt lördag.
Kram Mamma C

Suz sa...

Underbara bilder på fikonen och visst är det en alldeles underbar färg!

Önskar dig en härlig helg!
Kram
Suz

Fröken Fräken sa...

Fikon är ju så estetiska! Jag har en duschcreme från Body shop med just den doften och den doftar ju ljuvligt!

Jo, har sett plåthyllan från Ikea, men den verkar lite för liten och klen för mina förvaringar. jag råkar ju ha en hel del böcker och tunga inredningstidningar som ska få plats..

Choices by Annie sa...

Nu ser jag på fikon på ett helt annat sätt. Vilken fantastisk färg.
Du, din syster...Stort grattis så härligt med ett nytillskott till flocken.
Här planterades pelargonerna om igår, fick åtta nya blommor av min stora mårbacka, hoppas alla klarar sig bara.

Önskar dig en härlig söndag
Kram
Annie

Anci sa...

Det var ett väldigt fint inlägg om bultande hjärtan. Gratulera din syster från mig med !

Och vilka bilder du tar ! De är både vackra och känsliga.

Kramar
Anci