Det där med saker som andra har gjort

Några av er kommer kanske ihåg det här huvudet i lera.
Fyndat på loppis.
Som någon jag inte känner har gjort.
Inte så vackert kanske  men jag tycker om huvuden.
Så tycker jag om att någon har gjort det.
Lagt lite tid på det och skapat något eget.
Det gick sönder...
Och jag vägrar att kasta det så istället har jag börjat laga det.
Med papperslera.
Pappersleran blir ganska hård efter ett tag.
Nästan som riktig lera men skillnaden är att den torkar utan bränning.
Så blir det avtryck i den om man inte slätar ut den med vatten.
Sådär operfekt.


Nu är den inte klar.
Det ska byggas upp haka, ögon och bättre öron.
Men den får finnas kvar.
För att någon har gjort den från början.
Och nu gör jag om den.
Vi får se hur det blir när första lagret har torkat.

Googlade runt igår och det ska tydligen funka med ingefäran.
Och ni är ju några till som ska prova så vi får se om någon lyckas.
Kram Hannis



17 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Typiskt att det skulle gå sönder. Turat du är så påhittig och händig. Blir ju hur fint som helst. Ha en fin dag Kram Pernilla

Choices by Annie sa...

Så synd att den gick sönder men vilken tur att du är så påhittig. Fint kommer det bli och jag är säker på att dess skapar kommer samtycka med förändringarna.

Härligt med ingefäran, här hoppas på fin skörd till hösten;)

Kram
Ps. visst är det härligt att vara otrendig att vara sin egen trend, det tycker jag är det bästa;)

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Typiskt att det gick sönder, men du verkar kunna fixa till det :)
Jag ska absolut testa att plantera ingefära, direkt jag kommer hem från min lilla jobbtripp :)
Så läckert om det fungerar!
Kramar till dig.
Jessica

kavallinskan sa...

fint huvud tycker jag och tur att du kan fixa till det.
Spännande med ingefäran, det måste jag bara testa...jag som älskar ingefära!
Ha en toppendag!
kram viktoria

franmyllan sa...

Smart sätt att laga det på! Och nu blir den en del av både någon okänd och av dig ;)
Kram Sara

Anna S sa...

Jag tycker också jättemycket om såna operfekta saker, gärna gjorda av någon som man inte känner, eller vet vem det är. Men ändå att ha en sån personlig sak, en bit historia som man råkat hitta och nu tycker om, inte vill vara utan.
Bra att det gick att fixa och går att bygga upp huvudet åter med papperslera! Det kommer nog bli jättefint när du gjort öron och det andra.

Kramen till dej!

Melody and M.E sa...

Nu blir ju huvudet dubbelt så bra för nu kommer det ju ha varit två som har gjort det.
Kram M.E

Helén i Vilrummet sa...

Tråkigt att den skulle gå sönder. Men vilken lycka för huvudet att det hamnade hos dig som tar så väl hand om det. Spännande att se när det bli färdigt.
Kram Helén

Min plats i solen sa...

Du har ett stort hjärta kära Hannis och ett sinne för det vackra. Det enkla och så otroligt vackra. Och tänk, nu har du tillsammans med någon okänd skapat ansiktet som pryder ditt hem. Vackert i sig bara det.

Ta hand om dig.

Kram Lotta

Villa Freja sa...

Spännande med ingefäran.
Och så snyggt huvud. Ska bli roligt att se hur du bygger upp det. Kram.

Le petit jardin sa...

Vad gulligt!! Tänk om den som gjorde detta lilla mästervek hade fått veta historian om det lilla betonghuvudet som får leva kvar

kram Kajsa

Jennica... sa...

Jag tänker som Kajsa, tänk den person som gjorde detta från början.... Ska bli spännande att se det färdiga resultatet, hoppas du visar.
Kram Jennica

åse sa...

Fint att ha något som någon har gjort och när det råkar gå sönder lägga lite tid för att laga det. Så plötsligt är ni två som har gjort det. Kram Åse

HWIT BLOGG sa...

Vilken fin tanke att laga det trasiga huvudet och inte bara kasta det...jag gillar det, att ta hand om det trasiga med en ny omtanke...
Alltid lika kul att kika in till dig!
Varm kram,
Titti

Maria O sa...

Att göra om något gammalt till något nytt är en bra idé tycker jag. Det ser ju ut att bli fint också. Och att sätta ingefära i en kruka verkar spännande. Absolut något att testa :)
Kram Maria

Mamma C sa...

Vilken smart idé att laga det på. Det ska bli spännande att se hur det blir med ingefäran.
Kram Mamma C

VisaLiza sa...

Det där tycker jag om. Verkligen en hyllning till den okände som tagit sig tiden att göra huvudet någon gång. Vem personen än är så skulle den garanterat uppskatta gesten. Kramar Liza