Energi

Temat på fotoutmaningen hos Tatjanis är idag energi.
Jag funderade på vad som ger mig energi.
Att orka med det slamriga, snabba jobbet, vardagssakerna som ibland
blir för många, upp och nerförsbackar i livet och det som är där emellan.

När andas jag? För det behöver man ju om man ska samla energi.
Energi som är bra, energi där man kan vara mera än en jobbande människa.
Energi till att fylla livet med mer än måsten och prestation.

Jag samlar den i böckernas värd.
Med en mugg te eller det godaste kaffet.
Tända ljus och tystnaden.
Där flyter jag in i någon annans värld, sann eller i en roman.
Det är i dom där stunderna jag hittar inspiration, eller får en tankeställare.
Upptäcker något nytt eller väcker något bortglömt till liv.

Dom ska som ni vet ligga framme.
Så  jag bara kan sträcka ut handen och fånga en på väg mot soffan.
På väg in i en annan värld.
För att samla energi.

För att se flera bidrag så klickar ni här

Och tack för era ord om soffan!!
Kram Hannis

Ps.Elin, tack för fina ord.
Du frågade om linne.
Jag har linne både i sängen och soffan.
Min pälsboll släpper extremt mycket päls, främst den här tiden.
Det är väldigt lite som fastnar.
Hade katt förut och det var samma sak då.
Tycker nog snarare att linne är bättre när man har djur.
Fastnar inte alls på samma sätt som på bomull till exempel.
Så är det vackert också=))
Ha en fin dag!







16 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så fint du skriver om energi. Ha rn fin dag Kram Pernilla

Hemma på Sjuan sa...

Så fin tolkning! Härliga bilder.
Ha en fin onsdag, kram Suss

Helén i Vilrummet sa...

Det gäller att hitta vad som ger energi. Jag är inte helt klar med vad som ger mig mest energi ännu. Samlar lite både här och där.
Önskar dig en fin dag.
Kram Helén

franmyllan sa...

Ja nu letar man verkligen efter allt som ger energi!
Kram Sara

Le petit jardin sa...

Härlig energidepå

kram Kajsa

Villa Freja sa...

Ja, i böckernas värld samlar jag också energi. Utan orden vore jag ingen. Kram.

Huset på Backavägen sa...

Jag är i stort behov av energi just nu. Soffan/Sängen blev jättebra och fin. Vad praktiskt!
Kram Anki

Anna S sa...

Hen Hannis, så sant, energipåfyllning är viktigt. Man kan inte gå på tomgång och leva på luft.
Det låter härligt att fly in i böckernas värld och bli inspirerad!
Jag orkar tyvärr inte läsa p g a bristande koncentration. Blir inspirerad av musik (höra eller spela själv) och möten med vänner eller okända som råkar korsa min väg, samt konst. Och inredning i tidningar som jag tittar i korta stunder. Vill jag unna mej något extra så köper jag en t ex dansk inredningstidning.

Kram till dej /Anna S

Arja sa...

Halloj!
Finns väl inget bättre än att läsa en riktigt bra bok & drömma sig bort ibland eller som jag och en vän brukar göra, nöta & blöta & disskutera olika personer och platser hihi. Fin tolkning med riktigt fina bilder till :O)
Ha d gott kram Arja

Pia sa...

Vilket fint inlägg!! Så sanna ord, hur man på olika sätt samlar energi. Böcker är en fantastisk källa till detta!
Kramen

Enkel stil sa...

Dina vackra bilder ger skön energi. Annars hänger jag gärna vid stranden och lyssnar på vågornas skvalp. K

svart vitt och rött sa...

Dina bilder ger energi! Lovely pics! Ha det gott!

Mamma C sa...

Jättebra bilder till din tolkning. Ny energi kan jag få efter ett gympass. Eller när man är vid vattnet.
Kram mamma C

Therese sa...

Så fin tolkning av oppgaven og som alltid vakre bilder. Jeg savner å lese og håper jeg snart kan tåle det igjen.

Takk for hilsen i bloggen min. Jeg håper du våkner til en bedre dag i morgen. Jeg har hatt operasjoner som har gjort at jeg har våknet i smerter jeg ikke var forberedt på og jeg har hatt en operasjon hvor jeg våknet helt fri for smerter som hadde plaget meg lenge. Jeg håper du får en slik som den siste. Krya på deg!

Villa Björkenäs Backen sa...

God natt rara du !

Vill passa på att skriva här några rader trots att ögon går i kors snart :)
Har jobbat ikväll och ska upp tidigt imorgon.
Möta en ny dag och en arbetspass :)

Hoppas att allt är väl med dig. Snart helg igen eller hur ? ;)
Då får du krypa upp i soffan och njuta av dina böcker.
Visst är det viktigt att fylla på med energi.
Hitta dom vägarna till det som känns bäst för en.

Ha en fin fortsättning på veckan och en mjuk helg till dig !

Kram kram

dammråttor och rabarber sa...

Härliga bokbilder! Älskar att läsa o försvinna lite bort i en annan värld.
Kram Lisa